Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-28@18:55:23 GMT

دلیل اختلاف نظر در اعلام رؤیت هلال ماه چیست؟

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۵۷۴۱۵

دلیل اختلاف نظر در اعلام رؤیت هلال ماه چیست؟

خبرگزاری تسنیم: حجت‌الاسلام موحدنژاد در گفتگو با شبکه خبر درباره اینکه برای استهلال هلال ماه شوال چند گروه اعزام شدند و به کدام مناطق رفتند؟ اظهار کرد: گروه‌هایی که در استان‌ها اعزام شد، به شکل استانی کار را انجام دادند و از تهران اعزام نشدند بلکه ستاد‌های استانی برای گروه‌های مختلف برنامه‌ریزی می‌کنند تا در مکان‌های مناسب مستقر شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در استان‌های مختلف هلال رویت شد، برخی استان‌ها به دلیل غبار و ابر رویت نشد. طبق چیزی که در ذهنم است تقریبا ۱۰ گروه موفق به رویت شدند.

موحدنژاد درباره اینکه چرا در اعلام رویت هلال ماه، شاهد اختلاف نظر هستیم گفت: این موضوع به اختلافات فقهی برمی‌گردد و کاملا فقهی است که مردم ممکن است فکر کنند خدای ناکرده انگیزه‌های سیاسی باشد.

عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری افزود: برخی فق‌ها رویت با ابزار را معتبر می‌دانند و برخی نمی‌دانند. برخی رویت را در همان منطقه‌ای که فرد ساکن و مستقر هست، الزامی می‌دانند و برخی این موضوع را ملاک نمی‌دانند. این اختلاف جدید نیست و از قدیم بوده است و الان به خاطر تجهیزات ارتباطی بیشتر خود را نشان می‌دهد. مردم هم طبق نظر مرجع تقید خود باید عمل کنند.

منبع: فردا

کلیدواژه: رؤیت هلال ماه اختلاف نظر دفتر مقام معظم رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۷۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده قتل در دزفول منجر به صلح و سازش شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی ظهر امروز سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: سال ۱۳۹۸ دریکی از روستاهای شهرستان دزفول درگیری و نزاعی بین ۲ طایفه رخ می‌دهد و منجر به قتل یک خانم ۳۷ ساله می‌شود و این حادثه آتش اختلاف و کدورت را بین این ۲ طایفه بیشتر شعله‌ور می‌کند.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان افزود: سال‌های متمادی نیز دعواهای متعددی بین این ۲ طایفه مشکلات بسیاری را برای روستا و خانواده‌ها به وجود آورده بود.

وی ادامه داد: با تدابیر رئیس دادگستری و آماده دادستان عمومی و انقلاب دزفول، پرونده به شورای حل اختلاف برای حل و فصل این موضوع ارجاع شد.

حجت الاسلام امانت بهبهانی گفت: با تشکیل جلسه‌های متعدد و طاقت‌فرسا در این سال‌ها در روز اجرای حکم و در واپسین ساعات زمانی که قرار بود طناب مجازات به گردن قاتل آویخته و حکم قصاص اجرا شود، با حضور تیم و کار گروه شورای حل اختلاف ویژه قتل در محل اجرای حکم با پویش «به حرمت امام علی (ع) می‌بخشم» منجر به گرفتن مهلت ۴۰ روزه برای اجرای تعهدات خانواده قاتل شد.

وی تصریح کرد: در ماه رمضان و حلول سال نو تعهدات ظرف پنج روز اجرایی و به حول قوه الهی منجر به کسب رضایت قطعی و ثبتی اولیای دم شد و همچنین طرفین نسبت به تمامی پرونده‌های مطروحه در دادسرا، دادگاه و شورای حل اختلاف رضایت کامل اعلام کردند.

کد خبر 6062958

دیگر خبرها

  • اختلاف سلیقه‌ها نباید منجر به از بین رفتن انگیزه‌ها شود
  • رویت گله گراز‌ها در حاشیه رودخانه دره ساری بویین میاندشت + فیلم
  • اختلافات عامل بی اثر شدن اقدامات می شود
  • فرهاد مجیدی در دبی رویت شد + عکس
  • حرف‌های مهم کامران قاسمپور برای حضور در ۸۶ کیلو
  • قاسم‌پور در واکنش به حضور در ۸۶ کیلوگرم: سرباز تیم‌ ملی هستم
  • پرونده قتل در دزفول منجر به صلح و سازش شد
  • سازش پرونده قتل در دزفول
  • صلح و سازش یک پرونده قتل در دزفول
  • امدادرسانی به ۱۷۳ نفر در سیل لرستان