Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با تعطیلی عیدفطر مسافران زیادی به سمت شهرستان ماسال آمده‌اند که سبب نگرانی مردم این منطقه جهت تشدید شیوع کرونا شده است.

خبرگزاری شبستان_ماسال؛ تعطیلات چند روزه آخر هفته و ابتدای هفته جدید به مناسبت عید سعید فطر فرصتی را برای سفر خانوده‌های ایرانی فراهم کرده است تا دوباره به مسافرت بروند.

 

از آنجایی که در ایام نوروز به دلیل شیوع کرونا، ستاد ملی مبارزه با کرونا سفر به استان‌ها را منع کرده بود اما در این بین موج عظیمی از خانواده‌های ایرانی تعطیلات عید فطر را غنیمت شمرده و کوله‌بار سفر خود را به سمت استان گیلان و شهرستان ماسال بسته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در صورتی که حدود یک هفته است شهرستان ماسال به عنوان شهر سفید معرفی شده اما ستاد مقابله با کرونا محدودیتی برای این سفرها در نظر نگرفنه و مردم این شهرستان با مواجه شدن هجوم مسافران به ماسال، نگران بازگشت کرونا و وضعیت قرمز هستند.

 

مردم غیور تالش با اجرای پروتکل‌های بهداشتی و تعطیلی چندهفنگی مغازه‌ها و رعایت فاصله اجتماعی و با همه ضرر و زیان‌هایی که سدّ راهشان بود به هر حال توانستند وضعیت شهرستان را از قرمز به سفید تبدیل کنند اما اکنون موج بزرگی از مسافران به ماسال آمده‌اند و سبب نگرانی مردم شده‎اند.

 

شهر ماسال از جمله شهرهای هدف گردشگران در تعطیلات عید فطر است و در سال‌های گذشته ازدحام مسافران در شهر سبب ایجاد ترافیک سنگین در محورهای منتهی به ییلاقات می‌شد که در طول سال بی‌سابقه بود و این ترافیک از روز گذشته به وضوح در شهرستان مشاهده می‌شود.

 

مردم تالش زبان ماسال نگرانند که مبادا همه زحمات و مرارت‌هایی که در این مدت تحمل کردند نقش بر آب شود، از این رو خواست ماسالی‌ها اندیشیدن تمهیداتی از سوی مسئولان استانی و شهرستانی برای ورود هرچه کمتر مسافر به بهشت ایران زمین است.

 

«بعد از سه ماه خانه‌نشینی و نرفتن به مسافرت دلمان را به دریا زدیم و به گیلان آمدیم»، «دیگر در خانه نمی‌توانستیم دوام بیاوریم و جایی بهتر و خوش آب و هواتر از ماسال پیدا نکردیم»، «وزیر و مسئولان ستاد مقابله با کرونا می‌گویند اوج کرونا در فصل پاییز است! ما نمی‌توانیم بخاطر یک ویروس کل سال را در خانه قرنطینه باشیم که»، «حیف این هوای بهاری نیست که در خانه بنشینیم و به بهشت ایران سفر نکنیم» اینها جزئی از دلایل مسافران تهرانی و اصفهانی و ... برای بیرون آمدنشان از خانه و حضورشان در ییلاقات خوش‌آب‌و‌هوای شهرستان ماسال بود.

 

یکی از شهروندان ماسالی اظهار کرد: در روزهای اخیر شاهد حجم ورود بسیار زیادی از مسافران به شهرستان ماسال هستیم که این امر به‌ویژه در شرایط کنونی نگران‌کننده است.

 

وی با بیان اینکه تعدد زیادی از خانواده‌های ماسالی عزیزانشان را در پی درگیری با بیماری کرونا از دست داده‌اند افزود: مردم این منطقه هزینه مالی و جانی زیادی برای تبدیل شدن شهرستان از وضعیت قرمز به سفید داده‌اند و این حجم مسافر نگرانی ما را صدچندان کرده است.

 

این شهروند ماسال با بیان اینکه ییلاقات ماسال مملو از مسافر است و جای سوزن انداختن نیست گفت: مسئولان باید چاره‌ای در این راستا بیندیشند زیرا در داخل شهر ماسال به قدری مسافر زیاد است که دیگر فاصله‌گذاری اجتماعی معنا پیدا نمی‌کند.

 

وی تصریح کرد: ما مردمان مهمان‌نوازی هستیم ولی در شرایط کنونی سلامت عزیزانمان از هر چیزی برایمان با اهمیت‌تر است و قطعا با این حجم از مسافر وضعیت بدی در انتظار شهرستان است.

 

گفتنی است، اگر چه وضعیت کرونایی شهرستان ماسال سفید اعلام شده اما وضعیت کنونی مانند یک آتش‌فشانی است که شعله‌های آن کاهش پیدا کرده و از طرفی هر لحظه ممکن است مجدداً فوران کند.

 

گزارش از مائده فلاحتکار ضیابری

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: هجوم مسافران پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ییلاقات ماسال شهرستان ماسال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۷۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه‌جایی بیش از ۸۹هزار مسافر توسط ناوگان عمومی خراسان جنوبی

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از جابه‌جایی ۸۹ هزار و ۳۶۶ مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان طی فروردین ماه امسال خبرداد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حاجی رسول سالاری با اعلام این خبر اظهار داشت: طی فروردین ماه امسال 86 هزار و 366 مسافر در استان در قالب 13 هزار و 320 سفر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جابه‌جا شدند. 

وی افزود: بیشترین سهم جابه‌جایی مسافر از مبدأ شهرستان‌های استان مربوط به شهرستان بیرجند و کمترین سهم جابه‌جایی نیز مربوط به شهرستان درمیان بوده است و عمده مقاصد سفر به ترتیب استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و تهران بوده است. 

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر یک هزار و 442 راننده در بخش مسافر استان فعال هستند، تصریح کرد: 310 دستگاه سواری کرایه، 208 دستگاه مینی‌بوس و 290 دستگاه اتوبوس کار جابجایی مسافران از مبدا 16 پایانه عمومی و خصوصی در استان را انجام می‌دهند. 

وی تأکید کرد: با همکاری پلیس راه استان و انجمن صنفی حمل و نقل مسافر، طرح کنترل نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری به منظور رعایت ایمنی و حقوق مسافران در این مدت انجام شده است. 

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی تصریح کرد: این امکان برای مسافران فراهم شده تا علاوه بر تامین بلیط از طریق دفاتر فروش بلیط سطح شهر، از طریق وب سایت‌های فروش آنلاین به نشانی www.payaneha.com و www.payaneha.ir نیز اقدام کنند. سامانه گویای 141 و سامانه پیامکی 300056141 نیز آماده دریافت پیشنهادات، انتقادات و نظرات مسافران در خصوص نحوه ارائه خدمات سفردر استان خواهد بود.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ فشارخون و دیابت دو عامل نارسایی کلیه
  • جابه‌جایی بیش از ۸۹هزار مسافر توسط ناوگان عمومی خراسان جنوبی
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ علت نارسایی کلیه
  • جا به جایی بیش از ۸۹ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان