Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-23@15:59:22 GMT

موفقیت خراسان جنوبی در مهار کرونا

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۵۷۹۷۲

موفقیت خراسان جنوبی در مهار کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، دهقانی فیروز آبادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، گفت: مرگ و میر بیماران کرونایی از نیمه دوم فروردین ماه در استان کنترل شده است.

او افزود: شاخص میزان ابتلا به کرونا در کشور به ۹۸ صدم درصد و در خراسان جنوبی ۶۸ صدم درصد رسیده است که نشان می‌دهد در مهار بیماری کرونا موفق عمل کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهقانی فیروزآبادی همچنین به راه اندازی آزمایشگاه ویروس شناسی در استان اشاره کرد و گفت: آزماشگاه ویروس شناسی کمک زیادی به مدیریت بیماری کرونا داشت و هم اکنون قادریم بیش از ۲۰۰ نمونه آزمایش را در شبانه روز انجام دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، تصریح کرد: در حال حاضر از هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان ۶۲ مورد مثبت کشف شده در صورتی که این رقم در کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت حدود ۱۲۳ مورد مثبت است.

او گفت: میزان بهبودیافتگان بیماری کرونا در کشور ۷۳.۴ درصد است که در خراسان جنوبی ۷۳.۹ درصد مبتلایان بهبود یافته‌اند.

۳۲۹ تخت و ۷۷ تخت مراقبت‌های ویژه برای بیماران مشکوک یا مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی آماده سازی شد که به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، ظرفیت افزایش این تخت‌ها به ۷۵۰ تخت نیز وجود داشت که خوشبختانه نیاز پیدا نشد.

تعداد کل مبتلایان در خراسان جنوبی تا امروز ۶۴۴ نفر است که از این تعداد ۳ نفر در بیمارستان‌ها بستری اند، ۵۹۶ نفر بهبود یافته اند و تعداد ۴۵ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

کد خبر 514560 برچسب‌ها كرونا در ايران استان خراسان جنوبی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران استان خراسان جنوبی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۷۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۹ درصد صادرات تعاونی های خراسان جنوبی

 اشرفی مدیرکل تعاون، کار، رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت : خوشبختانه کاهش ۵۸ درصدی فوتی ناشی از حوادث کار را در سال ۱۴۰۱-۱۴۰۲ را در خراسان جنوبی داشتیم.

وی افزود: طی سال ۱۴۰۲ در زمینه اشتغال مجدد بیکاران ۱۸۵ نفر برگشت به حوزه کاری داشته‌ایم.

اشرفی با بیان هزار و ۱۲۱ تعاونی در خراسان جنوبی فعال است، ادامه داد: در این تعاونی‌ها هزار و ۱۱۲ بیمه شده کار می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار، رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: در سال ۱۴۰۲ تعاونی‌های خراسان جنوبی ۲۳ میلیون دلار صادرات به کشور‌های همسایه و کشور‌های حاشیه خلیج فارس صادرات داشتند که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۴۹ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: تسهیلات در نظر گرفته شده برای خراسان جنوبی در بخش مشاغل خانگی ۱۲۴ میلیارد تومان بوده است که از این میزان ۸۰ میلیارد تومان پرداخت شد.

اشرفی با تاکید بر اینکه تعهد اشتغال خراسان جنوبی در سال گذشته ۱۰ هزار و ۶۵۹ فرصت شغلی بوده است که در سامانه رصد اشتغال ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر ثبت شده است.

مدیرکل تعاون، کار، رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۴۰۰ تشکل کارگری و کارفرمایی در خراسان جنوبی فعال است، بیان کرد: به مناسبت هفته کار و کارگر ۲۶ برنامه محوری در استان و ۱۲۰ برنامه در شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

وی گفت: ۲۶ نفر از کارگران خراسان جنوبی به دیدار مقام معظم رهبری اعزام می‌شوند.

اشرفی ادامه داد: برپایی میز خدمت، دیدار با نماینده ولی فقیه و جشن تجلیل از کارگران ساختمانی در بیرجند، برپایی نشست ایمنی و … از جمله برنامه‌های ما به مناسبت هفته کار و کارگر در خراسان جنوبی است.

وی افزود: در حوزه ورزش کارگری سال گذشته مدال آفرینان خوبی در خراسان جنوبی داشتیم که مراسم تجلیل از این بزرگواران را خواهیم داشت و امروز پروژه‌های ورزشی کارگری متعددی در شهرستان‌های خراسان جنوبی فعال است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: دیدار کارگران با مقام معظم رهبری نشان از اهمیت به کارگر در نظام جمهوری اسلامی است.

اشرفی با تاکید بر اینکه یکی از اقدامات نظارت مستمر بر موضوع حقوق معوقه کارگران است، یادآور شد: یکی از معیار‌های ما برای انتخاب واحد نمونه تولیدی نداشتن معوقه کارگری است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۹ درصد صادرات تعاونی های خراسان جنوبی
  • ۴۹ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در خراسان جنوبی جذب شد
  • افزایش ۱۶ درصدی بارش‌ها در کشور
  • هر جا کار به دست مردم سپرده شد موفقیت به دست آمد
  • تدابیر جمهوری اسلامی، مانع مهندسی‌های دشمن است
  • صفحه نخست روزنامه خراسان جنوبی - دوشنبه ۳ اردیبهشت
  • پزشکان موسسه محکم از امروز در بیرجند آغاز به کار کردند
  • آغاز نهضت فیبرکشی در خراسان جنوبی/نسل ۵ اینترنت به استان می آید؟
  • پرداخت صدقه در خراسان جنوبی ۳۴ درصد افزایش یافت
  • رقابت ۱۴۹۰۰ داوطلب در آزمون سراسری نوبت اول در خراسان جنوبی