Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام‌جمعه آستارا با بیان اینکه وظیفه نمایندگان مجلس قانون‌گذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون است، گفت: نمایندگان مجلس با جابه‌جای روسای ادارات اسیر حواشی نشوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم حافظ‌نیا صبح امروز در خطبه‌های عبادی‌سیاسی نماز عید سعید فطر این شهرستان در محل مسجد عباسیه اظهار کرد: ثواب روزه گرفتن در این است که خداوند گناهان انسان‌ها را می‌بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه انسان‌ با روزه گرفتن خود را به لحاظ اخلاقی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی برای ۱۱ ماه دیگر بیمه می‌کند، تصریح کرد: روزه گرفتن باعث افزایش تقوا در انسان می‌شود و تقوای ایجادشده در ماه مبارک رمضان باید حفظ شود.

امام‌جمعه آستارا با بیان اینکه ویروس کووید ۱۹ یک آزمون و بلای الهی است که برای کل بشریت نازل‌شده و تمام بشریت اعم از انس و جن در ریشه‌کنی آن عاجز هستند، گفت: انسان با دعا کردن، برقراری ارتباط معنوی با خدا و توسل به ائمه معصومین می‌تواند از عوارض ویروس کرونا در امان بماند. 

حافظ‌نیا توجه به توصیه‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را تنها راه مبارزه با ویروس کرونا دانست و بیان کرد: یک عده فکر می‌کنند که با باز شدن بازار، رستوران‌ها و مغازه‌ها ویروس کووید ۱۹ ریشه‌کن شده است، در‌حالی‌که چنین نیست و بازگشایی بازار صرفاً برای رفاه حال مردم و بازاریان صورت گرفته است.  

خطیب نماز عید فطر شهرستان آستارا با انتقاد از تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر تداوم تعطیلی مساجد و اماکن مذهبی خاطرنشان کرد: مؤمنان نمازگزار خود را ملزم به رعایت دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا دانسته و در تحقق این مهم، پیش‌گام بوده‌اند. 

وی با بیان اینکه فاصله‌گذاری اجتماعی در تالارها، رستوران‌ها و مغازه‌ها به‌درستی رعایت نمی‌شود و درصد آلودگی این اماکن بیشتر است، افزود: تصمیم‌گیرندگان ستاد ملی مبارزه با کرونا باید مسائل دینی مردم را در اولویت قرار داده و مساجد را به‌عنوان الگو در بحث رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به دیگران معرفی می‌کردند.

امام‌جمعه آستارا با اشاره به اینکه مؤمنان نمازگزار مطابق دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا با بی‌میلی به تعطیلی مساجد و اماکن مذهبی ادامه خواهند داد، گفت: از تصمیم گیران ستاد ملی مبارزه با کرونا انتظار داریم تصمیم‌گیری در خصوص تعطیلی مدارس و اماکن مذهبی را به افراد متدین و باتقوا واگذار کنند. 

حافظ‌نیا با اشاره به برگزاری باشکوه انتخابات دو اسفند ۹۸ و آغاز به کار مجلس یازدهم از هفت خرداد ۹۹ افزود: نمایندگان منتخب مجلس یازدهم به پشتوانه رأی مردم و با توکل به خداوند در خدمت به نظام و انقلاب اسلامی کوشا بوده و در هر کاری، رضای خدا را در پیش بگیرند. 

وی با بیان اینکه نمایندگان منتخب مجلس از کارهای حاشیه‌ای نظیر جابه‌جایی روسای ادارات و کارمندان دولت پرهیز کنند، تصریح کرد: وظیفه نمایندگان مجلس قانون‌گذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون است، درحالی‌که برخی از نمایندگان با جا‌به‌جای روسای ادارات و کارمندان دولت اسیر حواشی شده و از خدمت به مردم بازمی‌مانند. 

انتهای پیام /۳۳۸۹

منبع: فارس

کلیدواژه: امام جمعه آستارا عید فطر در آستارا ستاد ملی مبارزه با کرونا نمایندگان مجلس روسای ادارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۶۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طحان نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه «لایحه عفاف و حجاب هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده است» درباره طرح ادعایی از سوی یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه «تمام ارکان نظام برای جریمه بی حجابی به جمع‌بندی رسیدند» تاکید کرد: تهیه، تدوین و تصویب طرح‌ها و لوایح بر عهده دولت و مجلس است و شورای نگهبان ورودی به مباحث کارشناسی نمایندگان ندارد.

به گزارش ایسنا، هادی طحان نظیف با اشاره به آخرین وضعیت فرآیند بررسی لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان گفت: این لایحه چندین مرتبه میان مجلس و شورای نگهبان در رفت‌وآمد بوده و آخرین اصلاحات این لایحه نیز در جلسه شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه «لایحه عفاف و حجاب هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده است»، اظهار کرد: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شده است و پس از اصلاح و رفع ایرادات از سوی مجلس، مجدداً در شورای نگهبان آن را بررسی می‌کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسشی درباره طرح ادعایی از سوی یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه «تمام ارکان نظام برای جریمه بی حجابی به جمع‌بندی رسیدند» با تاکید بر اینکه تهیه، تدوین و تصویب طرح‌ها و لوایح بر عهده دولت و مجلس است و ما ورودی به مباحث کارشناسی نمایندگان نداریم، عنوان کرد: ایراداتی که نسبت به لایحه عفاف و حجاب داشتیم نیز همین موارد را شامل می‌شود. ما در اظهار نظر نسبت به مصوبات وارد مباحث کارشناسی مجلس نمی‌شویم بلکه در جا‌هایی که مصوبه خلاف شرع و قانون اساسی باشد، ورود می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • وزیر امنیت داخلی بایدن استیضاح می‌شود
  • نشست جمعی از منتخبان مجلس دوازدهم
  • تماس زلنسکی با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای درخواست کمک فوری
  • طحان نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است
  • شورای نگهبان لایحه عفاف و حجاب را به مجلس بازگرداند
  • نظرات برخی نمایندگان مجلس درباره شعار سال ۱۴۰۳
  • نمایندگان مجلس خبرگان باید استقلال رای داشته باشند
  • افزایش رضایتمندی مردم و مسافران نکته مورد تاکید قرارگاه نوروزی پلیس
  • اگر مزد واقعی به کارگر داده شود...
  • وزرایی که در سال ۱۴۰۲ از مجلس کارت زرد گرفتند