Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-19@04:09:22 GMT

پیام امیر حاتمی به وزرای دفاع کشورهای اسلامی

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۵۸۵۱۷

پیام امیر حاتمی به وزرای دفاع کشورهای اسلامی

وزیر دفاع با ارسال پیام های جداگانه به وزاری دفاع کشورهای اسلامی ضمن تبریک عید سعید فطر درباره انسجام و یگانگی بیش از پیش مسلمانان ابراز امیدواری کرد.

امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در پیام‌های جداگانه‌ای عید سعید فطر را به وزیران دفاع کشورهای اسلامی تبریک گفت.

وی در این پیام خطاب به وزیران دفاع کشورهای عراق، جمهوری آذربایجان، تاجیکستان، قزاقستان، افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، سوریه، قطر، کویت، عمان، ترکیه، اندونزی، الجزایر،، مالزی، نیجر، مالی، تانزانیا، چاد، بوسنی و هرزگوین، سنگال، تونس، موریتانی، یمن، بنگلادش و نیجریه، گفت: عید رمضان روز شکرگزاری به درگاه حق تعالی است که خداوند در ظلمت جسم، چراغ روشن فطرت را نهاد تا همیشه پرتوافشان و حیات بخش باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر دفاع تاکید کرد: آرزومندم به شکرانه این عید پر خیر و برکت بیش از پیش شاهد انسجام و یگانگی همه مسلمانان عالم و همچنین حیات و عزت اسلام در عرصه‌های مختلف باشیم./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دفاع کشورهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۸۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم ایام روزه‌داری در کشور‌های مختلف دنیا چگونه است؟

در کشورهای اروپایی که جمعیت مسلمان کمتری دارند، گرامیداشت ماه رمضان با تفاوت‌هایی نسبت به کشورهای اسلامی انجام می‌شود و با توجه به افزایش تعداد مسلمانان در برخی کشورهای اروپایی، جشنواره‌ها و رویدادهای مختلفی برای گرامیداشت این ماه مقدس برگزار می‌شود.

کاسب عراقی هم به مناسبت این ماه، دفتر حساب کتاب و بدهی‌های مردم را آتش می‌زند؛ خیابان‌های لندن چراغانی می‌شوند و مردم در خیابان‌های نیویورک آمریکا نماز جماعت برپا می‌کنند. در برخی کشورهای عربی نیز از شروع روزهای رمضان کار تعطیل می‌شود و فقط به جشن و نیایش می‌پردازند. «کریستین رونالدو» ستاره مشهور فوتبال آغاز ماه مبارک رمضان را تبریک می‌گوید و هر گوشه‌ای به نوعی با نور رمضان روشن می‌شود.

هندوستان

فرهنگ رمضانی از مغول‌ها به مسلمانان هندوستانی به ارث رسیده است و با نام «سهریوالاها» شناخته می‌شود. هندی‌ها قبل از شروع رمضان با نظافت مساجدشان به استقبال این ایام می‌روند. مسلمانان هند ده روز پایانی ماه را اعتکاف می‌کنند و به نیایش و مناجات می‌پردازند. همینطور آن‌ها برای باز کردن روزه خود از خرما و نمک استفاده می‌کنند. آخرین جمعه ماه رمضان برای هندوستانی‌ها جایگاه ویژه و خاصی دارد. تمام مسلمانان در این روز برای برگزاری نماز جماعت در بزرگ‌ترین مسجد خود حضور پیدا می‌کنند.

بیست و هفتم ماه که مصادف با شب قدر است، مردم به آرامگاه رفتگانشان سر می‌زنند و با خواندن قرآن شب زنده داری می‌کنند. سنت جالب توجه دیگری که هندی‌ها به آن پایبندند این است که حدود ساعت ۲:۳۰ بامداد با قدم زدن در شهر و در مسیر، نام خدا و حضرت محمد (ص) را فریاد می‌زنند. آن‌ها چوبی را نیز برای به موقع بیدار کردن دیگر مسلمانان به هنگام سحری، با خود حمل کرده و بر در خانه شهروندان می‌کوبند.

آلمان

به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، مسلمانان آلمانی با یکدیگر آشنا شده و روابط برادری میان آن‌ها تقویت می‌شود. زنان مسلمان نیز به یاد کشورهای خود شیرینی می‌پزند و بر سر سفره‌های افطار قرار می‌دهند. مسلمانان این کشور، شب بیست و هفتم رمضان را شب قدر می‌دانند و همانند سایر مسلمانان به شب زنده داری و تلاوت قرآن در مساجدشان می‌پردازند. فرانکفورت، یکی از بزرگترین شهرهای آلمان است که حدود ۱۵ درصد جمعیتش مسلمان هستند.

به تازگی مردم این شهر شاهد چراغانی و تزئینات مخصوص ماه رمضان هستند. این چراغانی جدید با ایده‌ای از سوی عضو مصری تبار شورای شهر فرانکفورت انجام شده که به گفته خودش این ایده را از شهر لندن گرفته است. در کنار اجرای طرح چراغانی در خیابان‌های فرانکفورت، گذرگاهی برای توزیع اغذیه ماه رمضان ایجاد شده است.

