Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-18@00:42:12 GMT

مانور پنتاگون در آب‌های خلیج فارس

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۵۷۰۰۱

مانور پنتاگون در آب‌های خلیج فارس

به گزارش صدای ایران، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که مانورهایی را طی روزهای 19 و21  ماه می در آب‌های خلیج فارس برگزار کرده است.

پنتاگون هدف از برگزاری این مانورها را بالا بردن توانمندی نیروهای دفاعی برای حفظ امنیت  دریایی و نیز امنیت دیگر شرکایش در خلیج فارس بر ضد هرگونه تهدید احتمالی عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پنتاگون اعلام کرد که در این مانورها از گلوله‌های واقعی و ضربات سریع و با دقت بر ضد اهدافی که تهدیدی علیه کشتی‌های دریایی محسوب می‌شود، استفاده کرده است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران پنتاگون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۷۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیر تا پیاز واگذاری جنجالی پرسپولیس و استقلال

زی‌سان: بلاخره بعد از مدت‌ها هیاهو مالکان جدید باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس مشخص شدند.  طبق اطلاعیه دیروز فرابورس ۸۵ درصد از سهام دو باشگاه پرطرفداری پایتخت‌نشین به‌زودی واگذار خواهد شد.

به گزارش زی‌سان، استقلال و پرسپولیس برای دریافت مجوز حرفه‌ای و حضور در لیگ باشگاه‌های آسیا باد از مالکیت مشترک خارج شوند. هر دو باشگاه در حال حاضر تحت مالکیت وزارت ورزش و جوانان قرار دارند. این طور شد که اقداماتی برای واگذاری بخش بزرگی از سهام این دو باشگاه شروع شد.

مهلت این دو تیم تا پنجم اردیبهشت ماه است و تا آن زمان باید تکلیف مالکیت آنها روشن شود. در ماه‌های اخیر گمانه زنی‌های زیادی درباره مالکان جدید سرخابی‌های پایتخت مطرح شده است، اما هیچ یک به نتیجه نرسید. دولت برای این دو تیم نقشه‌های مختلفی کشید، واگذاری به تامین اجتماعی، پتروشیمی‌ها و بانک‌ها و ... از جمله سناریو‌هایی بودند که دولت مطرح کرد.  

نهایتا بر طبق تصمیم امروز ۲۸ فروردین فرابورس برای سرخابی‌ها، قرار شد باشگاه پرسپولیس به کنسرسیومی از چهار بانک و باشگاه استقلال نیز به هلدینگ خلیج‌فارس واگذار شود.  

بر این اساس قرار است که ۴۰ درصد از سهام باشگاه پرسپولیس به بانک شهر و سه بانک ملت، صادرات و تجارت ۱۵ درصد سهم سهم (در مجموع ۴۵ درصد) داشته باشند.  

البته روایت دیگری وجود دارد که مدعی است قرار است پرسپولیس به کنسرسیومی متشکل از ۶ بانک واگذار شود. براساس روایت سایت ورزش سه؛ بدین صورت که بانک شهر اقدام به خرید ۳۰ درصد از سهام باشگاه پرسپولیس کند و بانک‌های ملت و تجارت نیز هر کدام ۲۰ درصد (روی هم رفته ۴۰ درصد) و سه بانک صادرات، رفاه و اقتصاد نوین نیز هر کدام ۵ درصد (جمعا ۱۵ درصد) از سهام سرخ‌ها را خریداری کنند تا به طور کلی ۸۵ درصد از سهام این باشگاه عرضه شود.

واگذاری پرسپولیس به بانک‌ها مشکل قانونی داشت اما با مجوز شورای پول و اعتبار این مشکل حل شده است. 

باشگاه استقلال نیز به هلدینگ خلیج فارس واگذار خواهد شد که این هلدینگ باید ۲ هزار میلیارد تومان به دولت بپردازد.

