Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@11:00:04 GMT

آمریکا تمام مردم ایران را تحریم کرده است

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۵۷۴۶۵

آمریکا تمام مردم ایران را تحریم کرده است

خبرگزاری آریا- وزیر کشور گفت: آمریکا تمام ملت ایران را حتی در این شرایط سخت ناشی از شیوع بیماری کرونا تحریم کرده است و بنده و فرماندهان ناجا هم بخشی از مردم هستیم که تحریم شدیم.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی در تماس تلفنی «سلیمان سویلو» با وزیر کشور ترکیه به گفت‌وگو پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر کشور ترکیه در این گفتگوی تلفنی ضمن تبریک عید فطر، با اشاره به اقدام اخیر آمریکا در تحریم رحمانی فضلی گفت: از نظر ما، این اقدام صحیح نیست و ما این اقدام را محکوم می کنیم.
وزیر کشور ترکیه در همین زمینه با اشاره به اینکه امریکایی ها هر زمان که ذهنشان با مساله ای مواجه می شود، به تهدید و تخریب و تحریم دست می زنند، خاطر نشان کرد: ما در کنار شما هستیم و بر این موضع ثابت قدم هستیم.
رحمانی فضلی نیز در این گفتگوی تلفنی، ضمن تبریک عید سعید فطر به وزیر کشور، دولت و مردم ترکیه و ضمن تشکر از تماس تلفنی همتای ترکیه ای خود از موضع وزیر کشور ترکیه در محکوم کردن اقدام آمریکا تشکر کرد و گفت: دولت امریکا درصدد است به هر طریق در امور داخلی کشورهای دیگر دخالت کند.
وزیر کشور ریشه اصلی اعلام تحریم های اخیر آمریکا را شکست طرح آنها برای مداخله داخلی در ایران دانست و گفت: آمریکا در ایجاد بی ثباتی، نا امنی و جنگ داخلی در ایران شکست خورده است.
رحمانی فضلی با یادآوری حمایت های آمریکا از تروریست های دشمن مردم ایران از جمله منافقین و سلطنت طلب ها و سایر معاندین گفت: در جریان اغتشاشات آبان ماه سال گذشته، رسانه های آمریکایی در تحریک اغتشاشات و کمک به آن، هر آنچه که در توان داشتند به میدان آوردند اما به نتیجه مطلوبشان نرسیدند.
رئیس شورای امنیت کشور یادآوری کرد: امنیت داخلی کشور برای مردم ما، دولت و برای رهبری ما امر بسیار مهمی است و به هیچ وجه به کشورهای بیگانه بویژه امریکا اجازه مداخله در مسائل کشور، داده نمی شود.
رحمانی فضلی تصریح کرد: آمریکا تمام مردم ایران را حتی در این شرایط سخت ناشی از شیوع بیماری کرونا تحریم کرده است و بنده و فرماندهان ناجا هم بخشی از مردم هستیم که تحریم شدیم.
وزیر کشور با محکوم کردن حمایت های امریکایی ها از تروریست های منطقه مثل داعش و تکفیری ها اظهار داشت: کشورهای منطقه از جمله کشورهای همسایه باید تلاش کنیم در جهت تقویت امنیت منطقه و تعمیق مناسبات سیاسی اقتصادی و امنیتی، بیش از گذشته فعال باشیم.
وزیر کشور با اشاره به شکست امریکایی ها در سیاست های یکجانبه و ظالمانه آنها در منطقه خاطر نشان کرد: اقدامات اخیر دولت امریکا، مصرف داخلی دارد و مرتبط با انتخابات آمریکا است و به طور قطع، نتیجه ای برای طراحان در پی نخواهد داشت.
وی ضمن ابراز خرسندی از همکاری های خوب بین ایران و ترکیه در حوزه های مختلف، از جمله  در زمینه مسائل مرزی، مقابله با جرایم سازمان یافته و تروریسم اظهار داشت: ارتباط ‌و تعاملات نیروهای امنیتی،انتظامی و نظامی دو کشور بسیار خوب  است و باید در این خصوص، نقاط تماس  را تقویت کنیم و همکاری مشترک را بیشتر کنیم.
رحمانی فضلی با تاکید بر لزوم ممانعت از انجام اقدامات خرابکارانه از سوی نیروهای تروریستی در مرزهای مشترک ایران با کشور های همسایه افزود: در این زمینه، برای انجام هر گونه همکاری آماده هستیم و دغدغه های طرفین حتماً در تعاملات سطوح ذیربط دو وزارتخانه پیگیری خواهد شد.
