Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@17:29:40 GMT

۸۹ ایستگاه ردیابی آفات کشاورزی در قزوین فعال هستند

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۵۶۲۰۹

۸۹ ایستگاه ردیابی آفات کشاورزی در قزوین فعال هستند

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی قزوین روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد ۳۱ ایستگاه برای ردیابی و پایش آفات مهم محصولات زراعی فعال هستند.

یوسف درخشان افزود: ۵۸ ایستگاه برای آفات مهم باغی فعال هستند که ۱۵ مورد از آنها در باغ های انگور استان مستقر بوده و به شناسایی آفات و تعیین دقیق زمان سم پاشی علیه آنها به ویژ آفت خوشه خوار می پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول با اشاره به تشکیل شبکه های مراقبت در سطح ۱۷۰ هزار هکتار از اراضی گندم و جو استان قزوین،اظهار داشت: با فعالیت این شبکه ها شاهد کاهش آفت سن زدگی گندم و رسیدن آن به ۳۲ دهم درصد بوده ایم که از این حیث استان قزوین را باید در ردیف یکی از استان های برتر کشور دانست.

وی همچنین گفت: در سال جاری طرح کنترل آفت مگس زیتون را نیز در سطح بیش از پنج هزار هکتار از باغ های زیتون طارم سفلی قزوین در دست اجرا داریم.

درخشان خاطرنشان کرد: حوزه حفظ نباتات با مقابله با آفات نقش مهمی در بقای فعالیت های کشاورزی و حفظ و رشد تولیدات این حوزه ایفا می کند و نقش مهمی در تامین امنیت غذایی جامعه دارد.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

برچسب‌ها سازمان حفظ نباتات کشور استان قزوین اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفظ نباتات کشور استان قزوین اراضی کشاورزی سازمان حفظ نباتات کشور استان قزوین اراضی کشاورزی استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۶۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با تغییر کاربری ۶۵ هکتار ‌اراضی کشاورزی در کرج‌

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز گفت: از تغییر کاربری در اراضی زراعی کرج به وسعت ۶۵ هکتار و به ارزش بیش از ۵۲۰۰ میلیارد تومان پیشگیری شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج،  حسن مددی با تشریح اقدامات انجام شده در حوزه قضایی کرج برای مقابله به موقع با تغییر کاربری‌ها گفت: در پی گزارش اراضی اداره جهاد کشاورزی شهرستان کرج در خصوص شروع به تغییر کاربری غیرمجاز در محدوده حریم منطقه 2 شهرداری کرج، دادستانی کرج دستور قضایی به منظور اجرای قانون در این محدوده را صادر کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با بیان اینکه اجرای عملیات مقابله‌ای و آزادسازی در راستای اعمال تبصره 2 ماده 10 قانون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی بوده است تصریح کرد: در این عملیات که با حضور نماینده دادستان، یگان امداد استان، کلانتری محمد شهر، شهرداری منطقه 2 کرج، ادارات خدمات رسان برق و حفاظت اراضی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرج اجرایی شد و نسبت به آزادسازی تغییر کاربری‌های غیر مجاز در وسعت حدود 65 هکتار از اراضی کشاورزی اقدام شد.

وی ارزش اراضی آزادسازی شده را پنج هزار و دویست میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در این عملیات تفکیک و قطعه بندی به تعداد 25 مورد، دیوارکشی 25 مورد، بنا و سایبان و فضای سرپوشیده 2 مورد، گودبرداری و استخر تفریحی 3 مورد، محوطه‌سازی 17 مورد، دپوی مصالح 10 مورد و انشعاب غیرمجاز 15 مورد اعمال قانون شد.

مددی با هشدار نسبت به عوامل ایجاد تغییر کاربری‌های غیرمجاز متذکر شد: استان البرز با توجه به استفاده از سامانه‌های نوین و ماهواره‌ای، رصد دقیقی و هوشمند در خصوص هرگونه اقدام به تغییر کاربری انجام می‌دهد و با اقدامات و برنامه‌هایی که منجر به آسیب به اراضی کشاورزی می‌شود به سرعت برخورد قانونی لازم را انجام خواهد داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رفع تداخل ۱۱هزار و ۱۱۷هکتار از اراضی کشاورزی قزوین
  • رفع تداخل ۵ پلاک از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان
  • مبارزه با آفات سن در هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری
  • سهم ۳۲.۶ درصدی بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان
  • سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان ۳۲.۶ درصد است
  • مقابله با تغییر کاربری ۶۵ هکتار ‌اراضی کشاورزی در کرج‌
  • ۵۰ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی‌کشاورزی مهاباد به کشت غلات اختصاص یافت