Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، دکتر خلیلی با تاکید بر اینکه یک فاکتور خطر اصلی برای تیروئید، سیگار است، گفت: بیمارانی که تیروئید دارند هرچه سریع‌تر باید از این شرایط بوجود آمده در این بحران استفاده کنند و سیگار را ترک کنند.

وی افزود: آنچه طی ماه‌های گذشته از رفتار ویروس کرونا و سابقه ویروس‌های مختلف در برخورد با تیروئید متوجه شدیم این است که اگر کسی اختلال تیروئید دارد، ریسک بیشتری برای ابتلا به کرونا ندارد و در صورتی هم که به کرونا مبتلا شود، بیماری او شدیدتر نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داروهای درمان تیروئید به هیچ عنوان باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن نمی‌شود و بیماران با خیال راحت باید داروهای خود را به شکل مرتب مصرف کنند.

خلیلی ادامه داد: قرص «لووتیروکسین» باید صبح‌ها به صورت ناشتا و نیم ساعت پیش از صبحانه مصرف شود و اگر کسی از مکمل یا جوشانده‌ای مصرف می‌کند حتما باید فاصله ۵ یا ۶ ساعته با قرص لووتیروکسین را رعایت کند.

وی با بیان اینکه این روزها استرس در میزان بالاتری نسبت به گذشته قرار دارد، اظهار کرد: در این روزها بیماران در مراجعه به ما می‌گویند نمی توانیم نفس بکشیم که این حالت به دنبال استرس و نگرانی از کرونا به وجود آمده است. این احساس کاذب است و به بیماری کووید ۱۹ ربطی ندارد البته در صورتی که همراه این احساس، سرفه‌های مکرر داشتند، تنگی نفس به شکلی که نتوانند جملات خود را کامل کنند داشتند و... اینها حالتی از ابتلا به کووید ۱۹ است و باید به پزشک مراجعه کنند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: تیروئید کرونا سیگار لووتیروکسین کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۶۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان پیرانشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در مراسمی با حضور فرماندار پیرانشهر و مسؤلان استانی، مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان پیرانشهر در محل فرمانداری برگزار شد.

در این مراسم  کاوه خلیلی  به عنوان سرپرست جدید اداره تعاون روستایی شهرستان پیرانشهر معرفی و از زحمات  سیامند اهتمام رئیس سابق اداره؛ تقدیر و تجلیل شد.

خلیلی  قبلآ در پست های مختلف کارشناسی در اداره تعاون روستایی پیرانشهر مشغول به فعالیت بود.

دیگر خبرها

  • ۷ دلیل که باید انار بخورید
  • معرفی رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان پیرانشهر
  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • ۹ دلیل پنهان «احساس خستگی دائمی» که از آن‌ها بی خبر بودید
  • تحقیق جدید: کمبود خواب با افزایش ریسک ابتلا به دیابت نوع ۲ پیوند دارد
  • افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال
  • تحقیق جدید؛ کمبود خواب ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد