Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@02:57:05 GMT

عید فطر روز وحدت و اقتدار امت اسلامی است

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۵۶۹۴۸

عید فطر روز وحدت و اقتدار امت اسلامی است

حجت الاسلام جواد فاطمی نسب روز یکشنبه در خطبه های نماز عید فطر باتبریک این عید بزرگ افزود: دشمنان با اصل دین اسلام و قرآن مشکل دارند و اگر امروز در گوشه ای از جهان به مسلمانی ظلم می شود و بیش از ۷۰سال فلسطینیان را آواره می کنند به دلیل شکاف و اختلافاتی است که بین مسلمانان ایجاد شده است.

وی اظهارداشت: عید سعید فطر فرصت مناسبی برای تفکر جهان اسلام و شناختن دشمن اصلی و تقویت وتحکیم وحدت اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه سرپل ذهاب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کنترل بیماری کرونا در کشور گفت: ستاد مبارزه با ویروس کرونا، پزشکان، پرستاران و کادربهداشت و درمان کشور مجاهدانه در خط مقدم مبارزه با این بیماری جنگیدند و موفق شدند بیماری را کنترل کنند که قابل تقدیر است.

فاطمی نسب افزود: مردم نیز در این مدت پای کار بوده و درکنار مدافعان سلامت حضور داشتند و پروتکل های بهداشتی را رعایت کردند که لازم است هم به دلیل رعایت شرایط قرنطینه و هم به خاطر لبیک گفتن به ندای رهبر انقلاب و همکاری در برگزاری رزمایش کمک های مومنانه و دستگیری از نیازمندان جامعه درکنار سایر نهادهای حمایتی از این مردم فهیم قدردانی کنم.

فاطمی نسب با اشاره به وضعیت کشورهای غربی در دوران بیماری کرونا افزود: در کشورهای غربی که دم از تمدن می زنند همه مشاهده کردند که چگونه افراد کهنسال و سالخورده را از دریافت خدمات پزشکی محروم می کردند ولی در ایران اسلامی سن و سال بیماران هیچ تاثیری در دریافت خدمات پزشکی نداشت.

او اضافه کرد: ملت ما قدر رهبری، نظام و این مکتب را می دانند و تا زمانیکه گوش به فرمان رهبری انقلاب  باشند از تمامی میدان ها سربلند بیرون خواهند آمد.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار تن جمعیت دارد.

برچسب‌ها سرپل ذهاب عید سعید فطر خطبه ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرپل ذهاب عید سعید فطر خطبه ها سرپل ذهاب عید سعید فطر خطبه ها عید فطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۶۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیاری از مولفه های وحدت در ماه مبارک رمضان تجلی پیدا خواهد کرد

آیت الله حیدری آل کثیری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، تبلور مهمترین مولفه های وحدت را در ماه مبارک رمضان دانست و اظهار داشت: ماه مبارک رمضان از جهات گوناگون، برکات و آثار بسیاری دارد؛ درواقع عصاره تمام خوبی ها و نعمات را خداوند متعال در تقوا قرار داده است.

وی افزود: یکی از شاخصه های تقوا وحدت امت اسلامی است؛ در واقع تمام مولفه های وحدت در اسلام به یک معنا با یکدیگر تجلی پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: مهمترین مولفه های وحدت در اسلام عبارتند از، قرآن کریم ،عترت ، سنت پیغمبراسلام(ص) ، اهل بیت(ع) ، نماز جماعت ، ایثارگری ها ، مواسات و بسیار دیگراز اعمال حسنه می باشند که توصیه به امت اسلامی شده است و در ماه مبارک رمضان تجلی پیدا می کند.

آیت الله حیدری با اشاره آیه 103 سوره آل عمران، تصریح کرد: بزرگترین حبل الله قرآن کریم است و ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن می باشد؛ ماهی است که قرائت یک آیه به اندازه ختم قرآن در ماه مبارک رمضان به شمار می رود.

وی بیان کرد: عنصر دیگر عترت و سنت پیامبراسلام است که در حدیث ثقلین مطرح شده است؛ نکته مهم این است که سید این عترت آقا امیرالمومنین می باشند که در این ماه عظیم و در محراب عبادت به شهادت رسیدند.

وی عنوان کرد: به معنایی ماه مبارک رمضان به برکت خون امیرالمومنین، رنگ خون و شهادت پیدا می کند؛ شهادت یعنی اوج گرفتن یک انسان به سوی خدا که بزرگترین مولفه قدرت امت اسلامی است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، خاطر نشان کرد: مساجد پایگاه امت اسلامی در ماه مبارک رمضان هستند؛ نمازهای جماعت با شکوه تر برگزار می شود زیرا نماز نماد اتحاد و اجتماع امت اسلامی است.

وی اذعان داشت: خالی کردن امت اسلامی از فاصله های طبقات اجتماعی و حرکت به کاستن فاصله طبقات اجتماعی اتفاقی است که در این ماه می تواند به حقیقت بپیوندد؛ در حدیثی از امام صادق(ع) آمده است که می فرمایند: "ماه مبارک رمضان روزه اش واجب شده است تا طبقات غنی به یاد گرسنگان باشند".

وی در پایان تاکید کرد: تلاش ، مواسات ، ایثارگری،  کمک های مومنانه در این ماه عزیز به نوعی حرکت به سوی وحدت اسلامی است، بنابراین ماه مبارک رمضان مملو از مولفه های وحدت آفرین و همگرایی امت اسلامی و بشریت است.
 
 انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • بیماری‌های حاد تنفسی، کرونا و آنفلوآنزا را شوخی نگیرید
  • شهروندان ابتلا به بیماری‌های حاد تنفسی، کرونا و آنفلوآنزا را شوخی نگیرند
  • بسیاری از مولفه های وحدت در ماه مبارک رمضان تجلی پیدا خواهد کرد
  • تاکید رهبران سیاسی و مذهبی پاکستان بر وحدت اسلامی برای کمک به فلسطین
  • دستیار فرماندار سرپل ذهاب در امر مردمی‌ سازی دولت منصوب شد
  • رسانه‌ها باقلم خود عزت و اقتدار ایران اسلامی رابه رخ دشمنان بکشند
  • سرپل‌ذهاب هشتمین شهر باستانی جهان
  • امنیت و اقتدار نظام اسلامی مرهون ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
  • میزان شیوع آنفلوانزا و کرونا در کشور / از مصرف خودسرانه دارو و آنتی‌بیوتیک خودداری کنید
  • به هشتمین شهر باستانی جهان سفر کنید