Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@12:06:14 GMT

مردم آمریکا از جنگهای بی پایان خسته شده‌اند

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۵۸۱۱۷

مردم آمریکا از جنگهای بی پایان خسته شده‌اند

خبرگزاری مهر - گروه بین الملل: اخیراً منابع خبری متعدد از جمله وال استریت ژورنال و آسوشیتدپرس گزارش دادند که ایالات متحده آمریکا دو سامانه موشکی پاتریوت و برخی از هواپیماهای جنگی را از عربستان سعودی خارج می‌کند.

طبق این گزارش، آمریکا در حالی حضور خود در عربستان را کاهش می‌دهد که چند ماه پیش برای مقابله با «تهدیدات ایران» نیروهای خود را در این پادشاهی افزایش داده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که آمریکا دو سامانه ضد موشکی پاتریوت را برای محافظت از نیروهای آمریکایی و متحدانش پس از حمله موشکی اوایل سال جاری میلادی ایران به عراق فرستاده است.

سوال اینجاست که دلیل واقعی کاهش فعالیت‌های نظامی آمریکا در عربستان چیست؟

جفری کارلینر در پاسخ به این سول به خبرنگار مهر گفت: خروج نیروها، موشک‌ها و تجهیزات از عربستان سعودی ممکن است به دلیل تحت فشار قرار دادن عربستان سعودی برای کاهش تولید نفت به منظور افزایش قیمت جهانی نفت باشد.

وی افزود: ترامپ مطمئناً از سعودی‌ها برای داشتن جنگ قیمت با روسیه و پایین آمدن قیمت‌ها ناراضی است. قیمت پایین به صنعت نفت آمریکا آسیب می‌رساند، صنعتی که به طور قوی از ترامپ حمایت می‌کند. ترامپ دوست دارد شاهد کاهش تولید سعودی و افزایش قیمت نفت باشد.

استاد دانشگاه بوستون امریکا در پاسخ به این سوال که با توجه به کاهش وابستگی امریکا به نفت وارداتی آیا هنوز خلیج فارس برای ایالات متحده امریکا از لحاظ استراتژیک اهمیت دارد یا خیر گفت: ترامپ نمی‌خواهد درگیر جنگ دیگری در خاورمیانه باشد و خواهان جنگ با ایران نیست.

وی یادآور شد: بعد از گذشت تقریباً ۲۰ سال از نیروهای آمریکایی در افغانستان و عراق، آمریکایی‌ها از این جنگ‌های بی پایان خسته شده اند. همچنین درست است که ایالات متحده نسبت به گذشته وابستگی کمتری به نفت وارداتی دارد و منافع استراتژیک در مناطق نفت خیز مانند خلیج فارس نسبت به گذشته کمتر است. با این حال، ایالات متحده هنوز هم علاقه زیادی به جریان آزاد نفت از طریق تنگه هرمز دارد.

وی افزود: مطمئناً در هر درگیری جدی با ایران، امریکا از عربستان سعودی حمایت نظامی می‌کند. ممکن است نفت عربستان نسبت به گذشته برای آمریکا از اهمیت کمتری برخوردار باشد، اما آمریکا به زودی قصد ندارد به روابط خود با عربستان سعودی پایان دهد.

استاد دانشگاه بوستون آمریکا در پایان گفت: درست است که در آمریکا مخالفت‌هایی با رفتار عربستان سعودی در یمن، در نزاع با قطر و کشته شدن جمال خاشقجی وجود دارد. روابط آمریکا و عربستان تا حدودی پیچیده است و دولت‌های دو کشور همیشه با یکدیگر هم نظر نیستند. با این حال، این اختلافات و کاهش طولانی مدت اهمیت نفت عربستان سعودی برای آمریکا بدان معنی نیست که ایالات متحده در آینده از پشتیبانی عربستان سعودی خواهد کاست.

کد خبر 4930365

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا قیمت نفت ایالات متحده آمریکا ویروس کرونا رژیم صهیونیستی عراق فلسطین عربستان سعودی روسیه ایران شیوع کرونا افغانستان سوریه دونالد ترامپ امارات متحده عربی لیبی عربستان سعودی ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۸۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طارمی در راه انتقال به اینتر عربستان!

یک رسانه معتبر ایتالیایی از خیز عربستانی‌ها برای خرید باشگاه اینتر خبر داد.

به گزارش فارس، مهدی طارمی، مهاجم ملی پوش کشورمان به نظر می‌رسد فصل آینده در باشگاهی توپ خواهد زد که در مالکیت سعودی‌ها خواهد بود.

طارمی با ارزش 12 میلیون یورو گران ترین فوتبالیست ایران است و بهترین لژیونر فوتبال کشورمان نیز به شمار می‌آید.

طارمی زمستان گذشته با مدیران باشگاه اینتر برای امضای قرارداد دوساله و قابل تمدید برای فصل سوم به توافق رسید.

ستاره ایرانی قرار است تابستان پیش رو به صورت رایگان و به عنوان بازیکن آزاد از پورتو راهی نراتزوری شود.

نشریه لا ریپوبلیکا ایتالیا گزارش می‌دهد که یک مجموعه عربستانی پیشنهاد رسمی برای خرید باشگاه اینتر میلان داده و می‌خواهد این باشگاه ایتالیایی را خریداری کند.

 رسانه معتبر ایتالیایی می‌نویسد که این شرکت متعلق به یک خانواده سلطنتی را عربستان است و خارج از مالکیت صندوق سرمایه گذاری سعودی است که این روزها برای خرید بازیکنان بزرگ ریخت و پاش می‌کند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مهدی طارمی بهترین بازیکن لیگ برتر شد(عکس) قرارداد مهدی طارمی دو برابر شد

دیگر خبرها

  • فرش قرمز پاکستان برای وعده سرمایه‌گذاری عربستان
  • به جز عربستان، امارات هم علیه ایران با اسرائیل همکاری کرد
  • نگاه دولت‌های عربی به درگیری ایران و اسراییل
  • شوک به سعودی‌ها؛ ستاره النصر به دنبال ترک عربستان
  • پروژه پر سروصدای «نئوم» عربستان سعودی آب رفت!
  • شوک به سعودی‌ها؛‌ ستاره النصر به دنبال ترک عربستان
  • النصر عربستان سرمربی جدیدش را انتخاب کرد
  • پروژه «خط» عربستان سعودی در حال سقوط
  • شوک رونالدو به فوتبال عربستان
  • طارمی در راه انتقال به اینتر عربستان!