Web Analytics Made Easy - Statcounter

صادق حقیقی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال ۴۰ میلیون یورو برای تکمیل پروژه تصفیه خانه غرب اهواز و ۷۷ میلیون یورو برای تصفیه‌خانه‌های اندیمشک، ایذه، بهبهان، شوش و بستان از محل فاینانس به استان خوزستان اختصاص می یابد.

وی ادامه داد: درخصوص آخرین وضعیت آبرسانی به روستاهای غیزانیه بیان کرد: روستاهای غیزانیه از سه نقطه تصفیه خانه شیبان  از محل رودخانه کارون، تاسیسات آب رامهرمز و کانال کوت امیر آب شرب دریافت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل آبفای خوزستان افزود: هر سه این منابع آب حدود ۴۰ الی ۵۰ کیلومتر با روستاهای غیزانیه فاصله دارند که همین امر باعث افت فشار و یا قطعی آب می شود.

حقیقی پور بیان کرد: شرکت آب و فاضلاب  روستایی از سال ها پیش طرحی برای آبرسانی به این منطقه آغاز کرده بود که البته ناتمام است، تجهیزات مورد نیاز برای تکمیل این پروژه آبرسانی همچون لوله، پمپ و اتصالات با هماهنگی ایجاد  شده ازیک کارخانه خریداری شده است.

وی افزود: این پروژه ظرف ۲ هفته یا نهایتا یک ماه آینده تکمیل و آب از طریق تصفیه خانه شیبان وارد مدار می شود که در این صورت ۸۰ درصد مشکل آب شر ب این منطقه حل خواهد شد. ضمن آنکه این پروژه در آینده قابلیت اتصال به طرح آبرسانی غدیر را نیز دارد.

مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان یادآور شد: برای تامین آب شرب شهرهای خوزستان همزمان با شروع فصل گرما نگرانی خاصی نداریم اما در برخی نقاط روستایی مشکلاتی در بحث آبرسانی وجود دارد که باید حل شوند.

به گفته مسئولان آبفای اهواز بیش از ۵۰درصد شبکه فاضلاب این شهرستان فرسوده است.

بخش غیزانیه یکی از سه بخش تابعه و بزرگترین بخش شهرستان اهواز است که دربخش شرقی در مسیرهای اهواز به ماهشهر، رامشیر ،رامهرمز هفتکل واقع شده‌است. ٨٣ روستا در این بخش واقع شده و بیش از ۲۵ هزار نفر جمعیت در آن ساکن هستند.

روز گذشته تعدادی ازجوانان این منطقه با بستن جاده خواستار رسیدگی به وضعیت و مشکل کمبود آب شرب منطقه شدند.  

برچسب‌ها آب و فاضلاب اهواز سرانه مصرف آب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آب و فاضلاب اهواز سرانه مصرف آب آب و فاضلاب اهواز سرانه مصرف آب تصفیه خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۸۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت جانباز ۷۰ درصد کلیوند عباسی در اهواز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: سلمان کلیوند عباسی جانباز ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس شهرستان اهواز منطقه یک پس از سال‌ها جراحت‌های ناشی از جنگ دعوت حق را لبیک گفت و به خیل شهدا پیوست.

حسن نورانی افزود: این جانباز سرفراز در یکم مهرماه ۱۳۲۶ متولد شد و در ۱۹ مهر ماه ۱۳۵۹ بر اثر اصابت ترکش گلوله توپ دشمن بعثی در منطقه عملیاتی خرمشهر به درجه جانبازی نائل آمد که در تاریخ در ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ به همرزمان شهیدش پیوست.

وی ادامه داد: مراسم تشییع پیکر مطهر این شهید گرانقدر فردا پنج شنبه ۳۰ فروردین برگزار و در گلزار شهدای اهواز به خاک سپرده می‌شود. 

 

 

دیگر خبرها

  • بهبود طعم و بوی آب همدان بر عهده آبفا و آب منطقه‌ای است
  • آبرسانی به ۵ هزار روستا در کشور
  • آبرسانی به ۵۰۰۰ روستای کشور
  • مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح های آبفا درمازندران
  • تصفیه روزانه ۲۸ هزار متر مکعب فاضلاب در شهر خوی
  • ۶۰۰ هزار مترمکعب تصفیه خانه وارد مدار شد/آبرسانی به ۵۰۰۰ روستا
  • تجهیز ۴۰ بیمارستان خوزستان به سامانه بی‌خطرساز پسماند
  • شهادت جانباز ۷۰ درصد کلیوند عباسی در اهواز
  • روزنامه‌نگاران رکن اصلی جهاد تبیین هستند
  • اجرای طرح آبرسانی پایدار در ۲۱۱ روستای ایلام