Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در تماس تلفنی امیر قطر با ایشان با تاکید بر توسعه و تعمیق روابط دو کشور در همه زمینه‌ها بویژه روابط اقتصادی و تجاری، افزود: برغم شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا روابط اقتصادی دو کشور در چارچوب پروتکل‌های بهداشتی و مراقبتی باید مجددا فعال شود.

رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد که برگزاری هرچه سریعتر کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور راهگشای سرعت تعاملات تهران – دوحه و رفع موانع باشد و انتقال کالا‌ها از طریق بنادر دو کشور بتدریج فعال و پرواز‌های خطوط هوایی دو کشور از سر گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با اشاره به میزبانی قطر در جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال، برای ارائه هرگونه کمک از سوی ایران به این کشور برای میزبانی هر چه بهتر قطر اعلام آمادگی کرد و افزود: در این زمینه ایران هم آماده است در زیرساخت‌ها و تامین نیازمندی‌های مورد نظر حضور داشته باشد.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با امیر قطر با تاکید بر این‌که «امنیت منطقه برای ما بسیار مهم است»، گفت: با توجه به برخی اقدامات آمریکا در نقاط مختلف جهان شرایط غیر قابل قبولی بوجود آورده، اما به هیچ عنوان ما آغازگر تشدید تنش و درگیری نخواهیم بود.

بازتاب اظهارات روحانی درباره همکاری ایران در برگزاری جام‌جهانی ۲۰۲۲
سخنان رئیس جمهوری ایران درباره آمادگی کشورمان برای کمک به قطر در میزبانی از رقابت‌های جام جهانی فوتبال در رسانه‌های روس بازتاب داشت.

جام جهانی قطر اولین دوره جام جهانی است که در زمستان برگزار خواهد شد که این تصمیم به خاطر شرایط بهتر بازیکنان و هواداران گرفته شده است.

چندین رسانه روسی از جمله سایت sportrbc به بازتاب اعلام آمادگی ایران برای کمک به کشور قطر برای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ پرداخته‌اند.

تصمیم در مورد میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ توسط فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) در سال ۲۰۱۰ گرفته شد. قطر اولین کشور عربی خواهد بود که میزبان جام جهانی خواهد بود.

بازی‌ها در هشت ورزشگاه در هفت شهر در سراسر کشور قطر برگزار می‌شود. این مسابقات با حضور ۳۲ تیم ملی برگزار می‌شود.

از بین هشت ورزشگاه پیشنهادی جام جهانی، ساخت و ساز در یک استادیوم - ورزشگاه بین المللی خلیفه - به پایان رسیده است، در حالی که شورای عالی قول داده دو سال قبل از شروع مسابقات جام جهانی همه اماکن و استادیوم‌ها باقی مانده را تحویل دهد.

جام جهانی فیفا قطر ۲۰۲۲، از ۲۱ نوامبر تا ۱۸ دسامبر برگزار می‌شود.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران حسن روحانی جام جهانی جام جهانی ۲۰۲۲ دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۸۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش کامل نیروهای مسلح ایران در برابر اسرائیل از زبان فرمانده کل ارتش

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه رژه ۲۹ فروردین و در جمع خبرنگاران، گفت: در حال حاضر ما در یک حالت آمادگی برای مقابله با شرارت‌های احتمالی هستیم و آنچه در سراسر کشور امروز به نمایش گذاشتیم، بخش کوچکی از توانمندی‌ها بود و آن بخشی از تجهیزات که در حالت آماده باش هستند، در رژه حضور نداشتند.

آنگونه که ایلنا روایت کرده، فرمانده کل ارتش افزود: آنچه شما امروز دیدید، گوشه‌ای از قدرت نیروهای مسلح برای دفاع از آرمان‌های کشور و ملت بود. هر تجاوزی که به منافع کشور صورت گیرد با پاسخ محکم و پشیمان کننده‌ای رو به رو خواهد شد و اگر دشمنان اقدامی کنند با تجهیزات مهلک تری پاسخ خواهیم داد.

وی درباره آمادگی نیروهای مسلح، گفت: نیروهای مسلح معمولاً با توجه به دشمنانی که کشور دارد در آمادگی همیشگی قرار دارند تا مأموریت‌ها را به بهترین نحو اجرا می‌کنند، همه می‌دانند که دشمنان ما چگونه پیشرفت‌های نیروهای مسلح ایران را رصد می‌کنند و به همین خاطر مدت‌ها زیادی است که رجزخوانی گزینه نظامی را کنار گذاشتند و به حرف‌های جدیدی روی آوردند.

فرمانده کل ارتش در پایان خاطر نشان کرد: این روزها همه نیروهای ما در سنگرهای دفاعی آماده هستند تا در برابر احتمالی اقدام متقابل کنند و در آمادگی کامل هستیم تا مأموریت خود را به خوبی انجام دهیم.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896265

دیگر خبرها

  • ارتش جمهوری اسلامی یک ارتش صلح دوست است
  • آمادگی پاکستان برای میزبانی رئیس جمهور ایران
  • آمادگی آذربایجان‌غربی برای میزبانی از رویدادهای ملی ورزش دانش آموزی
  • آذربایجان غربی برای میزبانی از رویداد‌های ملی ورزش دانش آموزی آمادگی دارد
  • نیروهای مسلح ایران با قاطعیت آماده پاسخ به هر تجاوزی هستند
  • فرمانده کل ارتش : هر تجاوز دشمنان با پاسخ پشیمان کننده روبه‌رو خواهد شد
  • آماده باش کامل نیروهای مسلح ایران در برابر اسرائیل از زبان فرمانده کل ارتش
  • آمادگی میزبانی از تمامی رویدادهای مهم ورزشی را داریم
  • آغاز نبرد ۱۶ تیم آسیایی برای کسب مجوز جام جهانی فوتسال
  • آمادگی نیروهای مسلح برای برقراری امنیت در مرزهای ایران