انگلستان

انگلستان یکی از کشورهایی است که جمعیت زیادی از مسلمانان در آن زندگی می‌کنند. مسلمانان این کشور با تأثیر از سنت‌ها و رسوم فرهنگی و اجتماعی خودشان به استقبال ماه رمضان می‌روند. به همین دلیل به ویژه در لندن تدارکات زیادی برای رفاه حال روزه داران تهیه می‌شود. رستوران و هتل‌ها نوشیدنی و غذاهای حلال سرو می‌کنند و همچنین این مکان‌ها به هنگام نزدیک شدن به ساعت افطار مملو از روزه داران با تابعیت‌های مختلف می‌شود. برای افراد کم توان و بی بضاعت بسته‌های غذایی تهیه یا مجالس افطاری برگزار می‌کنند.

برخی از بازارهای عربی و اسلامی انگلستان نیز با چراغ‌های رمضان تزئین می‌شوند. خیابان کاونتری یکی از معابر پر تردد در لندن است که با رستوران‌های مشهور خود شناخته می‌شود؛ امسال چراغ‌های رمضانی در این خیابان نیز روشن شدند.

آذربایجان

مسلمانان آذربایجان ماه رمضان را «ماه عروج» نامیده‌اند و یک هفته قبل از حلول ماه، یک جشن تدارک می‌بینند. مسلمان آذربایجانی با شروع ماه رمضان مسابقه اسب سواری و جشن‌های ملی خود را برگزار می‌کنند و خانواده‌های آذری زبان در میان دوستان و همسایگان خود یا به عنوان احسان به فقرا و نیازمندان یا به شکل هدیه، غذا یا قربانی پخش می‌کنند.

ترکیه

مسلمانان کشور ترکیه با تزئین گلدسته‌های مساجد تاریخی به استقبال ماه رمضان می‌روند و با پخت یا خرید انواع شیرینی از بازارهای محلی به سفره‌های افطارشان رنگ و بوی بیشتری تزریق می‌کنند. ثروتمندان این کشور در برپایی مهمانی‌های افطاری با یکدیگر رقابت می‌کنند. همچنین انجمن‌های خیریه در سطح شهر و میادین ترکیه چادرهایی برای عرضه افطار رایگان به مردم برپا می‌کنند.

مساجد ترکیه در ماه مبارک رمضان نیز میزبان کثیری از مسلمانان برای ادای نماز، برپایی مراسم شب‌های قدر و قرائت قرآن می‌شوند. به هنگام سحر بیش از ۲۰ هزار طبل نواز در خیابان‌های ترکیه پرسه می‌زنند تا مردم را برای سحری از خواب بیدار کنند. مقامات ترکیه برای حیات همیشکی این سنت دیرینه در کشورشان و القا حس غرور در طبل زنان، که اغلب لباس سنتی عثمانی و کلاه جلیقه بر تن دارند، کارت عضویت برایشان تعریف کرده‌اند.

مراکش

شب‌های ماه رمضان مسلمانان مراکش را هم به مسجد می‌کشاند و آن‌ها را به شب زنده داری تا سحر و خواندن نماز سوق می‌دهد. بعد از سحر هم به صورت جمعی به تلاوت قرآن می‌پردازند. مراکش در شمال آفریقاست و پیوند فرهنگی نزدیکی با اروپا دارد با این وجود چیزی مانع از انجام مراسم و مناجاتشان در شب‌های این ماه نیز نمی‌شود. در سحرگاه‌های ماه رمضان، مردم شخصی را بر اساس دو اصل صداقت و همدلی او به عنوان منادی انتخاب می‌کنند. این شخص همانند سنت دیرینه‌ای که در زمان پیامبر (ص) وجود داشته است، با لباس سنتی «گاندورا»، دمپایی و کلاه در محله‌های مراکش پرسه می‌زند و با دمیدن در بوق خود خانواده‌ها را برای سحری بیدار می‌کند.

اسپانیا

اسپانیا یکی دیگر از کشورهایی است که اسلام به آن ورود کرده و از زمان‌های گذشته یکی از مراکز مسلمانان محسوب می‌شده. ارزش نهادن به ماه رمضان و فراهم کردن امکانات و خدمات مختص به این ماه یکی از سیاست‌های دولت اسپانیا برای جذب گردشگران مسلمان است. همچنین تمهیداتی همچون اعطای خدمات سحری و افطار برای روز داران در رستوران‌ها و هتل‌ها ایجاد می‌شود. مساجد و مراکز مذهبی اسلامی اسپانیا نیز برای روز و شب‌های رمضان برنامه‌های خاصی را تدارک می‌بینند.

منبع: مهر

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • تکریم ایام روزه‌داری در کشور‌های مختلف دنیا چگونه است؟
  • رمضان، به وسعت جهان
  • تصاویر| دیدار وزرای دفاع ایران و سوریه
  • تصاویری از احترام نظامی وزرای دفاع ایران و سوریه
  • امیر آشتیانی: آمریکا و اسرائیل به دنبال تشدید بحران در منطقه هستند
  • امیر سرتیپ آشتیانی: آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال تشدید بحران و تنش در منطقه هستند
  • امیر آشتیانی: آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال تشدید بحران در منطقه هستند
  • دیدار وزرای دفاع ایران و سوریه
  • گزارش تصویری | دیدار وزرای دفاع ایران و سوریه
  • وزارت علوم متولی برگزاری دومین اجلاس وزرای علوم کشورهای اسلامی شد