Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسوؤل بسیج دانشجویی استان اصفهان گفت: بعد از سخنان مقام معظم رهبری برای راه‌اندازی پویش کمک‌های مؤمنانه گروه‌های بسیج دانشجویی استان اصفهان با تمام پتانسیل خود مشغول به نقش‌آفرینی شدند.

محمدحسین کفعمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به منویات رهبر انقلاب در روزهای آغازین همه‌گیری ویروس منحوس کرونا اظهار کرد: به توجه به این منویات بسیج دانشجویی با نقش‌آفرینی برای مقابله با این ویروس آغاز به فعالیت کرد، در گام نخست این فعالیت‌ها در حوزه‌های غربالگری و توزیع محلول‌های بهداشتی با حضور در مجموعه‌های پزشکی برای ارائه مشاوره انجام شد، از دیگر اقدامات انجام شده توزیع قریب به ۲۳۷ هزار و ۵۰۰ عدد ماسک، ۱۲۷ هزار جفت دستکش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسؤول بسیج دانشجویی استان اصفهان افزود: بعد از سخنان مقام معظم رهبری برای راه‌اندازی پویش کمک‌های مؤمنانه گروه‌های بسیج دانشجویی شهر اصفهان مشغول به نقش‌آفرینی شدند، از آغاز این پویش تا به امروز گروه‌های جهادی توانستند با کمک خیرین و دستگاه‌های مربوط به این حوزه و با مشارکت معتمدین محلی تعداد ۵ هزار و ۳۷۶ پک غذایی بسته‌بندی و پخش کنند همچنین آماده‌سازی ۱۰ هزار پک که شامل مواد ضدعفونی کننده، ماسک و دستکش است در پایان اردیبهشت ماه در سطح استان توزیع شد.  

وی در ادامه گفت: بسیج دانشجویی استان با هماهنگی بنیاد علوی و جمعیت امام حسن طرح هم‌سفره با همسایه را راه‌اندازی کرد که این طرح پنج رکن اساسی از جمله بنیاد علوی، جمعیت امام حسن، معتمدین محلی، کسبه و همسایه‌ها دارد؛ در این طرح ۵۰ گروه جهادی با میانگین ۵۰ مغازه در استان ثبت‌نام کردند. این طرح به این صورت است که معتمدین محلی و کسبه بعد از شناسایی اقشار آسیب‌دیده از ویروس کرونا بسته‌های معیشتی را بین آنها توزیع می‌کنند و یا اینکه افراد آسیب‌دیده و نیازمند با حفظ کرامت انسانی به فروشگاه‌ها، قصابی‌ها، نانوایی‌ها و حتی تعمیرگاه‌های خودرو و لوازم و تحریر و..... معرفی شده تا بتوانند اقلام موردنیازشان را تهیه کنند.
 
کفعمی بیان کرد: از دیگر اقدامات بسیج دانشجویی صحبت کردن با ۱۲۰ نانوایی است تا بتوانیم آنها را در روزهای آینده وارد محور خدمتی بکنیم. این اقدام به این صورت می باشد که گروه‌های جهادی رقمی را با نانوایی مشخص می‌کنند و خیرین هزینه آن را می‌پردازند و نانوایی‌ها توزیع رایگان نان را آغاز می‌کنند.

 مسؤول بسیج دانشجویی استان اصفهان تصریح کرد: گروه جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد با حضور چند روزه در حاشیه شهر  با حضور متخصصین مربوطه پزشکی شروع به ویزیت و درمان مردم این مناطق کرد و نزدیک به ۶۰۰ خانواده با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ویزیت و درمان شده‌اند. امیدواریم در پویش‌ها و فعالیت‌هایی که قشر انقلابی انجام داده‌اند بسیج دانشجویی هم بتواند در این  همدلی مؤمنان سهیم باشد.

کفعمی با تأکید بر اینکه تلاش بسیج دانشجویی ورود به پیامدهای کرونا است اظهار کرد: نشست‌های علمی کرونا را برگزار می‌کنیم تا بتوانیم بیماری را از منظر علمی بررسی کرده و آسیب‌ها و تهدیداتی که این ویروس برای حوزه‌های مختلف استان اصفهان و در سطح کلان‌تر یعنی کشور دارد را با استفاده از اساتید دانشگاه و دانشجو شناسایی کنیم و بتوانیم برای آن‌ها راهکارهای علمی ارائه دهیم.

انتهای پیام/۶۳۰۵۸/آ 30/

منبع: فارس

کلیدواژه: استان اصفهان مقام معظم رهبری بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد بسیج دانشجویی استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۸۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای اصفهان و کاشان برای گروه‌های حساس ناسالم است

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان بر اساس داده‌های ۱۲ ایستگاه سنجش فعال در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۹ صبح یکشنبه دوم اردیبهشت با میانگین ۱۲۳ وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس (سالمندان، افراددارایبیماری‌های تنفسی وقلبی، زنان باردار و کودکان کمتر از پنج سال) را نشان می‌دهد.

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر امروز در ساعت انتشار این گزارش در ایستگاه خیابان احمدآباد با عدد ۱۵۴، خیابان ۲۵ آبان ۱۵۶، خیابان پروین اعتصامی ۱۵۱، دانشگاه صنعتی ۱۵۲ و ایستگاه ولدان ۱۵۳ AQI در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان است.

شاخص هوای اصفهان همچنین در ایستگاه میدان انقلاب و خیابان فرشادی با عدد ۱۱۴، بزرگراه خرازی ۱۱۲، خیابان زینبیه ۱۳۷ و رهنان ۱۱۹ AQI وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.

شاخص هوای اصفهان همچنین در ایستگاه پارک زمزم با عدد ۸۶، خیابان فیض ۹۶، سپاهان‌شهر ۷۵، کردآباد ۸۹ و خیابان میرزا طاهر ۸۰ AQI در وضعیت قابل قبول است.

امروز شاخص هوا در زرین‌شهر با میانگین ۹۶، سجزی با میانگین ۶۰، شاهین شهر ۵۳، قهجاورستان ۶۲ و مبارکه با میانگین ۶۵ AQI در وضعیت قابل قبول و در کاشان با ۱۰۷ AQI ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد. ایستگاه سنجش آلودگی هوای شهرهای مجاور اصفهان از جمله خمینی‌شهر، نجف آباد و منطقه صنعتی دولت آباد قطع است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

این شاخص به طور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل مونوکسیدکربن (CO) ، اُزن (O۳)، دی اکسید نیتروژن (NO۲)، دی اکسید گوگرد (SO۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM۲.۵) اندازه گیری و به طور روزانه در ایستگاه‌های پایش هوا، ثبت می‌شود.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 6084006

دیگر خبرها

  • مستند ستاره دنباله دار؛ روایت حضور جهادگران اصفهانی در بزنوید لرستان +فیلم
  • دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار می‌شود
  • زلفی گل: بیشتر از این در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنیم؟/ شوخی وزیر علوم با بسیج دانشجویی + فیلم
  • هر کاری می‌کنیم با بسیج دانشجویی رفیق بشویم نمی‌شود! / بیشتر از این در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنیم؟+ فیلم
  • سوالات بسیج دانشجویی از نامزدهای انتخابات برای شناخت بیشتر
  • غفلت از کار جهادی باعث عقب ماندگی می شود
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • آمادگی بسیج برای همکاری با دستگاه‌های متولی و مجری امر حجاب
  • هوای اصفهان و کاشان برای گروه‌های حساس ناسالم است