Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-28@19:09:18 GMT

توضیح پلیس درباره اعتراضات غیزانیه خوزستان

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۵۶۸۶۳

توضیح پلیس درباره اعتراضات غیزانیه خوزستان

آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ محسن دالوند اظهار کرد: تعدادی از مردم بخش غیزانیه صبح روز شنبه (سوم خردادماه) در اعتراض به بی‌توجهی مسئولان به تامین نشدن آب شرب‌شان، اقدام به بستن جاده "اهواز- رامهرمز- امیدیه" کردند که برای مدتی باعث اخلال در تردد مسیر ترانزیتی شد و پلیس برای جلوگیری از این کار وارد عمل شد.

وی افزود: پس از ورود ماموران پلیس برای بازگشایی جاده، تعدادی از تجمع‌کنندگان با سنگ و چوب به سوی ماموران حمله‌ور شدند و دو مامور پلیس را از ناحیه سر مجروح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دالوند گفت: پلیس با استفاده از سلاح ساچمه‌ای پلاستیکی ضد شورش، دو نفر از تجمع‌کنندگان را به صورت سطحی مجروح و بازداشت کرد که در حال حاضر هیچ مشکلی ندارند.

فرمانده انتظامی اهواز افزود: البته با گفت‌وگویی که با مردم داشتیم متقاعد شدند که با پلیس همراهی کنند و جاده را بازگشایی کردند و ضمن احترام به قاطبه مردم، با افرادی که نقض قانون کرده بودند هم برخورد قانونی شد.

وی تصریح کرد: البته حسب وظیفه اخلاقی، با تماسی که با فرماندار کلانشهر اهواز داشتم، تامین آب مردم به وسیله تانکر در دستور کار قرار گرفت.

دالوند با بیان اینکه بی‌توجهی مسئولان امر به مردم بخش غیزانیه در خصوص تامین آب شرب، باعث تجمع غیرقانونی اهالی این بخش شد، عنوان کرد: اعتراض مردم به تامین نشدن آب شرب‌شان یک مطالبه قانونی است اما باید در مجرای قانونی انجام شود.

وی افزود: اگر مسئولان امر به خواسته‌های مردم توجه کنند، هیچ گاه مشکلات اجتماعی به مسائل انتظامی تبدیل نخواهد شد و نمونه آن همین تامین آب شرب مردم بخش غیزانیه است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر تجمعی وجود ندارد و مردم به منازل خود بازگشته و جاده نیز در کمترین زمان ممکن بازگشایی شد که به استقبال رانندگان محور منجر شد.

فرمانده انتظامی اهواز تصریح کرد: نیروی انتظامی یار و یاور مردم است و هیچ گاه خود را در مقابل آن‌ها قرار نمی‌دهد، اما افراد هم باید توجه کنند و قانون را زیر پا نگذارند.

منبع: پایگاه خبری پلیس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: پلیس غیزانیه خوزستان آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۶۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروی انتظامی برخاسته از مردم و خادم مردم است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حبیب الله غفوری بعد از ظهر پنجشنبه در دیدار نوروزی با فرمانده و معاونین انتظامی کرمانشاه، با اشاره به اینکه مأموریت‌های نیروی انتظامی بسیار متنوع است، اظهار کرد: بحمدالله اهدافی که برای مجموعه نیروی انتظامی پیش‌بینی شده، محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه پلیس در نظام مقدس جمهوری اسلامی با سایر کشورها تفاوتی اساسی دارد، افزود: این تفاوت بنیادی، مردمی‌بودن مجموعه پلیس است چراکه پلیس برخاسته از مردم و خادم مردم است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه ارتباط نیروی انتظامی با مردم را بسیار مهم خواند و عنوان کرد: مدنظر امام (رحمة‌الله‌علیه) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) این است که پلیس در جامعه هم اقتدار داشته باشد، هم جنبه مردم‌داری و مردم‌محوری خود را بر اساس قوانین برخاسته از مکتب اسلام و قرآن، حفظ کند.

وی در خصوص حفظ حرمت ماه مبارک رمضان و برخورد با مظاهر روزه‌خواری، بیان کرد: انتظار از مجموعه پلیس این است که با درایت، پختگی و دلسوزی در مجموعه‌های صنفی حضور پیدا کند و به‌گونه‌ای افراد را توجیه کنند که خود شخص حرمت ماه خدا را رعایت و از روزه‌خواری پرهیز نماید. اگر این‌چنین باشد، پلیس نقش یک مربی و راهنما را پیدا می‌کند و فقط مأمور اجرای قانون نیست.

حجت الاسلام غفوری با بیان اینکه بسیاری از مشکلاتی که در جامعه رخ می‌دهد به دلیل نرخ بالای بیکاری و مشکلات فرهنگی است، خاطرنشان کرد: خدمت به ملت مؤمن و شریف ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی، عبادت است و در رابطه با قضایایی که پلیس با آن درگیر است، همه دستگاه‌ها به‌نوعی مؤثر هستند.

کد خبر 6064350

دیگر خبرها

  • فرماندهی انتظامی همدان در تمامی حوزه‌ها کارنامه درخشانی دارد
  • فرماندهی انتظامی استان در تمامی حوزه های امنیتی، انتظامی و ترافیکی کارنامه درخشانی دارد
  • نیروی انتظامی برخاسته از مردم و خادم مردم است
  • هفت نفر در تصادف جاده‌ای خوزستان جان باختند
  • ۷ نفر در حوادث جاده‌ای خوزستان جان باختند
  • مطالبه اعتبارات ملی برای خوزستان/ اشتغال، اولویت اول جوانان
  • ۷ کشته در تصادفات رانندگی در خوزستان
  • گسترده شدن سفره افطاری ۲۰۰ متری در اهواز
  • اهواز غرق آب شد؛ وعده‌ای که محقق نشد
  • استاندار خوزستان شخصا مدیریت امور مناطق و سازمان های شهرداری اهواز را در دست گرفت