Web Analytics Made Easy - Statcounter

منتخب مردم گناباد و بجستان در مجلس گفت: آمار تسهیلات ارائه شده در استان خراسان رضوی و میزان اشتغال شکل گرفته همخوان نیست. ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

محمد صفایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گناباد اظهار داشت: امروز انقلاب اسلامی در اقتصاد هم چون دیگر نقاط کشور توانسته  در بخش‌های مختلف رشد و توسعه داشته باشد اما یک مسئله مغفول مانده و آن توزیع عادلانه ثروت است و ما در این زمینه در همان ریل قبل حرکت کرده‌ و فرصت‌های زیادی را از دست داده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه کرد: در آغاز دوره دوم چهل سالگی انقلاب اسلامی باید برای کاهش نابرابری و افزایش برابری و حرکت پر سرعت اجتماعی گام بلند برداشت. 

9 سال از ابلاغ سیاست‌های اشتغال توسط رهبری گذشت/ اشتغال کشور مجری و بانی ندارداز گوشه و کنار خراسان رضوی| عرضه ماسک در ایستگاه‌های قطار شهری تا اشتغال 1000 کارگر روزمزد در مشهدظرفیت‌های «جهش تولید» ــ 3|چرا کشاورزی جای نفت را نگرفت؟ 10ظرفیت مهم کشاورزی برای اشتغالزایی و 4الزام برای تحقق خودکفایی

منتخب مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید در جهت تمرکز زدایی حرکت کنیم زیرا که تمرکزگرایی یک پروژه استراتژی و استثمارگرانه و آفت انقلاب است. امروز یک کارآفرین برای تهیه ارز مورد نیاز خود نیاز به مراجعه به بانک‌های مرکزی تهران دارد و وقتی همه تاییدیه‌ها به یک نقطه ختم می‌شود به طور طبیعی تولید فسادشده و امروز برای کاهش منشاء فساد هرچه به سمت تمرکززدایی برویم موفق‌تر خواهیم بود.

وی با اشاره به وعده پنج هزار شغل در شهرستان‌های گناباد و بجستان گفت: بانک‌های استان در سال 98، مبلغ120 هزار میلیارد تومان رسید داشته است. اگر به ازای ایجاد هر شغل 200 میلیون تومان هزینه شود با این مبلغ باید 600 هزار شغل در استان ایجاد می‌شد که شهرستان‌های گناباد و بجستان دو و نیم درصد جمعیت استان را تشکیل داده و باید 15 هزار شغل ایجاد می‌شد.

انتهای پیام/282/ ز

R41347/P/S6,1188/CT12

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گناباد و بجستان خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۶۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال ۷۰۰ نفر دربازارچه‌های مرزی خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛مسئول هماهنگی بازارچه‌های مرزی و روابط خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: فعالیت‌های اقتصادی ۲ بازارچه مرزی دوغارون و باجگیران زمینه اشتغال مستقیم افزون بر ۷۰۰ نفر را فراهم کرده‌اند.
هادی حقیقی افزود: اشتغال غیر مستقیم در این ۲ کانون اقتصادی (دوغارون و باجگیران) همجوار با افغانستان و ترکمنستان به بیش از ۲ هزار نفر می‌رسد.

او با اشاره به برنامه‌های عمرانی در بازارچه‌های مرزی استان خراسان رضوی گفت: با هدف ارایه خدمات بهتر به فعالان اقتصادی در بازارچه‌های مرزی استان و افزایش سطح تعاملات در این بخش با کشور‌های همجوار، هم اکنون محوطه سازی، ایجاد فضا‌های رفاهی برای تجار در بازارچه مرزی دوغارون و توسعه فضای بارانداز در بازارچه مرزی باجگیران در حال انجام است.

مسئول هماهنگی بازارچه‌های مرزی و روابط خارجی استانداری خراسان رضوی افزود: طرح ساماندهی بازارچه مرزی دوغارون بهمن ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد که تاکنون بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امید می‌رود که بخشی از این طرح در سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرد.

حقیقی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲ بازارچه مرزی دوغارون و باجگیران در خراسان رضوی فعال است، گفت: بازارچه مرزی دوغارون مهمترین کانون اقتصادی ایران با افغانستان است، برای افزایش صادرات از این منطقه به بازار‌های هدف این کشور همسایه، احداث ۱۵۴ غرفه تجاری در ۱۳ ماه گذشته در دوغارون آغاز شده است.

او افزود: فعالیت صاحبان کالا‌های ایرانی و افغانستانی در بازارچه مرزی دوغارون مورد بررسی مقامات ۲ کشور قرار گرفته است که محقق شدن آن نقش زیادی در اشتغال پایدار جوانان جویای کار دارد.

 

دیگر خبرها

  • اشتغال ۷۰۰ نفر دربازارچه‌های مرزی خراسان رضوی
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در مشهد کلید خورد
  • بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی اشتغال ۷۰۰ نفر را فراهم کردند
  • سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغالزایی در سال ۱۴۰۳/ سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • افزایش ۴۱ درصدی مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه آبرسانی گناباد
  • سانحه رانندگی با یک کشته در محور بجستان - بردسکن
  • میزان برداشت سالانه آب در خراسان رضوی بیش از ۱۴ هزار لیتر در ثانیه است
  • مشارکت ۴۳ درصدی خراسان رضوی در حوزه اشتغال
  • بانک‌های استان سمنان تخصیص بیشتر تسهیلات تبصره ۱۸ را افزایش دهند