Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- بر اساس الگو‌های شرکت کنترل آلودگی هوا تهران، پایتخت 63 روز در مقابل آلودگی تهران مقاومت کرد، اما تغییر الگوی ترافیک تهران آلاینده ازن را افزایش داده است.
به گزارش خبرگزاری آریا، در روز‌های اخیر شاهد افزایش غلظت آلاینده ازن در هوای شهر تهران بوده‌ایم. آلاینده ازن به عنوان یک آلاینده ثانویه در جو مطرح است، به عبارتی آلاینده ازن از هیچ منبعی به صورت مستقیم انتشار نمی‌یابد و کاملاً محصول واکنش‌های شیمیایی است که در جو رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکسید‌های نیتروژن و ترکیبات آلی فرار، دو پیش‌ساز اصلی واکنش‌های تولیدکننده ازن به شمار می‌آیند. از این رو، برای بررسی علل تغییرات غلظت ازن، باید غلظت دو گونه مذکور را مورد بررسی قرار داد.
بررسی داده‌های اندازه‌گیری شده در ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوا در سطح شهر تهران، نشان می‌دهد که میزان انتشار آلاینده‌ها در سال جاری نسبت به بازه مشابه در سال گذشته به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است. از آنجا که ناوگان حمل و نقل، سهم عمده‌ای از انتشار آلاینده‌هایی همچون اکسید‌های نیتروژن و ترکیبات آلی فرار را در شهر تهران به خود اختصاص می‌دهد، با اطمینان می‌توان تغییرات مذکور را به تغییرات الگوی ترافیک شهر به دلیل اجرا نشدن طرح ترافیک و طرح کاهش مرتبط دانست.
البته کاهش سرعت باد را در روز‌های اخیر که تجمع آلاینده‌ها در جو شهر تهران را به همراه داشته است نیز می‌توان به عنوان یکی از دلایل دیگر افزایش آلاینده مذکور بیان کرد.
همچنین با توجه به اینکه افزایش دما، سرعت واکنش‌های تولیدکننده آلاینده ازن را افزایش می‌دهد، هر سال با ورود به فصل تابستان، شاهد افزایش غلظت این آلاینده هستیم که در سال جاری، تغییرات الگوی ترافیک نیز نقش موثری در افزایش غلظت ازن ایفا می‌کند، لذا انتظار می‌رود در صورت تغییر نکردن الگوی جاری ترافیک شهر تهران، با افزایش دما، شاهد مقادیر به مراتب بالاتری از آلاینده ازن در هوای تهران باشیم.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، ابلاغ روش جدید محاسبه شاخص آلاینده ازن توسط وزارت بهداشت که از ابتدای امسال اجرا شده است نیز از دلایل افزایش مقادیر شاخص است، هر چند در صورت محاسبه شاخص در سال جاری با روش پیشین نیز همچنان شاهد افزایش قابل ملاحظه آلاینده ازن بودیم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پایتخت آلودگی آلاینده ازن شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۷۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ تمدید شد

سخنگوی شهرداری تهران از تمدید ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عبدالمطهر محمدخانی در حاشیه دویست و بیست و هشتمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در رابطه با طرح ترافیک خبرنگاری اظهار کرد: ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت تمدید شد. خبرنگاران از درگاه یا اپلیکیشن شهرزاد می‌توانند برای ثبت‌نام مراجعه و اقدام کنند. بعد از پایان ثبت‌نام‌ها جمع‌بندی صورت می‌گیرد و در مورد تعداد سهمیه‌ها اقدام می‌کنیم.

وی افزود: تا زمان تصمیم‌گیری نهایی درباره طرح‌های جدید و ابلاغ آنها، طرح ترافیک قبلی ادامه خواهد داشت.

سخنگوی شهرداری تهران با بیان اینکه اولویت شهرداری تهران ارائه خدمات در بستر جدید سامانه شهرزاد است، تصریح کرد: یکی از ویژگی این سامانه این است که از طریق سامانه شهرزاد در همه گوشی‌های هوشمند این دسترسی وجود دارد و ثبت‌نام در این سامانه مسیر ساده‌تری پیدا کرده است.

محمدخانی ادامه داد: اگر کسی هم در سامانه «تهران من» ثبت‌نام کرده باشد به سامانه شهرزاد منتقل می‌شود. تعامل ما با خبرنگاران در موضوع طرح ترافیک خبرنگاری از طریق سامانه شهرزاد است.

وی در مورد احتمال افزایش اعتبار کارت بلیت مترو خبرنگاران گفت: کارگروهی از سوی شورای شهر تهران در این خصوص تشکیل شده و در این خصوص باید تصمیم بگیرد، پیشنهاد ما افزایش این مبلغ است. امیدواریم که این عدد با نظر کارگروه افزایش پیدا کند.

کد خبر 745105

دیگر خبرها

  • طرح جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه در پایتخت
  • تمدید ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا این تاریخ
  • ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تمدید شد
  • ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ تمدید شد
  • هوای تهران در شرایط «قابل قبول»
  • ترافیک در پایتخت اما روان
  • ترافیک نیمه سنگین در معابر پایتخت
  • بازگشت آلودگی هوا به تهران | شاخص آلاینده‌ها چقدر شد؟
  • آلودگی هوای تهران برای گروه‌های حساس
  • بازگشت آلودگی هوا به پایتخت