اطلاعیه واگذاری سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، به صورت رسمی در سایت فرابورس منتشر شده که بانک صنعت و معدن به عنوان کارگزار آبی‌ها و بانک ملی به عنوان کارگزار قرمز‌ها قرار است که ۸۵ درصد از سهام دو تیم را از طریق بازار پایه فرابورس عرضه کنند.

براساس اطلاعات منتشرشده، متقاضیان تا روز اول اردیبهشت امسال برای ارائه مدارک خود فرصت دارند و سهام دو تیم در تاریخ سوم اردیبهشت عرضه می‌شود. 

آنطور که در این اطلاعیه آمده است، قیمت هر سهام پرسپولیس ۳۵۷۰ ریال و قیمت هر سهام استقلال ۲۹۹۶ ریال خواهد بود.

پیش‌تر هم تلاش‌های برای فروش بخش بزرگی از سهام این دو تیم پایتخت‌نشین انجام شده بود که البته راه به‌جایی نبرده بود. مقایسه اطلاعیه‌های پیشین با اطلاعیه جدید نشان می‌دهد که ارزش تعیین شده برای سهام این دو باشگاه کاهش یافته است.

در اطلاعیه هفتم فروردین سازمان فرابورس قیمت پایه هر سهم باشگاه استقلال ۳،۳۶۲ ریال و قیمت پایه هر سهم باشگاه پرسپولیس ۳،۹۴۶ ریال بود. به عبارتی از ارزشی سهام این دو باشگاه پرطرفدار فوتبال، از هفت فرودین تا امروز که ۲۸ فرودین باشد حوالی ۱۰ درصد کم‌تر برآورد شده است.

این اطلاعیه برای استقلال در ۳۱ صفحه و پرسپولیس در ۳۴ صفحه منتشر شده است.

جزییات واگذاری باشگاه پرسپولیس

جزییات واگذاری باشگاه استقلال 

در آخرین تصمیمات گرفته شده از سوی مسئولان قرار شده بود که ۸۱ درصد از سهام باشگاه پرسپولیس به یک «کنسرسیوم» متشکل از ۵ بانک ملت، تجارت، صادرات، شهر و رفاه واگذار شود.

باشگاه استقلال نیز قرار بود همچنان زیر نظر وزارت ورزش به کار خود ادامه دهد.  

در همین رابطه بانک ملت نامه‌ای روی سامانه کدال خطاب به سازمان بورس و اوراق بهادار منتشر کرد که در آن از مذاکره برای خرید سهام باشگاه پرسپولیس خبر داد.

پرسپولیس و استقلال تا روز پنجم اردیبهشت برای تفکیک سهامداران خود فرصت دارند؛ در غیر این صورت هر دو باشگاه شانس دریافت مجوز حرفه‌ای و حضور در رقابت‌های قاره‌ای را از دست خواهند داد.  

جزییات واگذاری

معاون واگذاری سهام و بنگاه‌های سازمان خصوصی پاسخ به اینکه متقاضی خرید پرسپولیس و استقلال کدام شرکت‌ها هستند، بیان کرد: «در حال حاضر گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد و اینکه کنسرسیومی متشکل از چهار بانک متقاضی خرید پرسپولیس و هلدینگ خلیج فارس متقاضی خرید استقلال است. اما آنچه به صورت رسمی باید اتفاق بیفتد، ارائه درخواست خرید از سوی هر متقاضی از جمله این دو متقاضی بالقوه است.»

 افزود: «بنابراین فردا که آخرین مهلت است، همه متقاضیان باید درخواست خود را به سازمان خصوصی‌سازی تحویل دهند و آنگاه طبق شرایط عرضه، کارگروه بررسی صلاحیت، بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد و فرابورس هم تمکن مالی و اهلیت‌های عمومی متقاضی را بررسی می‌کند.»

