Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، بر اساس گزارش دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران در اردیبشهت ۱۷ میلیون و ۶۶ هزار تومان برآورد شده که نسبت به ماه گذشته که متوسط قیمت هر متر واحد مسکونی ۱۵ میلیون و ۵۴۵ هزار و ۷۰۰ تومان بود افزایش یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به حقوق حداقل کارگری که حدود ۲ میلیون ۶۰۰ هزار تومان است، قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران نزدیک به شش ماه حقوق پایه کارگری است.

متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در اردیبهشت ماه سال گذشته ۱۲ میلیون و ۷۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان بود که طی یک سال رشد ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی در هر متر داشته است.

همچنین تعداد مبایعه نامه‌های صادر شده در بخش مسکن در اردیبهشت امسال ۱۱ هزار و ۵۶۹ واحد بوده، در حالی که در اردیبهشت ماه سال گذشته ۱۲ هزار و ۳۱۷ واحد مسکونی به فروش رسیده است، بنابراین تعداد مبایعات در اردیبهشت امسال نسبت به ماه قبل (فروردین ۹۹) که هزار و ۶۰۰ واحد معامله شد، معادل ۷۸۹.۹ درصد رشد داشته اما نسبت به ماه مشابه سال قبل (اردیبهشت ۹۸) معادل منفی ۶.۱ درصد کاهش نشان می‌دهد.

قیمت مسکن نیز در تهران در اردیبهشت ماه امسال نسبت به فروردین ماه رشد ۹.۴ درصدی و نسبت به اردیبهشت ماه سال گذشته رشد ۳۳.۸ درصد داشته است.

گران‌ترین منطقه تهران مانند یک دهه اخیر، منطقه یک با متوسط قیمت ۳۴ میلیون و ۱۹۹ هزار و ۴۰۰ تومان بود.

ارزان‌ترین منطقه نیز منطقه ۱۸ با متوسط قیمت ۷ میلیون و ۷۴۳ هزار و ۶۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.

در معاملات مسکن اردیبهشت ماه ۷ منطقه تهران میانگین قیمت زیر متری ۱۰ میلیون تومان داشتند و در ۱۵ منطقه دیگر متوسط قیمت هر متر مسکن بیش از ۱۱ میلیون تومان اعلام شده است.

بیشترین تعداد معاملات به منطقه پنج با یک‌هزار و ۶۰۸ فقره و کمترین تعداد معاملات به منطقه ۱۹ با ۶۴ فقره معامله اختصاص دارد.

کد خبر 514562 برچسب‌ها قیمت مسکن و زمین

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: قیمت مسکن و زمین متوسط قیمت هر متر اردیبهشت ماه واحد مسکونی هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۸۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزیین دروازه بین‌المللی پایتخت با ۲۰۰۰ متر ریسه‌های رنگی

در راستای ارتقای سیمای شهری و زیبایی بصری دروازه بین‌المللی پایتخت با ۲۰۰۰ متر طول ریسه رنگی آذین‌بندی بهاری شد.

به گزارش ایسنا، علی نایبی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۹ تهران افزود: به منظور فضاسازی منطقه با چراغ‌ها و ریسه‌های رنگارنگ در ایام عید، علاوه بر ریسه‌های رنگی اجرا شده در عوارضی تهران قم، دو تونل رنگی در بوستان بزرگ ولایت مقابل قلعه شادی، مجاورت ساختمان ستادی، المان ماه و فانوس در بلوار میلاد و ماه در تقاطع شکوفه مطهری و عوارضی تهران قم جانمایی و اجرا شده که باعث جذابیت و زیبایی سیمای شبانه منطقه در این ایام شده است.

وی در خصوص المان حجمی ویژه نوروز به جانمایی ۱۸ تخم مرغ رنگی در معابر پرتردد، برپایی سفره‌های هفت سین در آبنمای خیابان شهرداری شمالی و عوارضی تهران قم اشاره کرد.

بر اساس گزارش سایت شهر، نایبی اکران بنرهای تبریک سال نو و بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال، رنگ آمیزی ۳۰ هزار متر جداول، نیوجرسی و گیت‌های عوارضی به رنگ آبی سفید مطابق پالت رنگ شهر تهران، نصب المان ماه هلال اسماء الحسنی، اکران طرح‌های فرهنگی ماه مبارک رمضان، نصب المان السلام علیک یا روح الله مقابل حرم مطهر امام (ره)، شیپور زن در عوارضی تهران قم، ماه و امید در خیابان مکتب العباس تقاطع خیابان انقلاب و ... از دیگر اقدامات اداره زیباسازی در راستای استقبال از بهار برشمرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تونل نوری در پیاده راه باغ فردوس پایتخت اجرا شد
  • اسکان نوروزی در ۷ بوستان پایتخت + آدرس
  • اسکان مسافران نوروزی در ۷ بوستان پایتخت
  • تزیین دروازه بین‌المللی پایتخت با ۲۰۰۰ متر ریسه‌های رنگی
  • سیگنال عجیب دلار به قیمت مسکن/ قیمت‌ جدید خانه‌های پایتخت را ببینید (+ جدول)
  • هشدار جدی مدیریت بحران استان تهران به پایتخت‌نشینان
  • صدور هشدار زرد / وزش باد شدید در پایتخت در راه است
  • سیگنال عجیب دلار به قیمت مسکن
  • ثبت هوای پاک در پایتخت
  • سیگنال عجیب دلار به قیمت مسکن/ قیمت‌ جدید خانه‌های پایتخت را ببینید + جدول