Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس جمهور صربستان در پایان ماه مبارک رمضان عید سعید فطر را به رییس العلما جامعه اسلامی، مفتی اعظم این جامعه و همچنین تمامی مسلمانان این کشور تبریک و تهنیت گفت.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «آلکساندر ووچیچ» در پیامی عید سعید فطر را از صمیم قلب به کلیه مومنان جامعه اسلامی و مسلمانان این کشور  تبریک گفت و آرزو کرد که طاعات و عبادات ماه مبارک رمضان برای مسلمانان با پاداش و نعمت خداوندی همراه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه سختی ها و مشکلات طاقت فرسایی که برای تمامی نسل بشریت وجود دارد و هر فرد در مواقعی مانند بیماری، ترس و اضطراب بیشتر از هر زمان دیگر به سمت خدا، خانواده، همسایگان و ارزش های انسانی و اخلاقی نزدیک می‌شود؛ افزود که در این مسیر است که به رحمت، همبستگی، کمک کردن و این بینش عمیق که همه ما برادر هستیم پی خواهیم برد و متوجه خواهیم شد که تنها با یکدیگر و هماهنگی می توان به تمامی اهداف دست یافت و پیروز شد.

وی همچنین از مسلمانان که با فداکاری به همسایگان و هموطنان خود در زمان ناملایمات و سختی ها  که برای کشور مان رخ داده است کمک کرده اند، قدردانی کرد و ضمن آرزوی سلامتی، خوشبختی و برکت برای مسلمانان، آرزو کرد که پیروان اسلام عید فطر را همیشه در آرامش و شادی در وطن مشترکمان جشن بگیرند.

«آنا برنابیچ» نخست وزیر صربستان نیز در پیامی عید سعید فطر را به همه شهروندان دین مبین اسلام، رییس العلما جامعه اسلامی و مفتی اعظم جامعه اسلامی این کشور تبریک گفت.

نخست وزیر صربستان در این پیام با اشاره به اینکه در زمانی‌که مشکلات زیادی برای کل بشریت وجود دارد و مبارزه با طاعون سلامتی که سلامتی و زندگی مردم را به خطر انداخته است، گفت می‌خواهم شخصا از طرف خودم و همچنین از طرف تمامی اعضای دولت عید سعید فطر را به شما مسلمانان تبریک بگویم. آرزو می کنم که شما مسلمانان این عید سعید را در شادی و عشق در کنار عزیزانتان سپری کنید.

«مایا گویکوویچ» رییس مجلس صربستان نیز در پیامی به شهروندان مسلمان این کشور به مناسبت عید سعید فطر ضمن تبریک و تهنیت این عید سعید گفت که همان طور عید فطر یادآور ارزش های خوبی و انسانیت است، درک و احترام، همبستگی، تحمل و همچنین خرد و هوشیاری را پاسخی برای تمامی چالش ها دانست.

رییس پارلمان صربستان همچنین  آرزو کرد که مسلمانان این عید بزرگ را با شادی و سرور، عشق و تفاهم در کنار خانواده، دوستان و همسایگان بگذرانند.

همچنین دیگر مقامات صربستان از جمله «مارکو جوریچ» وزیر در امور کوزوو، «زورانا میخایلوویچ» وزیر راه و ترابری و حمل و نقل، «آلکساندر وولین» وزیر دفاع نیز ماه مبارک رمضان را به مسلمانان این کشور تبریک گفتند.

نزدیک به ۶۰۰ سال پیش اسلام وارد منطقه بالکان شد و این مساله نشان از آن دارد که سنت و معنویت اسلامی در همه عرصه‌های اجتماعی و فردی زندگی مسلمانان منطقه بالکان ریشه‌ی عمیقی دارد.

شب‌های قرآن کریم، نیز از مواردی است که بر زیبایی‌های نشاط معنوی در منطقه بالکان می ‌افزاید. در واقع ماه رمضان در شبه جزیره بالکان و در میان مسلمانان به ماهی تبدیل می‌شود که صله رحم در آن معنای بسیار جدی می یابد.

مسلمانان صربستان معتقدند ماه مبارک رمضان، خیر و برکت را در سفره ها افزایش می‌دهد و مردم نزدیکی بیشتری را به خداوند احساس می کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جامعه اسلامی رئیس جمهور صربستان عید فطر مسلمانان ماه مبارک رمضان عید سعید فطر جامعه اسلامی عید فطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۸۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه‌ها و تاکیدات رئیس جمهور در دیدار خیرین

به گزارش «ابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، سید ابراهیم رئیسی در شب میلاد با سعادت امام حسن مجتبی، کریم اهل بیت (ع) میزبان جمعی از خیرین کشور بود و در نشستی صمیمی ضمن شنیدن سخنان آنان، جهت رفع مشکلات و دغدغه‌های مطرح شده نکاتی بیان کرد.

رئیس جمهور در این دیدار خیرین را شریکی راهبردی برای دولت دانست و با بیان اینکه دولت خود را موظف به حمایت از خیرین می‌داند، بر تسهیل مسیر انجام کارهای خیر از سوی همه دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد.

رئیسی فرهنگ دینی و قرآنی مردم و بهره‌مندی از سیره اهل بیت (ع) را عامل توجه سطح وسیعی از جامعه به امور خیر و کمک به نیازمندان و مستمندان در دوران‌های مختلف دانست و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز که اساس و فلسفه وقوع آن توجه به مردم بوده، راهبرد محرومیت‌زدایی و توانمندسازی نیازمندان در دستور کار قرار گرفت و براساس آن نهادهایی از جمله کمیته امداد امام خمینی ایجاد شد و توانست با اقدامات خود در جهت حمایت از محرومان اعتماد مردم را کسب کند.

