Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@15:01:40 GMT

برگزاری نماز عید سعید فطر در سراسر کشور

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۵۷۱۳۸

برگزاری نماز عید سعید فطر در سراسر کشور

ایسنا/تهران عید فطر آخرین سال صده 1300 هجری شمسی فرا رسید و نماز عیدفطر، صبح یکشنبه 4 خرداد 1399 در سراسر کشور با تمهیدات بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در روزهایی که همچنان کرونا پس از حدود سه ماه در کشور ابراز وجود می‌کند، برگزار شد.

اقامه نماز عید فطر در ۳ شهر لرستان

 در مساجد سه شهر پلدختر، معمولان و دوره‌چگنی با رعایت مسائل بهداشتی نماز عید فطر اقامه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در این‌باره گفت: نماز عید فطر تنها در سه شهر پلدختر، معمولان و دوره‌چگنی که وضعیت سفید اعلام شده، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقامه شد.

وی با اشاره به میزان زکات فطره در لرستان افزود: مبلغ زکات فطریه معادل سه کیلوگرم گندم به میزان ۱۰ هزار تومان و یا مبلغ معادل سه کیلوگرم برنج به نیت زکات فطریه است.

شاهرخی ادامه داد: طبق مصوبه ستاد مبارزه با کرونا  در دیگر شهرهای استان لرستان  با توجه به وضعیت  استان نماز  عید فطر به شکل جماعت  برگزار نمی‌شود.

همچنین نماز عید سعید فطر همزمان با سراسر کشور با حضور گسترده مردم در مشهد برگزار شد.

نماز عید سعید فطر با حضور باشکوه مردم خداجوی زنجان و به امامت نماینده ولی‌فقیه در استان اقامه شد.

 آیت الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه‌های نماز عید سعید فطر در پیاده راه شهیدگاه اردبیل ضمن تبریک این عید بزرگ به مسلمانان، گفت: احیای چهار شب مستحب است که یکی از این چهار شب، شب عید فطر است.

وی با اشاره یک ماه روزه داری و راز و نیاز با پروردگار متعال، افزود: مبادا تقوای بدست آمده در این ضیافت الهی را با ولخرجی و بدخرجی از دست بدهیم.

به گزارش ایسنا، نماز عید فطر همزمان با پیاده راه شهیدگاه اردبیل، در اکثر مساجد استان نیز با رعایت پروتکلهای بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد.

نماز عید سعید فطر، همزمان با نقاط مختلف در مسجد دانشگاه شیراز برگزار شد.

 امام جمعه ساوه در استان مرکزی گفت: عیدسعید فطر آغاز بهره ‌گیری از بهره‌ها و توشه‌های معنوی یک ماه روزه داری در ماه رمضان است.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر در آستان مقدس امامزاده سید اسحاق (ع) ساوه، حق‌مداری را یکی از نشانه‌های تقوا بیان کرد و افزود: انسان‌های با تقوا به جای قبیله‌گرایی، حزب‌گرایی، جناح‌بازی و ... حق‌مداری را پیشه می‌کنند. با تقوا ترین مردم افرادی هستند که حرف حق را بزنند چه به نفع باشد و چه به ضرر انسان، مهم این است که بر مدارحقیقت‌گوئی حرکت کرد.

امام جمعه ساوه به نشانه‌های انسان‌های با تقوا اشاره کرد و افزود: راستگوئی، امانتداری در رفتار و مسئولیت، دفاع از منافع مردم و نظام اسلامی، زبان مردم بودن، تلاش خالصانه برای حل مشکلات مردم و وفای به عهد از نشانه‌های مهم انسان های با تقواست.

وی در ادامه با تبریک عید سعید فطر، بر مراقبت انسان از نفس در تمام طول سال تاکید کرد و افزود: ماه مبارک رمضان برکات و بهره‌های معنوی زیادی نظیر مناجات سحر، نماز اول وقت، برکات سحر، نظم و انضباط و ... داشت که باید این بهره‌های معنوی متاثر از روزه داری حفظ شود و از دست نرود.

