Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه دولت و مجلس سیاسی‌کاری را کنار بگذارند و برای رفع معضلات مردم همگرایی و وحدت داشته باشند، گفت: اگر با مفسدان اقتصادی برخورد شود مردم امیدوارتر می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، آیت‌الله «رسول فلاحتی» امروز (یکشنبه، ۴ خرداد) در خطبه‌های نماز عید سعید فطر که در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) سپاه قدس گیلان در رشت برگزار شد با اشاره به اینکه بزرگترین دستاورد ماه رمضان، انجام واجبات و ترک گناهان است، اظهار کرد: یک ماه بندگی خدای متعال را انجام دادیم و پروردگار این عید بزرگ را نصیب ما کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه هر جا مسلمانان به احکام الهی عمل کردند به موفقیت رسیدند، افزود: انسان با انجام واجبات و ترک محرمات به معرفت الهی می‌رسد.

 

وی در ادامه با اشاره به روایتی از امیر مومنان امام علی(ع) مبنی براینکه انسان عاقل از مستی مال و ثروت، علم، قدرت، ستایش و جوانی اجتناب می‌کند، بیان کرد: مستی‌های پنج‌گانه مذکور عقل را زایل می‌کند.

 

آیت‌الله فلاحتی به نام‌گذاری «جهش تولید» توسط مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۹ اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب از تلاش‌های انجام شده در سال ۱۳۹۸ به طور اجمالی ابراز رضایت کردند اما به آن افقی که جامعه اسلامی در نظر داشت، نرسیدیم.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان تصریح کرد: امیدواریم در سال جهش تولید با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و نیازهای داخلی و خارجی که وجود دارد، مسئولان مربوطه بتوانند جهش تولید را محقق کنند.

 

وی خواستار لبیک گویی به ندای مقام معظم رهبری توسط دولت با توجه به مدت باقی‌مانده از عمر آن شد و اظهار کرد: از نمایندگان مردم در مجلس جدید نیز می‌خواهیم تلاش کنند تا تولید رونق بگیرد و پاسخگوی تقاضای داخلی و بیرون از مرزها باشیم.

 

آیت‌الله فلاحتی، با تاکید براینکه دولت و مجلس سیاسی‌کاری را کنار بگذارند و برای رفع معضلات مردم همگرایی و وحدت داشته باشند، یادآور شد: مردم از گرانی‌ها و وضعیت موجود نگرانند البته منکر پیشرفت‌ها و رشد جامعه در بخش‌های مختلف پس از انقلاب تاکنون توسط دولت‌ها نیستیم زیرا درجا نزدیم و پیشرفت‌های بسیاری داشتیم اما توقع مردم بیش از این است.

 

امام جمعه رشت، وعده‌های دولتمردان را بیش از فعالیت‌های انجام شده دانست و بیان کرد: اگر اختلاس‌ها، دزدی‌ها و سوء مدیریت‌ها نبود، آن‌قدرمنابع داخلی داریم که موجب رشد و توسعه بیشتر کشور شود.

 

وی با بیان اینکه عفو و کرم نظام جمهوری اسلامی ایران به اوج خود رسیده و عده‌ای فرصت‌طلب به نفع منافع خود حرکت می‌کنند، تصریح کرد: اگر با مفسدان اقتصادی برخورد شود مردم امیدوارتر می‌شوند.

 

آیت‌الله فلاحتی ادامه داد: اگر مفسدان به ویژه مفسدان اقتصادی درصدد رسیدن به منافع خود هستند بدانند که مجازت اسلامی و الهی در انتظار آنها است.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان از شدت نظارت بر سازمان‌ها و نهادهای استان توسط دستگاه‌های نظارتی خبر داد و گفت: اگر کسی بخواهد از موقعیت خود سوء استفاده کند و قطع ید شد، گلایه نداشته باشد.

 

وی با اشاره به آمادگی حضور مردم در عرصه‌های مختلف، اذعان کرد: مردم در رزمایش مواسات برای کمک به نیازمندان به منظور لبیک به ندای مقام معظم رهبری جهادی عمل کردند.

پایان پیام/164

منبع: شبستان

کلیدواژه: آیت الله فلاحتی خطبه نماز عید فطر نماینده ولی فقیه در گیلان آیت الله فلاحتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۷۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد تهدیدآمیز و امنیتی با مسائل کارگری را قبول ندارم/ تنظیم چند لایحه درخصوص مواد قانون کار توسط دولت

روح‌الله ایزدخواه گفت: نحوه برخورد تهدیدآمیز و امنیتی با مسائل کارگری را قبول ندارم. به هر حال مسئله مردمی‌سازی اقتصاد، گفتمان اول کشور محسوب می‌شود که قطعاً در اولویت این حوزه، مسائل کارگری است. مسائل کارگری هم فقط حقوق و دستمزد نیست؛ بحث کارگر مالکی، واگذاری‌ها، تعاونی‌های کارگری و... قابل طرح است.