رئیس جمهور با اشاره به کارکردهای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مراکز خیریه، بر ضرورت آماده‌سازی زمینه افزایش مشارکت مردم در کارهای خیر و رفع موانع مردمی‌سازی و مشارکت عمومی در این زمینه تاکید کرد و از تدوین و ابلاغ آیین‌نامه‌های لازم برای حمایت دولت از خیرین در اسرع وقت خبر داد.

رئیسی در ادامه این جلسه ناظر به سخنان تعدادی از خیرین بر «ضرورت انجام تعهدات دولت در کارهای مشترک با خیرین»، «برگزاری جلسه مشترک وزیر بهداشت با خیرین حوزه سلامت با هدف رفع موانع درمان بیماران صعب‌العلاج و نیازمند»، «رفع مشکل پزشکان و پرستاران شاغل در بیمارستان‌های خیریه»، «برگزاری جلسه مشترک وزیر آموزش و پرورش با خیرین مدرسه‌ساز و رفع موانع پیش‌روی آنان»، «ایجاد شعبه ویژه امور مالیاتی برای خیرین در وزارت امور اقتصادی و دارایی»، «فراهم کردن زمینه مشارکت ایرانیان خارج از کشور در مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی»، «تجلیل از مقام و جایگاه خیرین در ایام ولادت امام حسن مجتبی (ع) در تقویم برنامه‌های رسمی کشور» و «استفاده از ظرفیت خیرین جهان اسلام برای بازسازی غزه» تأکید کرد.

رئیس جمهور در پایان همچنین به تحولات غزه و استمرار جنایتگری و تجاوزکاری رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: بدون تردید با مقاومت جانانه مردم مقاوم، مظلوم و مقتدر غزه، پیروزی از آن مردم فلسطین و شکست و نابودی سرنوشت جنایتکاران صهیونیست خواهد بود.

پیش از سخنان رئیس جمهور، سید احمد عبودتیان دستیار رئیس جمهور در امور مردمی‌سازی دولت گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه ظرفیت‌های مردمی و ریل‌گذاری فرصت‌های حضور مردم در مشارکت با دولت ارائه کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز در گزارشی از تسهیل امور خیرین و افزایش تعداد مؤسسات خیریه مشمول مزیت مالیاتی در دولت مردمی به تعداد همه این مؤسسات در دولت‌های قبل خبر داد.

همچنین محمدصالح طیب‌نیا مدیرعامل بنیاد خیریه آلاء، محمدحسین رضایی پیشکسوت امر خیر، حبیب‌الله بوربور رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین کشور، احمد اثنی عشران مدیر بنیاد خیرین ام‌الیتامی حضرت خدیجه (س)، ناصر قفلی رئیس هیئت مدیره خیرین مدرسه‌ساز کشور، جمال جعفریان خیر حوزه سلامت، اکبر اخوان مقدم مدیر موسسه نذر اشتغال امام حسین (ع)، محمدرضا امامی فعال در عرصه مدرسه‌سازی، سیدمحمدحسین حسینی سیرجانی عضو مؤسس و هیئت مدیره مجمع خیرین اشتغال، محمدمهدی جعفری مدیرعامل بنیاد تعالی زندگی و خانم دکتر غفاری رئیس انجمن اوتیسم ایران به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در زمینه نگرش راهبردی به اقتصاد امر خیر، استفاده از ظرفیت ستاد هم‌افزایی خیرین در مسائل زیرساختی، نذر تخصص و بانک زمان، استفاده از ظرفیت‌های مردمی و موسسات خیریه در کمک به مردم غزه، موانع و مشکلات پیش‌روی اشتغال‌های خرد، استفاده از ظرفیت خیرین خارج از کشور، لزوم ایجاد، تثبیت و تحکیم اشتغال، مأموریت‌سپاری به دستگاه‌ها و احیا و تقویت دفاتر یا ستادهای خیرین دستگاه‌ها، توجه به نوسازی مدارس و فضاهای آموزشی، به روزرسانی تجهیزات و نوسازی ساختمان‌های بیمارستان‌های خیریه، هم‌افزایی در حمایت از بازماندگان از تحصیل، اعتبارسنجی و رتبه‌بندی تشکل‌های مردمی و مؤسسات خیریه و تنظیم سند اوتیسم و حمایت دولت و خیرین در ایجاد مرکز جامع الگوی کشوری اوتیسم پرداختند.

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور به زودی به ترکمنستان سفر می‌کند
  • دستورات مهم رئیسی پس از یک جلسه ۳ ساعته + جزئیات
  • دیدار وزیر خارجه با رئیس جمهور ترکمنستان
  • پیشنهاد کمک فرانسه به برزیل برای ساخت زیردریایی اتمی
  • سه رئیس‌جمهور و یک هدف؛ شکست ترامپ
  • امیرعبداللهیان عازم عشق‌آباد شد
  • هشدار ووچیچ نسبت به اتفاقات خطرناک برای صربستان
  • حمله تل آویو به سخنان رئیس جمهور کلمبیا
  • کشتار مردم بی دفاع هیچ ارتباطی با اسلام و مسلمانان ندارد
  • توصیه‌ها و تاکیدات رئیس جمهور در دیدار خیرین