معاون واگذاری سهام و بنگاه‌های سازمان خصوصی اظهار کرد: «اگر هر دو متقاضی از این فیلتر‌ها عبور کنند، می‌توانند در روز سوم اردیبهشت در فرآیند عرضه حاضر شوند. اگر تعداد متقاضیان زیاد باشد رقابت شکل می‌گیرد و اگر برای هر کدام از دو شرکت یک متقاضی وجود داشته باشد، همان متقاضی برنده می‌شود. بعد از اینکه رقابت عرضه تمام شد، برنده مشخص است و باید به سازمان خصوصی‌سازی برای انعقاد قرارداد مراجعه کند.»

قامت در پاسخ به اینکه آیا به جز هلدینگ خلیج فارس و کنسرسیوم بانکی، تقاضای دیگری برای خرید استقلال و پرسپولیس ارائه شده، گفت «تا کنون طبق اطلاعات به دست آمده، همین دو متقاضی هستند، اما ما در سازمان خصوصی‌سازی همچنان منتظر درخواست‌ها هستیم.»

 واگذاری پرسپولیس و استقلال به بانک‌ها خلاف قانون است 

در همین رابطه بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس  با اشاره به انتشار آگهی واگذاری سهام ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال از سوی سازمان خصوصی سازی، از مکاتبه این مرکز با مسئولان کشور در این زمینه خبر داد و از صدور مجوز خرید برای شورای پول و اعتبار برای شرکت در این واگذاری، ابراز نگرانی کرد.

او با اشاره به هشدار‌های مکرر مقام معظم رهبری درباره بنگاه داری بانک‌ها گفت: «در این نامه اعلام شده است که حضور بانک‌ها در این مناقصه، مغایر منویات مقام معظم رهبری و در تضاد با مواد ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر است.»

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس بیان کرد: «در این مکاتبه تاکید شده است که وظیفه اصلی بانک تأمین مالی تولید در اقتصاد کشور است و درگیر شدن منابع آن در شرکت‌های غیرمرتبط با موضوع فعالیت بانکداری به ضرر این وظیفه و در نهایت اقتصاد کشور است. این اقدام باعث خواهد شد که منابع در اختیار بانک برای اعطای تسهیلات به فعالیت‌های مولد کاهش یابد و لذا با شعار سال ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری نیز تناسبی ندارد.»

او افزود: «مبتنی بر همین منطق در مواد ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب سال ۱۳۹۴، بانک‌ها مکلف به واگذاری سهام خود در بنگاه‌هایی که فعالیت غیربانکی دارند، شده‌اند و در صورت استنکاف با جریمه‌های مالیاتی مواجه خواهند شد.»

پیشتر نیز بسیاری از کارشناسان واگذاری باشگاه‌ها به بانک را زیر سوال برده بودند. آنها معتقدند بانک‌ها نباید، بنگاه داری کنند.  

استقبال هواداران استقلال

پس از انتشار اخبار واگذاری اغلب هواداران باشگاه استقلال واگذاری تیمشان به هولدینگ خلیج فارس راضی به نظر می‌رسند. یکی از هواداران این تیم نوشته است: «اتفاقی که بعد از واگذاری استقلال و تیم سوم پایتخت میره بیفته اینه که از نظر مالی در بهترین حالت شبیه وضعیت سپاهان و فولاد بشن و در بدترین حالت شبیه ذوب‌آهن و نفت و غیره. خوبی بزرگ هم اینه که با تیم عزیز دردونه وزارت و فدراسیون توی یک خونه نیستیم و افسانه نگاه یکسان تموم میشه.»

کاربر دیگری هم نوشته است: «استقلال بیشتر از اینکه نیازمند واگذاری و تکیه زدن به یه منبع خوب مالی باشه، نیاز به رهایی از ذیل مدیریت دولتی و انتساب مدیران فشل و دست نشانده داره، در صورت حضور مدیریت مستقل و متعصب استقلالی، درامد زایی از طریق اسپانسر و هواداران وضع موجود ما رو خیلی بهتر میکنه.»

