Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نهاد بین‌المللی که در جهت برچیدن سلاح‌های اتمی فعالیت می‌کند از تصمیم احتمالی دولت آمریکا برای آزمایش سلاح‌های هسته‌ای ابراز نگرانی کرد. ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱ بین الملل آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «پویش بین‌المللی نابودی سلاح‌های بین‌المللی» تصمیم دولت آمریکا برای انجام آزمایش‌های جدید هسته‌ای را محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

روزنامه واشنگتن‌پست روز شنبه گزارش داده بود مقام‌های ارشد دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» در حال انجام بررسی‌های لازم برای آزمایش سلاح‌های هسته‌ای برای نخستین بار از سال 1992 میلادی تاکنون هستند.

پویش بین المللی نابودی سلاح‌های اتمی در بیانیه‌ای تصمیم برای از سرگیری آزمایش تسلیحات هسته‌ای را «فاجعه» توصیف کرده و خاطرنشان کرد باشد آزمایش این تسلیحات در دهه‌های گذشته بر سلامت انسان و محیط زیست آثار زیان‌بار به جا گذاشته‌ است. 

در ادامه این بیانیه یادآوری شده در حالی که رهبران کشورهای مجهز به سلاح‌های هسته‌ای از دفاتر خود دستور انفجار بمب‌های اتمی را صادر کنند، این مردم جوامع بومی، اقلیت‌ها و سربازان و نیروهای نظامی هستند که هزینه‌های اصلی این انفجارها را تحمل می‌کنند. 

یک مقام ارشد دولت ترامپ و دو مقام سابق آمریکایی در این باره به روزنامه واشنگتن پست گفتند که مذاکرات درباره انجام آزمایش هسته‌ای در نشست نهادهای امنیت ملی آمریکا طی جمعه گذشته انجام شده است.

این مذاکرات در واکنش به اتهامات مطرح شده درباره انجام آزمایش های هسته‌ای روسیه و چین بوده است، هرچند مقام های آمریکایی هیچ سند و مدرکی را برای اثبات این ادعای خود ارائه نکرده‌اند.

یک مقام ارشد دولت ترامپ در این باره گفت: آمریکا قصد دارد به روسیه و چین دو دشمن مهم خود نشان دهد که می تواند یک آزمایش سریع را انجام دهد و این آزمایش می تواند یک اهرم فشار برای دستیابی به یک توافق هسته‌ای 3 جانبه باشد.

این گزارش افزود: نشست هفته گذشته منجر به تصمیم گیری نهایی درباره انجام آزمایش هسته‌ای نشده ولی ظاهرا مذاکرات درباره این مسئله همچنان ادامه دارد. شنیده ها حاکی است که مقام های شرکت کننده در این نشست اختلاف نظر جدی درباره آزمایش هسته‌ای داشته‌اند.

آمریکا سلاح لیزری آزمایش کردفیلم|200 آزمایشگاه بیولوژیک ارتش آمریکا در کجاهای جهان قرار دارند؟دولت آمریکا برای نخستین آزمایش هسته‌ای از دهه 90 تاکنون آماده می‌شود

 

انتهای پیام/ 

R36444/P/S8,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط دونالد ترامپ

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دونالد ترامپ دونالد ترامپ آزمایش هسته ای انجام آزمایش دولت آمریکا هسته ای بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۸۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید منظم آژانس از تاسیسات هسته‌ای ادامه دارد

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور با اشاره به اینکه ۱۲۰ بازرس تائید شده برای مسائل هسته‌ای کشور وجود دارد که برخی در ایران مستقر بوده و برخی در رفت و آمد هستند، گفت: این بازرسان بر حسب موضوع و برنامه توافقی به صورت منظم یا سرزده از تاسیسات هسته‌ای کشور بازدید می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد اسلامی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره ادعای رافائل گروسی رئیس سازمان بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر اینکه برنامه هسته‌ای ایران ابهام دارد، به خبرنگاران اظهار کرد: گزارش‌هایی که آقای گروسی یا مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به شورای حکام یا شورای امنیت سازمان ملل ارائه می‌دهد، دارای دو بخش است. بخش نخست درباره برجام و بخش دیگر آن به پادمان و ان پی تی مربوط است.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه در بخش پادمان و ان پی تی، روابط خوبی بین ایران و آژانس برقرار است، یادآور شد: در این بخش نصب دوربین‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و نظارت و دائم آنها در حال انجام است و دانش اطلاعاتی آنها نسبت به عملکرد ما همیشه به روز است.

