Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید امین قاسمی روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: تولیدکنندگان صنایع دستی روستایی و عشایری از لحاظ کارگاهی دسته بندی نمی شوند بلکه به صورت فردی شناخته شده که شامل۱۵ تا ۲۰ هزار نفر از جمعیت سطح استان می شوند.

وی اظهارداشت: عمده صنایع دستی روستایی به صورت مشاغل خرد و خانگی هستند که اغلب صرف مصارف شخصی شده و مازاد آن برای فروش عرضه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مهاجرت گسترده روستاییان به عنوان یکی از آسیب های اجتماعی بیان داشت: صنایع دستی در مناطق روستایی یکی از عوامل مکمل اقتصاد کشاورزی است و این صنایع به دلیل ‏دارا بودن پتانسیل ایجاد فرصت های شغلی وکسب درآمد، ضمن پر کردن اوقات فراغت و بیکاری روستائیان، مانع از مهاجرت های گسترده فصلی یا دائمی آنها می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به اینکه عامل نیروی انسانی در تولید صنایع دستی، نقش بسیار مهمی ایفا می کند بیان کرد: در ‏فرآیند تولید این مصنوعات، دست و هنرانسان نقش اساسی دارد و از طرفی در فعالیت های مربوط به صنایع دستی نیازی به کارشناس خارجی نیست ‏و مواد اولیه مورد استفاده معمولا از مواد بسیار ساده و در دسترس تشکیل می شوند که به ‏آسانی و با بهای نسبتا ارزان قابل تامین است.‏

 سید امین قاسمی در ادامه با بیان اینکه صنایع دستی هنری صرفا صنعتی و روستایی نیست افزود: فعالیت های صنایع دستی به دلیل برخورداری از ویژگیهای تکنیکی ساده و بهره گیری ‏از ابزارها و وسایل تکنولوژیکی آسان، به گونه ای است که امکان پرداختن به آنها در ‏جوامع شهری، روستایی و عشایری و به صورت کارگاهی، خانگی و یا حتی دوره گردی ‏و سیار وجود دارد.‏ 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان تاکید کرد: صنایع دستی به دلیل برخورداری از بار فرهنگی و دارا بودن جنبه های هنری می ‏تواند عامل ترویج عناصر فرهنگی در نقاط مختلف کشور و حتی فراسوی مرزها باشد.

برچسب‌ها ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خرم آباد میراث فرهنگی لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خرم آباد میراث فرهنگی لرستان ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خرم آباد میراث فرهنگی لرستان میراث فرهنگی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۵۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید گردشگران نوروزی از موزه‌های مازندران

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: ۲۸ هزار و ۹۶۴ نفر از ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ تا ۵ فروردین امسال از موزه‌های مازندران بازدید کردند.

ایزدی، اقامت مسافران در اقامتگاه‌های مازندران را در این مدت ۷ میلیون و ۵۷۵ هزار و ۶۳۱ نفر شب اعلام کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران تعداد بازدید نظارتی در سامانه جانا را ۷۵۱ فقره، بازدید از جاذبه‌های تاریخی را ۱۸۷ هزار و ۸۸۹ نفر، تفریحی را ۷۳هزار و ۱۱۲ نفر،  بازدید از جاذبه های طبیعی را ۹۰۷هزار و ۸۶۱ و اماکن مذهبی را ۵۷ هزار و ۴۷۶ نفر اعلام کرد.

ایزدی همچنین مجموع بازدید از کارگاه‌های صنایع‌دستی استان را  ۱۳ هزار و ۷۹۲ نفر و موزه‌ها را ۲۸ هزار و ۹۶۴ نفر عنوان کرد.

دیگر خبرها

  • برگزاری نمایشگاه ملی صنایع دستی در بابلسر
  • درهای تالار تیموری بعد از ۵ سال گشوده شد
  • استان چهارمحال و بختیاری نیاز به تغییرات گردشگری دارد
  • فروش ده میلیارد ریالی صنایع دستی در کاشان
  • اقامت ۸۱ هزار نفر در واحدهای اقامتی آذربایجان غربی
  • موافقت اصولی با ۱۵۵ طرح گردشگری صادر شد
  • پل چالان‌چولان لرستان سازه‌ای تاریخی بر شانه‌های شالوده‌ای کهن
  • بازدید بیش از ۳۸۱ هزار گردشگر نوروزی از جاذبه‌های لرستان
  • اقامت ۷.۵ میلیون نفر شب در مازندران
  • بازدید گردشگران نوروزی از موزه‌های مازندران