Web Analytics Made Easy - Statcounter

رونالد سانی (Ronald Suny) استاد تاریخ، علوم سیاسی و ملی‌گرایی است وی استاد دانشگاه شیکاگو آمریکاست.

وی هم چنین در حوزه روابط بین‌الملل نیز کار کرده است. سانی در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را پیرامون تنش‌ها و شیوع کرونا بیان کرد.

کرونا بیشتر از طبقات متوسط ​​و بالا به افراد فقیر و آسیب‌پذیر حمله می‌کند

رونالد سانی در ابتدا در مورد همه‌گیری کرونا گفت: کرونا ویروس از مرزها عبور می‌کند و به افراد ممتاز یا فقیر احترام نمی‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متأسفانه، کرونا ویروس بیشتر از طبقات متوسط ​​و بالا به افراد فقیر و آسیب‌پذیر حمله می‌کند.

قدرت‌های بزرگ جهان در امتحان مقابله با کرونا شکست خورده‌اند

وی در ادامه با اشاره به بی‌کفایتی کشورها در مقابله با کرونا گفت: قدرت‌های بزرگ جهان در امتحان مقابله با این ویروس شکست خورده‌اند. آنها در مقابله با این تهدید پاسخگو نبوده‌اند.

مردم آمریکا بیش از آنچه ممکن است، رنج می‌بینند

سانی یادآور شد: اکنون ایالات متحده بیشترین تعداد مرگ و میر نسبت به هر کشور دیگری را دارد. از آنجا که ثروتمندترین کشور جهان با جامعه‌ای ناسازگار و بدون توانایی ایجاد همدلی اداره می‌شود، مردم آمریکا بیش از آنچه ممکن است، رنج می‌بینند. 

کاخ سفید همه را به جز خود سرزنش می‌کند

وی تاکید کرد: واشنگتن از پذیرش مسئولیت عواقبی که دولت بد ترامپ به آمریکایی‌ها وارد کرده است، خودداری می‌کند و قصور خود را نادیده می‌گیرد. کاخ سفید همه را به جز خود سرزنش کرده است؛ چین، دموکرات‌ها‌، رئیس‌جمهور اوبا، ، نانسی پلوسی و بسیاری از متخصصان پزشکی خود را تحقیر و به آنها انتقاد کرده است‌.

بی‌کفایتی دولت آمریکا در سیاست‌های این کشور در خاورمیانه مشهود است

استاد دانشگاه شیکاگو در ادامه افزود: بی‌کفایتی و بی پروایی دولت آمریکا در سیاست‌های این کشور در خاورمیانه مشهود است. ایرانیان مورد هدف تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند و از تحریم‌های آن به ویژه در این روزها رنج می‌برند. فلسطینی‌ها توسط ایالات متحده دچار این شرایط شده‌اند و با  اسرائیلیها مواجه‌اند. بازرگانان میلیاردها دلار از فروش اسلحه به سعودی‌هایی که فقیرترین کشور منطقه، یمن را نابود می‌کنند، می‌گیرند.

احترام جهانی به ایالات متحده به طرز چشمگیری کاهش یافته است 

وی افزود: ترامپ آمریکا را منزوی کرده است و  احترام جهانی به ایالات متحده به طرز چشمگیری کاهش یافته است و کشورها به دنبال رهبری دیگر به جز آمریکا برای جهان می‌گردند.

امید ما این است که ضرب المثل فارسی واقعیت پیدا کند

این استاد دانشگاه در ادامه تاکید کرد: فقط آمریکایی‌ها می‌توانند با رای دادن به حریف ترامپ آینده خود را تغییر دهند. امیدی وجود دارد که سال آینده یک رئیس‌جمهور جدید و یک سیاست روشن‌تر آغاز شود. امید ما این است که ضرب المثل فارسی واقعیت پیدا کند که می‌گوید " در ناامیدی بسی امید است پایان شب سیه سپید است"

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران آمریکا ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۶۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی نفت امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۲ سنت معادل ۰.۴۷ کاهش به ۸۹ دلار و ۶۰ سنت رسید.

به گزارش تسنیم، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز چهارشنبه کاهش یافته است. نگرانی در مورد تقاضای جهانی به خاطر ضعف رشد اقتصاد چین و همچنین پایین آمدن احتمال کاهش زودهنگام نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا از نگرانی نسبت به عرضه نفت به دنبال تشدید تنش‌ها در خاورمیانه پیشی گرفته است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۲ سنت معادل ۰.۴۷ کاهش به ۸۹ دلار و ۶۰ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۴۴ سنت معادل ۰.۵۲ درصد کاهش ۸۴ دلار و ۹۲ سنت معامله می‌شود.

مشکلات اقتصادی حساسیت سرمایه‌گذاران را تحت فشار گذاشته، تاثیر تنش‌های ژئوپلیتیکی را کاهش داده و قیمت نفت را از ابتدای هفته جاری پایین آورده است. در حال حاضر توجه سرمایه‌گذاران معطوف پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران است.

تحلیلگران عقیده دارند احتمال به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا و اطلاعات اقتصادی ضعیف‌تر از حد انتظار چین نگرانی در مورد تقاضا را افزایش داده است.

جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا گفت اطلاعات ناامید کننده اقتصادی آمریکا که حاکی از تورم بالاتر از حد انتظار بوده، بدین معناست که بانک مرکزی زمان بیشتری برای اطمینان از کاهش تورم تا هدف دو درصد نیاز دارد؛ بنابراین احتمالاً زمان کاهش نرخ بهره به تعویق می‌افتد.

اقتصاد چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت دنیا سریع‌تر از حد انتظار در سه ماهه اول سال جاری میلادی رشد کرده، اما بسیاری از شاخص‌ها از جمله سرمایه‌گذاری در بخش مسکن، خرده فروشی و تولید صنعتی کاهش یافته که حاکی از ضعف تقاضا در خانه است.

در خاورمیانه، سومین اجلاس کابینه جنگ رژیم صهیونیستی که قرار بود در روز سه‌شنبه برگزار شود، تا امروز چهارشنبه به تعویق افتاده است. متحدان غربی این رژیم در فکر تحریم‌های جدید علیه تهران هستند تا مانع حمله رژیم صهیونیستی به ایران شوند.

تحلیلگران عقیده دارند پاسخ موشکی و پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی احتمالاً باعث نمی‌شود آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه صادرات نفت ایران وضع کند که دلیل آن نگرانی در مورد بالا رفتن قیمت نفت و عصبانی کردن چین به عنوان بزرگترین خریدار این کالاست.

دیگر خبرها

  • وزیر امور خارجه آمریکا: اولویت ما کاهش تنش در منطقه است
  • نامه وارده/ یک تشکر بابت درک شرایط کشور
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • محسن اراکی: در نظام اقتصادی باید طلا و نقره واسطه معامله باشند/ خیانتی که به سرمایه‌های این مملکت می‌شود ضرب سکه‌های طلا است/ یک تکه کاغذ در هر کشور قدرت ارزش متفاوتی دارد؛ این بزرگ‌ترین دزدی است که در آمریکا رقم می‌خورد
  • افت قیمت نفت در پی نگرانی‌ها درباره عرضه جهانی
  • قیمت جهانی نفت امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • هرست: ایران ثابت کرد اسرائیل قدرت محافظت از خودش را ندارد
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید
  • کاهش ۰.۴۷ درصدی قیمت جهانی نفت
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