حجت الاسلام و المسلمین کاظم حافظ‌نیا، امام جمعه بندر مرزی آستارا در خطبه ‌های نماز عید سعید فطر که در مسجد عباسیه این بندر مرزی برگزار شد، اظهار کرد: همه کارها و اقدامات بشر باید برای رضایت خداوند متعال باشد.

وی با بیان اینکه همیشه باید حواس ها به سمت خالق باشد، ادامه داد: روزه داری تقوا را افزایش می دهد و باید آن را برای ۱۱ ماه بعدی و سایر سال ها حفظ کرد.

امام جمعه آستارا با تأکید بر اینکه اسلام قائم به شخص نیست و حدود خود را دارد، افزود: پس از سه ماه این اولین بار است که درب مساجد برای انجام یک کار معنوی و اقامه نماز جماعت بازگشایی می شود.

حجت الاسلام و المسلمین حافظ نیا با بیان اینکه ویروس کرونا کل بشریت را در سراسر جهان درگیر خود کرده است، خاطر نشان کرد: حال در شرایطی هستیم که تمام انس و جن جمع شده‌اند و در مقابل این بلا عاجز هستند.

وی با اشاره به عجز قدرت های بزرگ مدعی علم پزشکی در دنیا، اضافه کرد: آنهایی که ارتباط معنوی با خداوند متعال دارند در این ایام دچار مشکل و افسردگی نشده اند و نمی شوند.

همچنین نماز عید سعید فطر همزمان با سراسر کشور با حضور گسترده مردم در همدان و قم برگزار شد.

ادامه دارد

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نماز عيد فطر نماز عید فطر حجت الاسلام سراسر کشور عید فطر برگزار شد روزه داری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۷۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل شورای اقامه نماز در روستاهای همدان

مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان با اشاره به اهمیت اقامه نماز گفت: بناداریم در کلیه روستا‌های استان شورای اقامه نماز را با همکاری ادارات مربوطه اجرا کنیم که یک کار بی سابقه است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، حجت‌‌الاسلام سید مرتضی حسنی‌ حلم امروز در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه ماموریت اصلی ستاد اقامه نماز بسط، گسترش و تعمیق بخشی به نماز برای آحاد جامعه است، اظهار داشت: طبق آیات الهی و روایات تمام کسانی که در جامعه دارای تمکن هستند باید برای اقامه نماز تلاش کرده و تمام توان خود را در این راستا بکار گیرند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان با اشاره به اینکه به دنبال این هستیم که یک جامعه پویا، سالم، بانشاط، اخلاق مدار و خدامحور داشته باشیم، تصریح کرد: پایه این جامعه توجه نظری، اعتقادی و عملی به امر مقدس نماز است و این اعتقاد باید در آحاد جامعه شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه ستاد اقامه نماز استان در سال گذشته در محورهای مختلف برنامه‌های متنوعی را اجرا کرده افزود: برای اینکه آحاد جامعه را به سوی نماز تشویق کنیم باید کارهای آموزشی و فرهنگی را در دستور کار داشته باشیم تا بتوانیم مسایل فرهنگی- آموزشی و نظارت و ارزیابی را در دستگاه‌های اجرایی رصد کنیم تا بدانیم چه کارهایی در حال اجرا است و چه کارهایی را باید انجام دهیم.

حسنی‌ حلم با اشاره به اینکه در حیطه آموزشی در سال گذشته برای طیف‌های مختلف جامعه کارهایی انجام شد افزود: در حیطه آموزش و پرورش آموزش برای معلم های متوسطه اول و دوم و برای معلمان پایه سوم و معاونین از جمله کار های صورت گرفته است.

مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان با بیان اینکه 1570 نفر با همکاری اداره آموزش و پرورش و با استفاده از اساتید مجرب قم دوره‌های آموزشی را گذرانده‌اند، گفت: افراد شرکت کننده در این دوره احساس رضایت داشتند که خود جای خوش حالی دارد و باید بر این نکته توجه کنیم که آموزش فرایندی است که یکی از مولفه‌های آن استمرار بخشی به آن است.