وزیر کشور در بخش دیگری از مکالمه تلفنی همتای ترکیه ای خود خواستار افزایش فعالیت های مناطق مرزی اقتصادی، بازارچه ها و گذرگاه ها  در جهت تقویت بیش از پیش روابط اقتصادی دو کشور شد.
وی در همین زمینه با اشاره به گشایش ایجاد شده برای کامیون های برخی از دیگر کشورها و در عین حال، مشکلات موجود برای تردد کامیون های ایرانی در مرزهای ترکیه خواستار اقدام مؤثر همتای خود در این زمینه و تسهیل و گشایش در این خصوص شد.
وی همچنین با اشاره به مشکلات حادث در خط لوله گاز میان ایران و ترکیه توسط تروریست ها در خاک ترکیه، خواستار پیگیری های جدی همتای خود برای تسریع در روند تعمیرات این خط لوله شد.
وزیر کشور ضمن تشکر از همکاری های مرزی ابراز امیدواری کرد با توجه به ارتقاء و انتصاب فرمانده سابق مرزبانی ایران به عنوان جانشین ناجا، همکاریی های بین مرزبانان دو کشور تقویت شود.
رحمانی فضلی همچنین با مرور تلاش های  سلیمان سویلو برای گسترش همکاری ها، گفت: ما جنابعالی را  دوست و برادر خودمان می دانیم و از همکاری ها محبت های شما تشکر می کنیم.
وی در ادامه با اشاره به توفیقات جمهوری اسلامی ایران در زمینه مبارزه با بیماری کرونا و یادآوری اینکه به یاری خدا بسیاری از شهرهای ایران در وضعیت سفید قرار گرفته است، گفت: در تمامی زمینه ها مخصوصا مقابله با کرونا آمادگی کمک به کشور دوست و برادر ترکیه را داریم.
وزیر کشور در همین زمینه افزود: هم اکنون اکثر فعالیت ها در ایران با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، ترویج استفاده از ماسک و اقلام بهداشتی و سایر آموزش های لازم به مردم در حال بازگشایی است.
سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه نیز در این تماس تلفنی، با ابراز خرسندی از موفقیت های ایران در مهار ویروس کرونا، بر لزوم تبادل تجربیات و همکاری های دو کشور در این زمینه تاکید کرد.
وی همچنین نسبت به پیگیری موارد مطرح شده از سوی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران قول مساعد داد و ابراز امیدواری کرد: دیدارهای حضوری مسئولان وزارت کشور دو طرف در آینده نزدیک تجدید شود.
رحمانی فضلی نیز با تبریک مجدد عید فطر بر آمادگی برای میزبانی از همتای خود در ایران تأکید کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آمریکا مردم ایران وزیر کشور ترکیه رحمانی فضلی همکاری ها دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۷۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متخصصان وزارت نفت تحریم‌ها در زمینه تولید و صادرات نفت را بلااثر کردند/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه دشمنان سعی کردند بازار جهانی نفت را برای ما محدود کنند، گفت: وزارت نفت توانسته در عمل اثر تحریم‌ها را در زمینه فروش و تولید نفت کم کند و آنچه تولید می‌کند از قبل بازارش مهیاست.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، داود منظور امروز (سه‌شنبه ۲۸ فروردین ماه) در نشست خبری مشترک با احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت، با بیان اینکه کل تبصره ۸ بودجه امسال موضوع هدفمندی یارانه‌ها را دنبال می‌کند، گفت: منابعی که دولت از فروش بنزین، گازوئیل و دیگر فرآورده‌های نفتی به دست می‌آورد، صرف بازتوزیع به خود مردم می‌شود؛ به این معنا که در عمل منابع حاصل از بخش نفت و گاز که در فروش انواع حامل‌ انرژی حاصل می‌شود، عینا در قالب تبصره ۸ یا قانون هدفمندی یارانه‌ها به مردم بازپرداخت خواهد شد.

وی تأکید کرد: یکی از انواع پرداخت‌، یارانه‌های نقدی است که بخش بزرگی از جامعه این یارانه‌های نقدی را دریافت می‌کنند، برخی براساس آزمون وسع خانوار ماهانه ۳۰۰ هزار تومان یا ۴۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند که کل منابع آن، سالانه ۳۳۰ هزار میلیارد تومان است.

تولید روزانه ۳.۵ میلیون بشکه نفت و میعانات گازی در کشور

معاون رئیس‌جمهوری درباره درآمدهای نفتی در بودجه افزود: به‌دنبال کاهش سهم نفت در بودجه کل کشور هستیم؛ در عین حال دولت سیزدهم تلاش کرد در ۲.۵ سال گذشته کشور را به ظرفیت‌های تولید و صادرات نفت بیش از تحریم‌ها نزدیک کند، امروز روزانه بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت خام و میعانات گازی در کشور تولید و با رقم روزانه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه‌ای نیمه نخست سال ۱۴۰۰ مقایسه می‌شود و این روند نشان از تلاش دولت برای بازگرداندن ظرفیت‌های نفتی به قبل از تحریم است.

منظور با اشاره به اینکه تولید نفت ایران پیش از تحریم‌ها روزانه ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه بود، تصریح کرد: برنامه امسال دولت این است که روزانه ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار بشکه به ظرفیت تولید بیفزاید؛ بنابراین نظر دولت در مجموع این است که از ظرفیت نفت و گاز برای توسعه کشور حداکثر استفاده را ببرد، اما در عین حال منابع نفت و گاز را به منابع تأمین مالی هزینه‌های جاری و دستمزد دولت تبدیل نمی‌کنیم.

نفت ذخیره شده روی آب نداریم

وی با بیان اینکه دشمنان سعی کردند بازار جهانی نفت را برای ما محدود کنند، گفت: آنها زحمت خود را زیاد کردند زیرا متخصصان ما در وزارت نفت و شبکه فروشی که این وزارتخانه در اختیار دارد در عمل توانستند تحریم‌ها را در زمینه صادرات و تولید نفت بلااثر کند.

وزارت نفت در عمل اثر تحریم‌ها را در فروش و تولید نفت کم کند، امروز دیگر نفتی روی کشتی‌ها نداریم که منتظر فروش آن باشیم؛ همه آنچه تولید می‌کنیم از قبل بازار آن مهیا شده است.

معاون رئیس جمهوری اظهار کرد: درباره گاز هم در مقایسه با پیش از دولت سیزدهم، یک جهشی قابل توجه در صادرات گاز داشتیم؛ به هر حال برنامه صادرات گاز به کشورهای همسایه را داریم و آقای اوجی، وزیر نفت در این باره هم توضیح خواهند داد؛ بنابراین صادرات نفت و گاز جزو اولویت‌های دولت است و موانع آن را هم برطرف کردیم و شبکه توزیع قابل اعتمادی ایجاد شده است، به‌تازگی هم قیمت نفت افزایش یافته و این برای ما یک فرصت است و امیدواریم از فرصت قیمت بالای نفت بتوانیم برای تأمین منابع توسعه کشور استفاده کنیم.

دیگر خبرها

  • بیانیه ضد ایرانی جو بایدن
  • بیانیه بایدن درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی از طرف آمریکا
  • بیانیه تند بایدن درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی آمریکا
  • استانداردسازی راه‌ها در بلوچستان با سرعت پیگیری شود
  • تاکیدوزیرکشور:جدیت استانداردسازی راه‌ها درسیستان وبلوچستان
  • دیپلمات سابق ایران: اینکه 10 کشور برای دفع حمله ایران مجبور به همکاری بودند مهم است
  • دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با وزیر امور خارجه
  • سالیوان: تحریم‌های جدیدی در زمینه موشک‌ها وضع می‌کنیم
  • وزیر خزانه‌داری آمریکا: ایران را تحریم می‌کنیم
  • متخصصان وزارت نفت تحریم‌ها در زمینه تولید و صادرات نفت را بلااثر کردند/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم