Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

این گزارش که به صورت ماهیانه وضعیت بازار مسکن در تهران را به تفکیک مناطق مختلف گزارش می‌دهد، میانگین قیمت مسکن پایتخت در اردیبهشت ماه را ١٧ میلیون و ٦٦ هزار تومان در هر متر مربع اعلام کرده است؛ بر این اساس خانه های پایتخت در دومین ماه بهاری در هر متر مربع بیش از یک میلیون و ٥٠٠ هزار تومان رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میانگین قیمت مسکن در اولین ماه بهار امسال، ۱۵ میلیون و ۵۴۵ هزار تومان اعلام شد، این درحالی است که این رقم در اسفند ماه سال گذشته ۱۵ میلیون و ۶۵۸ هزار تومان اعلام شده بود.

کارشناسان افزایش قیمت ارز و طلا را عامل شوک دهنده به وضعیت بازار مسکن می دانند و رشد قیمت ها در بازارهای اقتصادی موازی را به عاملی در تعیین قیمت خانه اعلام می کنند، با این حال وزارت راه و شهرسازی با طرح مسکن ملی و هدفگذاری برای ساخت ٤٠٠ هزار مسکن تصمیم دارد بازار عرضه و تقاضا را به تعادل نزدیک کند.

بر اساس گزارش جدید وزارت راه، تعداد مبایعه نامه‌های صادر شده در اردیبهشت امسال ۱۱ هزار و ۵۶۹ واحد بوده، این رقم در اردیبهشت ماه سال گذشته ۱۲ هزار و ۳۱۷ واحد مسکونی بوده است، با این حال کاهش معاملات نتوانسته تاثیری در کاهش قیمت ها داشته باشد.

همچنین تعداد معاملات مسکن در اردیبهشت امسال نسبت به ماه قبل فروردین ۹۹ که هزار و ۶۰۰ مورد معامله شد، معادل ۷۸۹.۹ درصد رشد داشته اما نسبت به ماه مشابه سال قبل (اردیبهشت ۹۸) معادل منفی ۶.۱ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

قیمت خانه در گران‌ترین منطقه تهران نیز مجددا به منطقه یک تهران با متوسط قیمت ۳۴ میلیون و ۱۹۹ هزار و ۴۰۰ تومان رسید.

در اسفندماه امسال قیمت خانه در این منطقه در هر متر مربع بیش از ۳۳ میلیون و۲۱۷ هزار تومان بود و در فرودین ماه با کاهش حدود ۲میلیون تومانی، در هر متر مربع ۳۱ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

ارزان‌ترین منطقه نیز منطقه ۱۸ با متوسط قیمت ۷ میلیون و ۷۴۳ هزار و ۶۰۰ تومان در نظر گرفته شده است. فروردین امسال خانه در منطقه ۱۸ شهر تهران با میانگین قیمت هر متر مربع ۷ میلیون و ۱۱۸ هزار تومان معامله شده که البته نسبت به ماه گذشته خود کاهش قیمت حدود ۴۰۰ هزار تومانی را در هر متر مربع تجربه کرد.

بیشترین تعداد معاملات نیز به منطقه پنج با یک‌هزار و ۶۰۸ مورد و کمترین تعداد معاملات به منطقه ۱۹ با ۶۴ مورد معامله اختصاص دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: قیمت مسکن تهران متر مربع میانگین قیمت هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۶۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت هوای تهران؛ در شرایط قابل قبول

هوای امروز شهر تهران در شرایط "قابل قبول" قرار دارد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، بر اساس داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای امروز سه‌شنبه 7 فروردین‌ ماه 1403  پایتخت میانگین روی عدد 55 بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط «قابل قبول» قرار داشت.

تداوم تنفس "هوای پاک" در تهران

شاخص آلاینده‌های هوای پایتخت طی 24 ساعت گذشته  میانگین روی عدد 50 بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط  پاک قرار داشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرهنگسرای نگین در منطقه ۱۲ اصفهان احداث می‌شود
  • افزایش قیمت دلار بازار مسکن را به کدام سو می‌برد؟
  • قیمت جدید دام زنده اعلام شد
  • افتتاح فضای آموزشی و پرورشی در نقطه صفر مرزی شهرستان دشتیاری
  • ۵۰ میلیمتر به میانگین بارش فارس اضافه شد/استهبان در صدر بارندگیها
  • پیش بینی قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳ / جدیدترین قیمت خانه در تهران
  • افزایش چشمگیر میانگین بارش استان در سامانه بارشی اخیر
  • ۵۰ میلیمتر باران، به میانگین بارش فارس اضافه شد
  • قیمت مسکن در اقتصادهای پیشرفته مقرون به صرفه است؟
  • وضعیت هوای تهران؛ در شرایط قابل قبول