Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@23:16:01 GMT

آغاز پویشی برای افتتاح ۲۰۰ طرح صنعتی و معدنی

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۵۸۸۸۲

آغاز پویشی برای افتتاح ۲۰۰ طرح صنعتی و معدنی

به گزارش روز یکشنبه وزارت صنعت، معدن و تجارت، «امیر صباغ» از اعلام آمادگی وزارت صنعت برای افتتاح طرح‌های سرمایه‌گذاری با هدف جهش تولید، افزایش اشتغال و توسعه صادرات خبر داد و گفت: پویش «تولید ملی، اشتغال پایدار، صادرات مستمر» از هفته جاری به منظور افتتاح ۲۰۰ طرح مهم و استراتژیک وزارت صنعت، معدن و تجارت آغاز به کار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور طرح‌ها و سرمایه‌گذاری وزارت صمت افزود: ارزش ۲۰۰ طرح پیش‌بینی شده برای افتتاح در این پویش، ۱۶۹ هزار میلیارد تومان است که برای ۴۱ هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد؛ این در حالی است که ۱۰۰ طرح آن در سال ۹۹ و ۱۰۰ طرح دیگر در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهند رسید.

وی تصریح کرد: ۲۰۰ طرح مذکور که در حوزه‌های مختلف صنعتی و معدنی قرار دارند، از میان ۱۲ هزار و ۵۰۰ طرح کوچک، متوسط و بزرگی انتخاب شده‌اند که بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، ضمن اینکه از این تعداد ۳ هزار و ۸۰۰ طرح نیز دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد هستند.

صباغ با بیان اینکه کمیته پیگیری و بهره‌برداری از طرح‌ها در وزارت صنعت، معدن و تجارت با مسوولیت معاونت طرح و برنامه و عضویت سازمان‌های توسعه‌ای ایدرو و ایمیدرو، شرکت شهرک‌های صنعتی، سازمان توسعه تجارت، مرکز اصناف ایران و سازمان‌های صمت در استان‌ها تشکیل شده است، گفت: اجرای این طرح‌ها تأثیر بسزایی در حوزه اشتغال و دستیابی به جهش تولید به جای خواهند گذاشت که بر اساس اولویت‌ها، افتتاح آنها از سوی رئیس جمهوری، سرپرست وزارت صنعت و معاونان وزیر صورت خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: در اولین هفته و بعد از تعطیلات عید سعید فطر، با پیشنهاد معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، پنج طرح قابل افتتاح با هماهنگی نهاد ریاست جمهوری معرفی و به صورت ویدئو کنفرانس از سوی رئیس‌جمهور افتتاح خواهند شد.
صباغ ادامه داد: با توجه به تأکید وزارت کشور مبنی بر توسعه شرق و غرب با محوریت استان‌های مرزی، یکی از اصلی‌ترین اولویت‌ها در بهره‌برداری از طرح‌ها، راه‌اندازی پروژه‌های مستقر در استان‌های مرزی و کمتر برخوردار است.
مشاور طرح ها و سرمایه گذاری وزارت صنعت تاکید کرد: همزمان با بهره‌برداری و افتتاح طرح‌های مذکور، عملیات اجرایی پروژه‌های استراتژیک و جدید توسعه‌ای این وزارتخانه نیز، آغاز خواهد شد.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت کارآمدی دولت پروندهٔ خبری سال ۹۹؛ سال جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت کارآمدی دولت وزارت صنعت معدن و تجارت کارآمدی دولت معدن و تجارت بهره برداری وزارت صنعت ۲۰۰ طرح طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۸۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای ۲۰۰ واحد راکت صنعتی در سال گذشته

سیجانی مدیر کل صنعت معدن و تجارت استان تهران در نشست خبری گفت:گام نخست ما توسعه واحدهای صنعتی است،در استان تهران حدود ۳۸ شهرک صنعتی وجود دارد و بزرگ ترین شهرک دولتی و خصوصی بزرگ شکور در تهران قرار دارد. شهرک هایی صنعتی شنزار و شمس آباد، شهرک های خصوصی و دولتی هستند که بزرگ ترین شهرک صنعتی در ایران هستند.

او افزود:درحال حاضر، در استان حدود ۱۱هزار واحد صنعتی دارای مجوز وجود دارد که از این تعداد ۵۵ تا ۶۰ درصد آن ها شهرک های صنعتی هستند. یکی از مشکلات بزرگی که شهرک های صنعتی با آن مواجه هستند، بحث نقدینگی و تامین مالی است.

به گفته او، سیاست های بانک مرکزی در ارائه تسهیلات، از سال گذشته روند انقباضی را طی کرده است و این موضوع تامین ارز را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

سیجانی بیان کرد:سال گذشته ۲۰۰ واحد راکت صنعتی احیا و راه اندازی شد به طوری که هنوز ۴۰۰ واحد هم باید احیا شود ،همچنین افزایش سرمایه برای واحدهای صنعتی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان تهران گفت:مهم ترین بحثی که واحد های تولیدی با آن مواجه هستند، بحث تامین ارز و تامین ریال است که توزیع و توسعه واحد ها را با مشکل مواجه کرده است. برای آنکه جهش هایی در شهرک های صنعتی صورت گیرد، نیاز است تا بانک ها به ویژه بانک مرکزی همراهی بیشتری داشته باشد. پس باید اشاره کرد که تامین ارز و تامین ریال، بحث قابل توجهی است که نیازمند همراهی بانک ها برای ارائه تسهیلات به واحدهای صنعتی است.

سیجانی اضافه کرد:توسعه شرکت های دانش بنیان یکی از اهداف سازمان صمت است به طوری که واحدهای کوچک به سمت دانش بنیان شدن پیش می روند ،سال گذشته ۱۰۷ واحد ما مجوز دانش بنیان را اخذ کردند.

به گفته او، ۱۷ درصد صادرات کشور مختص به واحدهای تولیدی و صنعتی است.

سیجانی در پاسخ به این سوال که نحوه نظارت بر روی کالاهای اساسی چگونه است؟ گفت:بازدید های نظارتی بر روی کالاهای اساسی انجام می شود ،اتاق اصناف، صمت، تعزیرات بر روی کالاها نظارت می کنند ،اگر قیمت جدیدی از سوی سازمان حمایت اعلام رسمی نشود ،افزایش قیمت غیر قانونی است.

به گفته مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان تهران،اگر کالایی  که وارد می شود اسناد گمرکی نداشته باشد ضن قاچاق محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • ‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • بهره برداری از ۷ طرح برق رسانی درچهارمحال و بختیاری
  • بهره برداری ۷ طرح برق رسانی در چهارمحال و بختیاری
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته
  • اجرا و بهره‌برداری از ۷ طرح برق‌رسانی در چهارمحال‌ و بختیاری
  • احیای ۲۰۰ واحد راکت صنعتی در سال گذشته
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است
  • آغاز فرایند انتخاب واحد‌های نمونه صنعتی و معدنی استانی و ملی