Web Analytics Made Easy - Statcounter

 در پیام مشترک نماینده ولی فقیه در استان و استاندار کرمان به مناسبت عید سعید فطر آمده است: روزه‌داری، تلاشِ تاریخی جامعۀ بشری برای اعتلایِ روحِ انسان است، وجودِ روزه مینوی در آیین زرتشتی، روزه‌های تیشاباویا و یوم کیپور در آیین یهود، روزه‌داری در مسیحیت (به گواهیِ آیات ۱۷ تا ۱۹ باب هفتم متی) و نیز روزه‌داری مسلمانان در آیین مقدس اسلام و در ماه مبارک رمضان، تداعی‌گرِ نوای روحانیِ «کُتبَ علیکُم الصیام‌، کما کُتبَ عَلَی الّذینَ من قبلِکُم» و  گواهی روشنی بر باورمندی انسان نسبت به کارکردهایِ اجتماعیِ روزه در طول تاریخ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این پیام می خوانیم: مسلمانان جهان در تلاش برای تزکیه نفس، با ایمان به وعده  قرآنی «قد أفلح من تزکّی» به صوم و صلاة می‌پردازند و در شکوهمندی این تجربهمعنوی، تکبیرگویان عید سعید فطر را جشن می‌گیرند و ندایشان را به بارگاه کبریایی پروردگارشان می‌رسانند: «الله اکبر، وللهِ الحَمد، الحمدللهِ علی ما هِدانا و لهُ الشّکر علی ما اولانا».

امام جمعه و استاندار کرمان در خاتمه آورده اند: اکنون که طلعتِ «داسِ مهِ نو» از پسِ یک‌ماه روزه‌داری، شادمانه بر مسلمین رخ نموده  و در سال‌گشت فتح ظفرمندانه خرمشهر به دست فرزندان قهرمان ایران، نوای قرآنی «یریدُ الله بکم الیُسر» بر جانمان نشسته است، ضمن تبریک عید سعید فطر به همه مسلمین جهان و به ویژه ایرانیان عزیز و خاصّه مردم شریف استان کرمان، هم‌نوا و هم‌راهِ با شما، عیدِ فطر، عیدِ شکوهمندِ تکبیر و تبریک را، به جشن می‌نشینیم و برای همه شما عزیزان از درگاه احدیت سلامتی و توفیق روزافزون آرزو داریم.

برچسب‌ها عید سعید فطر خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عید سعید فطر خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان عید سعید فطر خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۶۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره روستا و عشایر جنوب کرمان در آینده نزدیک 

ایسنا/کرمان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از برگزاری جشنواره روستا و عشایر  پایان ماه مبارک رمضان در منطقه رمون از توابع شهرستان جیرفت خبر داد که با همکاری امور عشایری برگزار خواهد  شد. 

حجت الاسلام سیداحمد حسینی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به تاثیرگذاری جامعه عشایری در سبد غذایی خانوارها و بازار تولید، فراهم کردن زمینه‌های برگزاری جشنواره‌ها را فرصتی مناسب برای معرفی هر چه بیشتر تولیدات و دستاوردهای این قشر دانست و افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده جشنواره عشایر و روستا پایان ماه مبارک رمضان در دهستان رمون برگزار خواهد شد .

وی از برگزاری جشنواره آواها و نغمه‌های محلی عشایر جنوب کرمان را از جمله برنامه‌های جانبی جشنواره عشایر و روستا خبر داد که بصورت همزمان در دستور کار قرار دارند و اظهار کرد: جنوب استان کرمان دارای فرهنگ، آداب و رسوم و هنر منحصر به فرد است که جامعه عشایری و روستایی به عنوان پرچم داران خرده فرهنگ‌ها باید بیش از این در زنده نگه داشتن این مهم مورد حمایت قرار بگیرند تا به فراموشی سپرده نشوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان برپایی غرفه‌های عرضه تولیدات و صنایع دستی عشایر و روستاییان را از دیگر برنامه‌هایی برشمرد که در حاشیه جشنواره دایر خواهند بود و افزود: جشنواره بهترین فرصت برای عرضه تولیدات داخلی است و از آنجائی که رهبر معظم انقلاب در شعار سال به تولید اشاره جدی داشتند باید همگان عزم خود را برای حمایت از آنها بکار گیرند.

حسینی از عشایر به عنوان ذخایر انقلاب یاد کرد که در همه صحنه‌ها همگام با ملت ایران اسلامی حضور داشته‌اند و گفت: جامعه عشایر و روستاییان در پشتیبانی در زمان جنگ مشارکت‌ داشتند ضمن اینکه شهدا، جانبازان و آزادگانی را به انقلاب تقدیم کردند.

وی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را الگویی موفق از جامعه عشایری معرفی کرد که از دل سیاه چادرها قد کشید و لرزه بر کاخ سفید انداخت و گفت: سیاه چادر عشایر نماد صداقت، پاکی، وفاداری، کار و کوشش است که نمونه آن فرمانده شهید است که با گام‌های استوارش محور مقاومت را در حراست از ارزش‌ها و مرزها به یادگار گذاشت که همگان مدیون این قشر هستیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • باید برای پیشرفت و اعتلای قم تلاش کرد
  • آیین اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران در کرمان + تصویر
  • آیین اهتزار پرچم جمهوری اسلامی ایران درپایتخت مقاومت
  • آخرین وضعیت سعید راد در بیمارستان
  • پرچم جمهوری اسلامی ایران در کرمان به اهتزاز درآمد
  • جشن روزه اولی‌ها در خضرآباد
  • اسامی فرنگی‌کاران ایران در مسابقات قهرمانی آسیا اعلام شد
  • برگزاری جشنواره روستا و عشایر جنوب کرمان در آینده نزدیک 
  • ۱۰۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و هزینه‌کرد در شهربازی کرمان
  • سعید راد در بیمارستان بستری شد؛ بیماری سعید راد چیست؟