Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@23:36:08 GMT

اعلام آمادگی ایران و عراق در مبارزه با تروریسم

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۵۹۰۵۳

اعلام آمادگی ایران و عراق در مبارزه با تروریسم

در این دیدار که امروز (یکشنبه) برگزار شد، سفیر ایران در بغداد و هیات همراه با تبریک عید فطر به وزیر عراقی برای وی در سمت وزارت کشور دولت «مصطفی الکاظمی» آرزوی موفقیت کردند. 
دو طرف در این نشست در باره موضوع های گوناگون از جمله آخرین وضعیت بحران کرونا، شتاب در هماهنگی امور کنسولی، همکاری های ایران و عراق در مبارزه با تروریسم و هماهنگی های مرزی بحث و تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
همچنین سفیر کشورمان آمادگی جمهوری اسلامی ایران در کمک به وزارت کشور عراق را در حوزه های مختلف اعلام کرد. 
«عثمان الغانمی»، وزیر کشور عراق نیز با اشاره به کمک های جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با داعش، آمادگی کشورش را برای ادامه همکاری ها با تهران در زمینه های مختلف و استمرار همکاری‌ها در مقابله با تروریسم اعلام کرد.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۹۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنتونوف: روسیه به‌جای آمریکا با دوستان خود همکاری امنیتی می‌کند

سفیر روسیه در واشنگتن گفت، اگر آمریکا به دنبال همکاری با مسکو در زمینه امنیتی نباشد، روسیه به دنبال آمریکا نمی‌رود و بابتش گدایی نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن با اشاره به گفته‌های «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات استراتژیک شورای امنیت ملی کاخ سفید که گفته بود بین روسیه و آمریکا هیچ همکاری امنیتی در پی حمله تروریستی به سال کنسرت کروکوس وجود ندارد، گفت: «خوب اجازه بدهید واضح بگویم. این انتخاب آمریکاست».

به نقل از خبرگزاری تاس، این دیپلمات روس همچنین تاکید کرد: «اگر آمریکایی‌ها نمی‌خواهند با ما همکاری کنند، همانطور که گفتم ما دنبال آن‌ها نخواهیم رفت».

او همچنین بر ضرورت حل مشکل تروریسم از طریق تلاش‌های مشترک تاکید کرد و افزود: «در شرایط فعلی، ما با کشورهای دوست خود که بیش از نیمی از جهان را تشکیل می‌دهند، از جمله دوستان خود از کشورهای مشترک المنافع و همچنین سازمان همکاری شانگهای و بریکس کار خواهیم کرد».

به گفته آنتونوف «روسیه بارها گفته که واشنگتن نمی‌تواند فقط روی خودش اتکا کند. البته که آمریکا بوده که همکاری مقابله با تروریسم را با روسیه تعلیق کرده است. ما به دنبالش نمی‌رویم و برنامه‌ای هم برای این کار نداریم. ما خودمان روی ریشه‌کنی تروریسم کار می‌کنیم».

در پی حمله تروریستی ۲۲ مارس به سالن کنسرت کروکوس در حومه مسکو، ۱۳۹ نفر کشته و ۱۸۲ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

۱۱ مظنون دخیل در این حمله تروریستی بازداشت شده که شامل چهار مرد مسلح می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی ترکمنستان برای افزایش فعالیت شرکت‌های ایرانی در این کشور
  • روسیه: فرانسه مبارزه با تروریسم را از اوکراین شروع کند
  • فراز و فرودهای مناسبات عراق و عربستان/ رویکرد اقتصادی همگرایانه
  • آمادگی ایران برای همکاری با کشورهای مستقل در مبارزه با تروریسم
  • اندونزی در آماده باش مقابله با حملات تروریستی پس از تیراندازی در روسیه
  • آمادگی ایران برای تقویت روابط با امارات
  • آمادگی ایران برای تقویت همکاری‌ها با امارات
  • مسکو: در زمینه مذاکرات امنیتی به کشور‌های دوست متکی هستیم
  • آنتونوف: روسیه به‌جای آمریکا با دوستان خود همکاری امنیتی می‌کند
  • جمهوری آذربایجان آمادگی دارد تا دیپلمات‌های خود را به ایران اعزام کند