Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@13:05:50 GMT

دوچرخه‌های GPS دار در قم راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۵۸۲۸۱

دوچرخه‌های GPS دار در قم راه‌اندازی می‌شود

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از آغاز طرح مطالعاتی دوچرخه‌های نسل چهارم با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان در قم خبر داد و گفت: بدون ایجاد زیرساخت مناسب نمی‌توانیم توقع ارتقاء فرهنگ شهروندی در استفاده از دوچرخه را از مردم داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، عباس ذاکریان با اشاره به تصویب نهایی اجرای طرح جامع دوچرخه‌سواری در شهر قم، اظهار کرد: برای ارتقاء فرهنگ استفاده از حمل‌ونقل پاک و همچنین تشویق شهروندان به استفاده از دوچرخه برنامه‌های جامعی در شهرداری پیش‌بینی‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای استفاده آسان از دوچرخه را یکی از راه‌های تشویق مردم به استفاده از دوچرخه به‌جای خودروی شخصی، موتورسیکلت و یا حتی اتوبوس دانست و افزود: برای ارتقاء فرهنگ استفاده از دوچرخه به‌عنوان حمل‌ونقل پاک نیازمند ایجاد شرایط ایمن و قابل‌دسترس برای کاربران هستیم.

ذاکریان آغاز خط‌کشی معابر برای ایجاد مسیر ایمن را گام نخست عنوان کرد و گفت: از هفته آینده خط‌کشی دو خیابان اصلی به‌صورت پایلوت آغازشده و امیدواریم تا پایان سال تمام خیابان‌های فاز نخست اجرایی شدن این طرح را خط‌کشی و معبرکشی کنیم.

وی یکی دیگر از الزامات تشویق مردم به استفاده از دوچرخه را دسترسی آسان به دوچرخه مطرح و بیان کرد: برای دسترسی آسان به دوچرخه نیازمند سازوکاری به‌روز و قابل‌کنترل هستیم و برای این موضوع مطالعات زیادی انجام‌شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از آغاز همکاری با شرکتی دانش‌بنیان برای راه‌اندازی نسل چهارم دوچرخه خبر داد و گفت: در این طرح دوچرخه‌ها با نصب جی پی اس و نرم‌افزار اندروید توسط کاربر انتخاب‌شده و در دسترس آسان خواهد بود.

ذاکریان امکان استفاده از همه نقاط شهر از دوچرخه و پرداخت الکترونیکی را مزیت این طرح خواند و تصریح کرد: در این طرح نیاز نیست کاربر دوچرخه را به محل اولیه بازگردانده و می‌تواند در مقصد دوچرخه خود را تحویل دهد.

وی ادامه داد: بازگشایی قفل و قفل مجدد دوچرخه نیز توسط نرم‌افزار انجام‌شده و این طرح در حال حاضر در تهران و اصفهان اجراشده و مورد استقبال قرارگرفته است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با تأکید دوباره بر ارتقاء فرهنگ استفاده از حمل‌ونقل ایمن و پاک، خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز با  افزایش سفرهای داخل شهری با خودروی شخصی شاهد آسیب‌های زیست‌محیطی و ایجاد ترافیک در شهر بوده و باید اعتماد لازم برای استفاده از حمل‌ونقل عمومی و پاک را با ارائه خدمات مطلوب به شهروندان بازگردانیم.

انتهای پیام/2258

منبع: فارس

کلیدواژه: قم دوچرخه دانش فرهنگ استفاده از دوچرخه ارتقاء فرهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۸۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی ۶ مرکز نوآوری تخصصی در مشهد

مدیر خلاقیت و نوآوری شهری شهرداری مشهد از راه اندازی ۶ مرکز نوآوری تخصصی ونمایشگاهی با ۲۰ محصول نوآورانه در مشهد خبرداد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، سید رحمان میرزائیان در مراسم گرامیداشت روز جهانی خلاقیت که در کارخانه نوآوری مشهد برگزارشد اظهارداشت: باتوجه به اینکه اواخر هفته میزبان معاونان کلانشهر‌های کشور هستیم و امیدواریم بتوانیم در این مراسم مصوبه تشکیل دبیرخانه خلاقیت و نوآوری را دریافت کنیم لذا نمایشگاه اصلی خلاقیت و نوآوری را دوماه دیگر با ارائه ٢ محصول نوآورانه برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: شهرداری وظیفه دارد زیرساخت‌های لازم را فراهم و حمایت‌ها را انجام دهد، اما شهر و مدیریت شهری با مشکلات و چالش‌های مختلفی روبه‌رو است و این چالش‌ها حل نخواهد شد مگر با کمک نخبگان و فرهیختگان.

