Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست‌وزیر اسبق انگلیس، در مصاحبه با یک شبکه خبری آمریکایی، راهبرد ترامپ در مواجهه با بیماری کرونا را زیر سؤال برد و در مورد پیامد‌های اقدامات جهانی در نظر گرفته شده در مورد این بیماری هشدار داد.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «تونی بلر»، نخست‌وزیر اسبق انگلیس در مصاحبه با شبکه خبری «ان‌بی‌سی نیوز» ضمن زیر سؤال بردن عملکرد ترامپ در مواجهه با کرونا عنوان کرد که مسئله‌ای که هم‌اکنون بسیار اهمیت دارد این است که چطور جهانیان را کنار یکدیگر بیاوریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به نوشته وبگاه ان‌بی‌سی نیوز، تونی بلر با زیر سؤال بردن رویکرد ترامپ نسبت به بیماری کرونا به پیامد‌های اقتصادی وحشتناک ناشی از اقدامات در نظر گرفته شده برای این بیماری در جهان اشاره کرد و گفت: «کشور‌هایی به سرعت تعطیلی‌ها را اعمال کردند، تست و پیگیری بیماری کرونا را انجام دادند، موجب می‌شوند که شما در اقتصاد شجاع‌تر باشید.»

وی در ادامه گفت: «به نظرم مشکلی که هم‌اکنون در کشور‌های غربی وجود دارد این است که مردم در مورد خطرات این بیماری به خوبی آگاه شده‌اند. اما به نظر من آن‌ها به اندازه کافی درباره خطرات سقوط اقتصادی آگاه نشده‌اند.»

از زمانی که بیماری کرونا در آمریکا شیوع پیدا کرده است، انتقاد‌های بسیاری نسبت به عملکرد ترامپ در مواجهه با این بیماری شده است. ماه گذشته اوباما در ارتباط با این بحران، ترامپ را مورد انتقاد قرار داد و گفت هیچ طرح ملی منسجمی برای رسیدگی به این بحران در دستور کار دولت آمریکا قرار ندارد.

این بیماری و در نتیجه تعطیلی‌های بعد از آن، به اقتصاد جهان ضربه سختی زده است. در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ و بعد از رکود بزرگ دهه ۳۰ میلادی، آمریکا شاهد سقوط در اقتصاد خود بوده است.

تونی بلر در واکنش به اظهارات ترامپ مبنی بر اینکه ویروس کرونا ممکن است با تزریق مواد ضد‌عفونی کننده معالجه شود، گفت: «به نظرم بیشتر مردم درک خواهند کرد که من چه فکری در ذهنم دارم، اما گاهی اوقات خوب است که آن را به زبان نیاورم.»

تونی بلر در پایان گفت‌وگوی خود با شبکه خبری ان‌بی‌سی گفت که بیشتر درمورد «نبود یک هماهنگی جهانی» نگران است.

نخست وزیر اسبق انگلیس همچنین در مقایسه دولت ترامپ با دولت‌های پیشین آمریکا گفت: «وقتی به گذشته و زمانی که من با بیل کلینتون و جورج بوش و حتی اوباما همکاری ارتباط داشتم، بر می‌گردیم، مسئله مهم این بود که چطور جهان را در کنار یکدیگر بیاوریم.»

وی همچنین گفت این همکاری شامل تلاش در کنار یکدیگر برای کشف یک واکسن برای این بیماری، یافتن یک راه درمان و افزایش قابلیت تست این ویروس و همچنین اتخاذ اقدامات مطمئن اقتصادی است تا مشکلات اقتصادی جهان کاهش یابد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تونی بلر دونالد ترامپ بیماری کرونا ویروس کرونا نخست وزیر اسبق انگلیس بیماری کرونا تونی بلر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۹۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت

به گزارش قدس آنلاین، دیوید کامرون این موضوع را در یک نشست توجیهی پس از دیدار با جنبیک کولوبایف، وزیر امور خارجه جمهوری قرقیزستان مطرح کرد.

کامرون خاطرنشان کرد که قرقیزستان شرکای تحت رهبری چین در حوزه اقتصادی دارد و این کشور باید حق انتخاب شرکا را داشته باشد. وی افزود: در دیدار امروز با رئیس جمهوری قرقیزستان، همکاری های دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و فرصت هایی برای توسعه آن وجود دارد.

کامرون با تاکید بر اینکه قرقیزستان از نظر منابع آبی غنی است، تصریح کرد: حمایت از پروژه های زیست محیطی در مواجهه با تغییرات اقلیمی ضروری است و در این راستا انگلیس صندوق سرمایه‌گذاری برای حمایت از مشاغل متوسط و کوچک ایجاد خواهد کرد.

وی همچنین به همکاری با قرقیزستان در زمینه سرمایه‌گذاری خصوصی اشاره کرد و گفت که شرکت های انگلیسی در ساخت ورزشگاه بیشکک مشارکت دارند.

در این سفر دیوید کامرون با صادیر جپاروف رئیس جمهوری قرقیزستان نیز دیدار کرد.

به گفته تارنمای ریاست‌جمهوری قرقیزستان، گفت‌وگو بین طرفین در مورد چشم‌انداز همکاری‌های دوجانبه قرقیزستان و انگلیس از جمله در حوزه های سیاسی، تجاری، اقتصادی، سرمایه گذاری، انرژی و حمل و نقل صورت گرفت.

علاوه بر این، امکان گسترش تعاملات دو کشور در زمینه مسائل آموزشی و مهاجرت کاری فصلی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. صادیر جپاروف و دیوید کامرون موضوعات جاری در دستور کار منطقه ای و بین المللی را نادیده نگرفتند.

این اولین سفر وزیر خارجه انگلیس به قرقیزستان است.

کامرون این هفته از پنج کشور آسیای مرکزی و مغولستان بازدید خواهد کرد. وی دیروز از تاجیکستان دیدن کرد و شامگاه ۲۲ آوریل (سوم اردیبهشت) وارد بیشکک شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • انگلیس ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده در لهستان مستقر می‌کند
  • فیلم| اعتراف مشاور اسبق نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به شکست اطلاعاتی در برآورد حمله ایران!
  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان
  • انگلیس هزینه‌های دفاعی را به ۲.۵ درصد افزایش می‌دهد
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین به قیمت امنیت تمام اروپا تمام می شود
  • اولین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت
  • وعده انگلیس برای ارائه بزرگترین بسته کمکی به اوکراین
  • تاکید انگلیس بر حمایت از اردن