روح‌الله ایزدخواه، نماینده مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو درخصوص حل مسائل کارگران گفت: در مجلس دوازدهم نیازمند یک حرکت سازمان یافته هستیم؛ به این صورت که فعالان حوزه کارگری در قالب هسته‌های مطالبه‌گر، اندیشکده‌ها و جوامع کارگری در کنار مجلس دوازدهم در قالب کمیسیون‌ها و کمیته‌های مختلف قرار بگیرند و سپس یک نظام مسائل منسجم را از جامعه کارگری مطرح کنیم و یک بار برای همیشه بتوانیم یک ریل‌گذاری گفتمانی و مورد مطالبه مردمی در دستور کار مجلس داشته باشیم.

 

وی در ادامه گفت: نحوه برخورد تهدیدآمیز و امنیتی با مسائل کارگری را قبول ندارم. به هر حال مسئله مردمی‌سازی اقتصاد، گفتمان اول کشور محسوب می‌شود که قطعاً در اولویت این حوزه، مسائل کارگری است. مسائل کارگری هم فقط حقوق و دستمزد نیست؛ بحث کارگر مالکی، واگذاری‌ها، تعاونی‌های کارگری و... قابل طرح است. همچنین مسئله کارگران غیر رسمی هم وجود دارد که متأسفانه بالغ بر ۶ میلیون نفر امروز ما کارگر غیر رسمی در کشور داریم.

 

ایزدخواه افزود: در راستای حل مشکلات گفته شده، کار جمعی مشترک در قالب کمیته‌های مشترک بین مجلس و فعالان حوزه کارگری باید تشکیل شود و محدود به کمیسیون اجتماعی نباشد و در چند کمیسیون مختلف ما این کمیته‌ها را تشکیل دهیم.

 

این نماینده مجلس عنوان کرد: اندیشه‌ورزانی که در دانشگاه و حوزه بودند یا فعالان فرهنگی اجتماعی، اگر مدل‌های مختلفی را در دنیا بررسی کرده‌اند و برای اصلاح این مسئله پیشنهاداتی دارند، این پیشنهادات در چارچوب مسائل کارگری بر روی میز مجلس بیاید.

 

ایزدخواه اضافه کرد: دولت هم اگر لایحه‌ای دارد در آنجا ارائه دهد. دولت اخیراً درخصوص چند مورد از مواد قانون کار، لوایحی را دارد تنظیم می‌کند و امیدوار هستیم که در یک قالب امیدوار کننده و سازند باشد.

 

این نماینده مجلس در پایان افزود: اگر ما مجلس و دولت مردمی هستیم، باید به این شکل عمل شود؛ نه اینکه بخواهیم منتظر باشیم فقط در آخر هر سال درمورد دستمزد و حقوق کارگر مشاجره داشته باشیم. یا در خصوص سایر مسائل تحصنی و تجمعی به وجود بیاید؛ البته این موضوعات قطعاً حق کارگران است. تجمع طبق قانون اساسی حق مسلم کارگران است که رهبری هم در مواردی که این تحصن و تجمعات اتفاق افتاد آن را تأیید کردند.

دیگر خبرها

  • ضرورت تقسیم کار برای تحقق شعار سال
  • ضرورت استقرار و استقلال تمام ادارات در خلیل‌آباد بعد از ۲۰ سال
  • دیدار های منتخب مردم استان سمنان در انتخابات مجلس خبرگان
  • تذکر رهبر انقلاب درباره گشت ارشاد و حجاب تایید شد /سردار جعفری: اظهارات آقای فضائلی صحت دارد /با مأمور خطا کرده برخورد شده است
  • تذکر رهبر انقلاب به درباره گشت ارشاد و حجاب تایید شد /سردار جعفری: اظهارات آقای فضائلی صحت دارد /با مأمور خطا کرده برخورد شده است
  • تذکر رهبر انقلاب به مسئولان اجرایی درباره گشت ارشاد و حجاب تایید شد/ سردار جعفری: اظهارات آقای فضائلی صحت دارد /با مأمور خطا کرده برخورد شده است
  • برخورد تهدیدآمیز و امنیتی با مسائل کارگری را قبول ندارم/ تنظیم چند لایحه درخصوص مواد قانون کار توسط دولت
  • به واسطه وجود بزرگانی مثل اقبال لاهوری با مردم کشور پاکستان احساس همدلی می‌کنیم
  • ضرورت ورود جدی مسئولان برای رفع اختلاف مالکیت ساکنان تالاب انزلی
  • سعیدی، نماینده مجلس: عده‌ای در ناراحت کردن مردم فوق تخصص دارند