میرزاییان افزود:وظیفه دیگر شهرداری این است که از موضوع زیست بوم نوآوری و اکوسیستم شهر حمایت کند در همین راستا کارخانه نوآوری تاسیس شد و همچنان قصد داریم 6 مرکز نوآوری تخصصی نیز در مشهد راه اندازی کنیم.

مدیر خلاقیت و نوآوری شهری شهرداری مشهد گفت: دوم اردیبهشت ماه روز جهانی خلاقیت و سوم این ماه نیز روز ملی کارآفرینی و بزرگداشت شیخ بهایی است؛ به همین دلیل مدیریت شهری مشهد تصمیم گرفت اولین هفته اردیبهشت ماه را به نام هفته خلاقیت و نوآوری نام گذاری کند.  

میرزاییان ادامه داد: در قالب این هفته رویدادهای مختلفی را پیش بینی کردیم که که در آن با بازیگران اصلی زیست بوم محیطی شهر مشهد دیدار می‌کنیم و فضای پیشرفت را برای امور پیش روی آن‌ ها فراهم می‌‌سازیم.

وی خاطرنشان کرد:در ادامه این رویدادها امروز نمایشگاهی را در محل کارخانه نوآوری شهر مشهد برگزار کردیم که اغلب افراد تاثیرگذار در حوزه خلاقیت و نوآوری شهری در بخش‌ های خصوصی و دولتی در آن حضور داشتند ؛موضوع اصلی این نمایشگاه رونمایی از دستاوردهای دانشجویان دانشکده فنی مهندسی دانشگاه فردوسی است، دستاوردهایی که می‌‌توانند در عرصه خلاقیت و نوآوری شهری کمک حال شهرداری مشهد باشند

مدیر خلاقیت و نوآوری شهری شهرداری مشهدبیان کرد: شهرداری به مسائل نوآوری و خلاقیت ورود پیدا می‌کند بنابراین نظام مسائل را تشکیل  می‌دهد و به دنبال حل این نظام به کمک افراد خلاق است تا بتواند سطح کیفیت زندگی شهروندان و زائران را افزایش دهد. ما در شهرداری با مشکلاتی همچون نحوه بستن قرارداد و نحوه ارائه مسائل و ورود به کارخانه نوآوری روبه‌رو هستیم و سعی کردیم همه اینها را لیست و با کمک شما مرتفع کنیم.

میرزائیان تاکیدکرد: متاسفانه انسجام ویژه‌ای در زیست‌بوم نوآوری و اکوسیستم شهری مشهد وجود ندارد. پراکندگی کار‌ها در این کلانشهر زیاد است. حضور شما در این مراسم نشان می‌دهد که ما می‌توانیم کنار هم باشیم تا اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز راه‌اندازی شد
  • راه‌اندازی دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز
  • جابه‌جایی بیش از ۹۲۰ هزار مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی در شهرکرد
  • جابه‌جایی بیش از ۹۲۰ هزار مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی
  • سنگ اندازی‌ها باعث فرار سرمایه‌گذار از همدان می‌شود
  • پروژه‌های خُرد محلات کمتر برخوردار را در اولویت قرار دهیم
  • راه‌اندازی ۶ مرکز نوآوری تخصصی در مشهد
  • ریابکوف: بریکس پلتفرم مالی ویژه راه‌اندازی می کند
  • همایش بزرگ دوچرخه سواری در آبیک برگزار می‌شود
  • راه‌اندازی پروژه دوچرخه و موتور برقی اشتراکی در مناطق ۱۱ گانه شیراز