اسلامی ادامه داد: ۱۲۰ بازرس تأیید شده برای مسائل هسته‌ای کشور وجود دارد که برخی در ایران مستقر بوده و برخی در رفت و آمد هستند و بر حسب موضوع و برنامه توافقی به صورت منظم یا سرزده از تأسیسات هسته‌ای کشور بازدید می‌کنند.

وی با اشاره به بیانیه توافقی اسفندماه سال گذشته میان گروسی و سازمان انرژی اتمی، مبنی بر توجه ایران به ان پی تی و پادمان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هر گونه فعالیت هسته‌ای که تعامل بین ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را خدشه دار کند، نمی‌پذیرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی به موضوع برجام هم اشاره کرد و گفت: در بخش برجام تابع قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها هستیم و فعالیت هسته‌ای ایران در قانون اقدام راهبردی در چهارچوب پادمان است.

رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هر سه ماه یک بار به شورای حکام و ۶ ماه یک بار به شورای امنیت سازمان ملل گزارشی درباره فعالیت هسته‌ای ایران ارائه می‌دهد و موضوع انطباق یا عدم انطباق فعالیت هسته‌ای ایران با برجام محور اصلی گزارش است.

اسلامی اضافه کرد: ما هم طبق قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، متعهد هستیم در صورتی که طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکند، شرایط فعلی به وجود می‌آید. در صورتی که اگر آنها به تعهدات خود عمل کنند، جمهوری اسلامی هم به تعهدات برجامی در خصوص بندهایی که برای برخی محدودیت‌ها وجود دارد، عمل خواهد کرد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران طبق بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام به تعهدات خود عمل می‌کند، به صحبت‌های اخیر رافائل گروسی اشاره و عنوان کرد: ایشان گفتند هرچند ایران نسبت به غنی سازی بالا اقدام می‌کند ولی این به معنای برخورداری ایران از سلاح هسته‌ای نیست.

اسلامی خاطرنشان کرد: نکته حائز اهمیت این است که آقای گروسی به حضور بازرسان سازمان بین‌المللی انرژی اتمی در ایران و تعاملات خوب بین ایران و آژانس اشاره کرده و انشاالله ایشان در آینده به ایران سفر خواهد کرد و تنظیمات دو طرف به روز خواهد شد.

کد خبر 745459

دیگر خبرها

  • اسلامی: آژانس به طور منظم از تاسیسات هسته‌ای بازدید می‌کند
  • چه شد که سوئد در یک قدمی ساخت بمب اتمی، از سلاح هسته‌ای دست کشید؟
  • بازدید منظم آژانس از تاسیسات هسته‌ای ادامه دارد
  • دیپلمات روس: بازرسان آژانس اتمی در ایران به کار خود بازگشتند
  • بازرسان آژانس اتمی در ایران به کار خود بازگشتند
  • اولیانوف: بازرسان آژانس اتمی در ایران به کار خود بازگشتند
  • از سرگیری بازرسی‌های آژانس از تاسیسات هسته‌ای ایران
  • گروسی: به دنبال بهبود سطح همکاری آژانس با ایران هستیم/ مدرکی درباره ساخت سلاح اتمی در ایران وجود ندارد
  • گروسی : بازرسان ما در ایران روز گذشته مطلع شدند تمام مراکز هسته‌ای که ما هر روز بازرسی می‌کنیم بنا به دلایل امنیتی تعطیل است / این مراکز امروز برای ادامه بازرسی‌ها باز شدند
  • گروسی: مدرکی درباره ساخت سلاح اتمی در ایران نیست