وی تصریح کزد: در سایر اداره‌های سطح استان نیز ما شاهد دوره‌های آموزشی از جمله در ادارات کل بهزیستی استان، اداره فنی و حرفه‌ای استان، اداره میراث فرهنگی استان، اداره راهداری و حمل و نقل استان بودیم که این طرح  برای مدیران و معاونین و کارکنان اجرا شد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان با اشاره به اینکه طرح‌های آموزشی در عرصه بهداشت و درمان هم اجرا شد، تصریح کرد: در این طرح که برای پرستاران، سرپرستاران، مدیران بیمارستان‌ها اجرا شد 120 نفر حضور فعال داشتند.

حسنی حلم با اشاره به اینکه دانشگاه و دانشجو یکی از ستون‌های اصلی جامعه است و باید به آن توجه شود افزود: از جمله دوره‌های آموزشی که در سمت و سوی دانشگاه‌ها اجرا شد، می‌توان به دوره آموزشی برای دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد که 180 نفر دانشجو و 16 نفر از اساتید دانشگاه حضور فعال داشتند. در مورد سایر برنامه‌ها می‌توان به برگزاری اجلاس های آموزشی در تمام مناطقی که آموزش و پرورش در آن جا اداره یا سازمانی دارد می‌توان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های ستاد اقامه نماز استان برنامه ریزی و نظارت نماز در دستگاه‌های اجرایی است، گفت: فرایند ارزیابی یکسری پیچیدگی‌هایی دارد که برای این منظور اقداماتی انجام شده از جمله تشکیل هیئت برنامه‌ریزی و نظارت در مجموعه استان، شناسایی و معرفی و تجلیل از نوآوری در امر اقامه نماز، تشکیل شورای اقامه نماز در سطح استان و شهرستان‌ها، تجلیل از خادمان و اقشار تاثیرگذار در بحث اقامه نماز، برگزاری اجلاس‌های استانی و شهرستانی، اعزام ائمه جماعت دستگاه‌های اجرایی به مدارس استان که تاکنون بیش از 160 نفر به مدارس اعزام شده‌اند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان با اشاره به اینکه مسائل مربوط به مهدویت یکی از مهم ترین مسائل جامعه است، عنوان کرد: در بحث مهدویت برنامه‌هایی از جمله، برگزاری طرح یاران موعود در 40 مدرسه به مدت 20 ساعت، برگزاری طرح یاران موعود در دانشگاه‌ها با محوریت دانشگاه فرهنگیان، برگزاری 20 پویش برای آحاد جامعه، برگزاری 120 نشست دانشجویی، فعالیت 80 محله در قالب سه‌شنبه‌های مهدوی، برگزاری دو دوره بزرگ  مسابقه کتابخوانی مهدوی را داریم.

حسنی حلم با بیان اینکه طرح جدیدی در دست اقدام است و کار های اولیه آن انجام شده است، افزود: بنا داریم در کلیه روستاهای استان شورای اقامه نماز را با همکاری ادارات مربوطه اجرا کنیم که یک کار بی‌سابقه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بحث تولید محتوا یکی از مباحث مهم استف گفت: ستاد اقامه نماز استان در بخش کودک و نوجوان کتاب‌های بسیار متنوعی را تألیف کرده که تمام آنها در سایت ستاد اقامه نماز استان بارگزاری شده و قابل رویت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکیل شورای اقامه نماز در روستاهای همدان
  • فردا مدارس هرمزگان غیرحضوری برگزار می شود
  • برگزاری جشن‌های دهه کرامت با هویت محلی، ملی و بین‌المللی
  • جشن‌های دهه کرامت با هویت محلی، ملی و بین‌المللی برپا می شود
  • رشت ، آخر هفته میزبان میهمانان جشنواره ملی «مدرسه عشق»
  • راهپیمایی جمعه خشم در سراسر لرستان برگزار می‌شود
  • مراسم شکرانه تحقق وعده صادق امشب در مساجد سراسر کشور برگزار خواهد شد
  • برگزاری مراسم شکرانه تحقق «وعده صادق» در مساجد سراسر کشور
  • برگزاری مسابقات قرآن دانش آموزی با حضور ۸۰۰ منتخب در همدان
  • جشن عید سعید فطر در زیر پرچم برگزار شد