هوادار دیگری نوشته است: «تسویه بدهی‌ها، خرج خوب برای آکادمی، ساخت ورزشگاه در دراز مدت، تیم‌داری تو همه رشته‌ها و در نهایت خرید ستاره‌های بزرگ بین‌المللی می‌تونه همچنان یک رویا برای استقلال بمونه... یا انتقال به هولدینگ خلیج فارس رویا رو واقعی کنه و استقلال رو تبدیل به یه غول واقعی تو آسیا!»

کاربر دیگری گفته است: «استقلال رسما به هُلدینگِ خلیج فارس واگذار شد. انشالله‌از این نابسامانی‌ها دربیایم و تو همه زمینه‌ها پیشرفت کنیم…این واگذاری رو به فالِ نیک میگیریم …»

طرحی که در شبکه‌های اجتماعی توسط هواداران پرسپولیس دست به دست می‌شود

نارضایتی شدید هواداران پرسپولیس

اما هواداران پرسپولیس از این واگذاری به شدت ناراضی هستند و آن را ناعادلانه می‌دانند. ظاهرا تصور آنها این است که، چون هلدینگ خلیج فارس شرکتی نفتی  تولید کننده و صادرکننده محصولات پتروشیمی است، پس شرایط استقلال بهتر از پرسپولیس خواهد شد.  

برخی کاربران با مقایسه پتروشیمی خلیج فارس و بانک شهر که در کنسرسیوم تشکیل شده برای خرید پرسپولیس بیشترین سهم را دارد، معتقدند این واگذاری خیانت به باشگاه و هواداران پرسپولیس است.  

عده‌ای از هواداران پرسپولیس می‌گویند بدهی استقلال به بانک شهر بیش از دو برابر بدهی پرسپولیس است پس باید این تیم به بانک شهر واگذار می‌شد نه پرسپولیس.  

با وجود این بحث‌ها به نظر می‌رسد، واگذاری پرسپولیس و استقلال اتفاق چندان تاثیر گذاری نیست چرا که هر دو تیم همچنان دولتی باقی مانده‌اند و احتمالا تغییر چندانی در روند آنها ایجاد نمی‌شود.  

در همین رابطه برخی هم معتقدند اینگونه نیست که کنسرسیوم بانکی خریدار پرسپولیس هزینه کمترنسیت پتروشیمی خلیج فارس برای باشگاه داری انجام. در این رابطه استوری پیمان حدادی از مدیران بورس و مدیرعامل صندوق تثبیت بازار سرمایه بازتاب گسترده ای در شبکه های اجتماعی داشت. او ادعای هواداران پرسپولیس را زیر سوال برد. 

استوری خبرساز یک مقام سازمان بورس

اما روزنامه فرهیختگان ادعای این مقام بورسی را رد کرده است و در توئیتی از بودجه بالای هولدینگ خلیج فارس برای مسئولیت‌های اجتماعی نوشته است. 

tags # پرسپولیس ، استقلال سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • انتقال آب از خلیج فارس پیگیری می‌شود
  • اهدای کتابخانه شخصی به کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • محدودیت پروازی به برخی از فرودگاه های کشورهای حوزه خلیج فارس
  • محدودیت پروازی به برخی از فرودگاه‌های کشورهای حوزه خلیج فارس
  • محدودیت پروازی به برخی فرودگاه‌های حاشیه خلیج فارس
  • محدودیت پروازی به فرودگاههای دبی و شارجه
  • سیر تا پیاز واگذاری جنجالی پرسپولیس و استقلال
  • رژه ناوهای ارتش در خلیج فارس+ تصاویر
  • احمد اقتداری، پدر مطالعات خلیج فارس بود + فیلم
  • انتقال ۷۷۴ میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی در منطقه خلیج‌فارس