Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@23:53:53 GMT

۳۰ میلیارد ریال اراضی ملی در میبد رفع تصرف شد

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۵۶۸۰۰

۳۰ میلیارد ریال اراضی ملی در میبد رفع تصرف شد

سرهنگ سید محمد طاهر موسوی افزود: در راستای مقابله با جرایم اقتصادی و حفظ بیت‌المال در پی کسب خبری مبنی بر وقوع زمین‌خواری در یکی از مناطق حومه میبد موضوع در دستور کار رسیدگی قرار گرفت و  با هماهنگی قضایی در عملیات ضربتی ، زمین تصرف شده خلع‌ید و به بیت‌المال باز گردانده شد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری پلیس، موسوی گفت: در این مورد ۲ متهم شناسایی، دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین اول خرداد ماه جاری رییس جهاد کشاورزی بافق با اشاره به هشت فقره تغییر کاربری غیرمجاز زمین در روستای حاجی‌آباد این شهرستان در سال جاری گفت: چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع از زمین‌های زراعی روستا دیروز (چهارشنبه) رفع تصرف شد.

علی اکبر رحمتیان  اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۰ مورد تخلف تغییر کاربری در شهرستان شناسایی و در مجموع حدود ۲ هکتار از اراضی باغی و زراعی به صورت قانونی تغییر کاربری داده شد.

وی بافق را شهری با موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی حساس برشمرد و تخریب اراضی زراعی و باغی را تهدیدی برای شهرستان بیان کرد و  یادآور شد: هرگونه تغییر کاربری شامل ایجاد بنا و برداشت شن و ماسه، بنا بر تشخیص جهاد کشاورزی تخلف محسوب می‌شود.

مرکز شهرستان ۱۰۵ هزار نفری میبد در ۵۰  کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها میبد تصرف اراضی انتظامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: میبد تصرف اراضی انتظامی میبد تصرف اراضی انتظامی تغییر کاربری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۶۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با سوداگران زمین با همکاری مردم میسر می‌شود

سیدمحمود محسنی‌الحسینی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرر: در حوزه قضائی غربالیز با توجه به مساعد بودن موقعیت جغرافیایی برای تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی اقدامات گسترده‌ای دارند که شناسایی و برخورد قانونی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه برای پیشگیری از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی اقدامات پیشگیرانه‌ای نیز صورت می‌گیرد، ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع و در میان بودن امنیت غذایی کشور مردم نیز باید برای پیشگیری از این سوءاستفاده گری‌ها همراهی لازم را با مسئولان داشته باشند.

محسنی‌الحسینی عنوان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف با شماره ۱۳۱ تماس گرفته و گزارش خود را ارائه دهند تا در اسرع وقت از هر گونه تخریب و تغییر اراضی جلوگیری شود.

کد خبر 6086628

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در شهر تهران
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • آزادسازی اراضی دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان
  • آزادسازي اراضي دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان
  • رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • رفع تصرف ۷۰۰ میلیارد ریال اراضی ملی در استهبان
  • مقابله با سوداگران زمین با همکاری مردم میسر می‌شود
  • آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان