Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@11:10:23 GMT

طرز تهیه خورش ونوشک

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۵۷۶۵۱

طرز تهیه خورش ونوشک

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، خورش ونوشک یکی از انواع خورش های خوشمزه و اصیل ایرانی است که اصالت آن متعلق به کرمانشاه است. این خورش محلی به دلیل وجود پسته کوهی ( ونوشک ) علاوه بر این که طعم و عطر بسیار خوبی دارد خواص زیادی برای بدن نیز دارد.

خورشت ونوشک به صورت متداول با گوشت قرمز طبخ می شود ولی می توان آنرا با گوشت های سفید مانند مرغ و بوقلمون هم تهیه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن اینکه این خورش خوشمزه را می توانید بدون گوشت و به صورت کاملا گیاهی هم تهیه کنید.

با موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر خورشت ونوشک تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری خورش تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی خورش ونوشک با ما  همراه باشید.

مواد لازم برای هر نفر:

گوشت قیمه مرغ یا گوساله ۸۰ الی ۱۰۰ گرم
ونوشک نصف لیوان
گوجه فرنگی ۱ عدد
زعفران دم کرده به میزان لازم
نمک و زردچوبه و فلفل سیاه به میزان لازم
روغن زیتون ۱ قاشق غذا خوری
پیاز ۱ عدد

طرز تهیه:

گوشت قیمه را با پیاز خرد شده و روغن و زردچوبه کمی تفت دهید بعد آب اضافه کنید. در صورت استفاده از مرغ، ونوشک را بلافاصله به گوشت اضافه کنید تا با هم بپزند، اما در مورد گوشت گوساله، ونوشک را در اواسط پخت اضافه کنید. گوجه فرنگی را در آب جوش انداخته و پوست گوجه فرنگی و دانه‌های آن را جدا کرده و به قطعات حبه قندی خرد کنید. زمانی که گوشت و ونوشک پخته شدند گوجه فرنگی و فلفل سیاه و نمک و زعفران اضافه کنید چند دقیقه که جوشید شعله را خاموش کنید. در صورت تمایل می توانید کمی رب گوجه فرنگی به خورش هم اضافه کنید.

ونوشک را می توانید به صورت خوشه کوچک در آورده یا کاملا از خوشه جدا کنید. دو تصویر با گوشت مرغ و گوساله و ونوشک پاک شده و خوشه‌ای برایتان گذاشتم.

منبع: بیتوته

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش آشپزی آشپزی ایرانی آشپزی خانگی گوجه فرنگی اضافه کنید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۷۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کباب کردن ۱۲ کیلو گوشت توسط بانوی آذربایجانی (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرز تهیه ناز لقمه؛ یک نهار معرکه برای عاشقان شامی کباب (فیلم) طرز پخت و سرو غذا‌های مشهور خیابان از بره بریانی و کباب کوبیده (فیلم) طرز تهیه آسان کوبیده مربعی و ماهی لوله ای سوخاری (فیلم)

دیگر خبرها

  • مدعی العموم از کارخانجات رب گوجه بازدید کرد
  • کباب کردن ۱۲ کیلو گوشت توسط بانوی آذربایجانی (فیلم)
  • طرز تهیه واوایشکا با گوشت ساطوری بره توسط آشپز‌ پاکستانی (فیلم)
  • پیاز ارزان می شود | اعلام زمان عرضه گسترده نوبرانه ها در بازار | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت‌ فرنگی، سیب و موز را ببینید
  • طرز تهیه مربای توت فرنگی خوش‌رنگ و لذیذ به شیوه خاله‌ها!
  • بادمجان شکم‌پر را با این روش خوشمزه درست کنید
  • لعاب دار کردن قورمه سبزی ؛ اندازه دقیق سبزی قورمه برای یک کیلوگرم چقدر است؟ | ترفندهای خوشمزه تر شدن قورمه سبزی
  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید
  • طرز تهیه خورشت نخود و گوشت توسط دو آشپز پاکستانی (فیلم)
  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید