Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@16:05:52 GMT

جزییاتی تازه از افزایش حقوق بازنشستگان در سال 99

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۵۷۸۰۸

جزییاتی تازه از افزایش حقوق بازنشستگان در سال 99

به گزارش جماران؛ عضو هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی به تشریح آخرین جزئیات و اخبار مربوط به افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی پرداخت.

اکبر شوکت عضو هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی درباره آخرین  وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی  سال ۹۹، اظهار کرد: افزایش حقوق بازنشستگان هر سال نهایت تا خرداد ماه اعمال می‌شد، اما امسال به دلیل اینکه دستمزد کارگران اواخر فروردین ماه مشخص شد و هنوز هم به طور قطعی معلوم نیست حقوق کارگران برای سال ۹۹ چه قدر خواهد شد به همین دلیل حقوق بازنشستگان نیز تعیین تکلیف نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی افزود: هر زمان که افزایش حقوق هرساله بازنشستگان مشخص شد معوقات از فروردین ماه پرداخت شده که هر سال همین  روال را در پیش داشتیم.

وی درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، گفت: درحال مذاکره هستیم و سازمان برنامه و بودجه شرکت‌های خوب و سود ده دولت را برای واگذاری به تأمین اجتماعی معرفی کرده است که می‌توانیم با فروش این شرکت‌ها در بورس منابع لازم را به همسان سازی تخصیص دهیم.

شوکت بیان کرد: ۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه‌ای است که سازمان برنامه و بودجه برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی مشخص کرده است، اما تمام این ۵۰ هزار میلیارد تومان فقط برای سال ۹۹ نیست بلکه سازمان تأمین اجتماعی قصد دارد منابع همسان سازی حقوق بازنشستگان برای ۳ سال متولی را یکجا دریافت کند.

وی در پاسخ به این سئوال مبنی بر اینکه این ۵۰ هزار میلیارد تومان بابت بدهی دولت به تأمین اجتماعی است، گفت: خیر. سازمان برنامه و بودجه این مبلغ را برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تخصیص داده است چراکه دولت مسئول ایجاد فاصله بین حداقل حقوق و سبد معیشتی خانوار است و سازمان تأمین اجتماعی مسئول افزایش تورم در کشور نیست به همین جهت وظیفه دولت است که منابع همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی را تأمین کند.

عضو هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه پیشنهادات به هیئت وزیران فرستاده شده و منتظر مصوبه هیئت وزیران هستیم و هنوز به صورت قطعی مشخص نیست، ادامه داد: با افزایش حقوق و اجرای همسان سازی به نظر نمی‌رسد که حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برسد.

وی با بیان اینکه افزایش یکباره ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی بار سنگینی بر دوش سازمان تأمین اجتماعی دارد، افزود: این سازمان توان پوشش پرداخت این رقم افزایش را نخواهد داشت.

شوکت خاطرنشان کرد: بعد از تصویب هیئت وزیران و دریافت منابع، همسان سازی را برای حداقل بگیران آغاز می‌کنیم و باید بگویم که بازنشسته‌ای که دریافتی بالایی دارد از منابع همسان سازی برای افزایش حقوقشان استفاده نمی‌شود.

عضو هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی در پاسخ به این سئوال که پرداخت  بدهی دولت به تأمین اجتماعی به کجا رسید، گفت: بدهی دولت به تأمین اجتماعی همچنان پرداخت نشده و مبلغ این بدهی تا پایان ۹۸، ۲۸۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا افزایش حقوق بازنشستگان افزایش حقوق بازنشستگان چقدر است افزایش حقوق بازنشستگان در سال 99 افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی افزایش حقوق بازنشستگان هزار میلیارد تومان تأمین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۷۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان واریز افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ مشخص شد

به گزارش همشهری آنلاین سید مرتضی حسینی؛ معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی از اعمال افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در اردیبهشت‌ماه سال جاری خبر داد.

تسنیم نوشت: وی گفت:به مانند گذشته پرداخت‌های جدید حقوق بازنشستگان به اضافه مابه التفاوت فروردین ماه، از اردیبهشت امسال اعمال خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی درباره تکمیلی درمان بازنشستگان تامین اجتماعی افزود: سطح خدمات بیمه تکمیلی بازنشستگان در سال جدید افزایش یافته و نیمی از هزینه‌های بیمه تکمیلی افراد را سازمان تامین اجتماعی پرداخت خواهد کرد.

حسینی تصریح کرد: در این راستا ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در سال جدید تعیین شده است.

کد خبر 840859 برچسب‌ها خبر مهم حقوق و دستمزد بازنشستگان تامین اجتماعی

دیگر خبرها

  • همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با پافشاری مجلس محقق شد
  • افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت اعمال می‌شود
  • اعلام زمان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
  • تاریخ اعمال افزایش حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • زمان واریز افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ مشخص شد
  • افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی چه زمانی پرداخت می‌شود؟
  • زمان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی مشخص شد
  • زمان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چه زمانی پرداخت می‌شود؟
  • حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی چه زمانی افزایش پیدا می‌کند؟