Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر عبدالرسول همتی بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران، گفت: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون، بیش از ۷۹ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده است.

او با اشاره به بررسی یک هزار و ۲۳۰ نمونه در آزمایشگاه‌های تشخیصی کروناویروس در استان طی ۲۴ ساعت گذشته، گفت: از این تعداد، ۵۴ مورد مثبت اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر همتی افزود: از ۵۴ مورد جدید در استان، شیراز ۴۱ مورد؛ لامرد ۲ مورد؛ استهبان، کازرون، کوه چنار، ممسنی، زرقان و قیر وکارزین هر کدام یک مورد را شامل می‌شود و مابقی موارد مربوط به دیگر دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان اختصاص دارد.

به گفته این مقام مسئول، با شناسایی موارد جدید در ۲۴ ساعت گذشته، آمار مبتلایان در استان فارس به پنج هزار و ۴۹۲ مورد افزایش یافته است.

معاون بهداشت دانشگاه بیان کرد: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی به دلیل ابتلاء به کروناویروس در استان گزارش نشده و مجموع جانباختگان بر اثر بیماری کووید ۱۹ در استان، ۱۰۶ نفر است.

دکتر همتی مجموع بهبودیافتگان از بیمارستان‌ها و ایزوله خانگی در استان را نیز چهار هزار و ۷۲۱ نفر اعلام کرد.

او استفاده از ماسک و دستکش و رعایت فاصله در روابط اجتماعی را راهکاری مؤثر در پیشگیری از ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ عنوان کرد و گفت: برای جلوگیری از گسترش کروناویروس در جامعه، همکاری و همیاری مردم شرط اول موفقیت به شمار می‌رود.

معاون بهداشت دانشگاه با اشاره به فعالیت شبانه روزی کارشناسان بهداشتی دانشگاه در راستای حفظ سلامت مردم اظهار کرد: کارشناسان بهداشتی در روزهای تعطیل نیز در حال بازدید و نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی هستند و مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف‌های بهداشتی، می‌توانند با شماره ۱۹۰ و ۱۸۱۹ تماس بگیرند.

کد خبر 4933433

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز ویروس کرونا ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شهرکرد گرگان عید سعید فطر شب قدر قزوین شیوع کرونا روز جهانی قدس نماز عید سعید فطر بیرجند روابط عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۹۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمینار «ابن سینا» در هفته فرهنگی اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیر اجرایی خانه حکمت گفت: ابن سینا از بزرگ‌ترین حکما و فیلسوف‌های جهان است، او همواره در سفر بوده، اما بیشترین زمانی که در یک شهر ساکن بوده مربوط به اصفهان و ۱۰ سال تحصیل و تدریس وی در این شهر است.


سعید محمدی افزود: در این سینمار دکتر «حسین کلباسی اشتری» استاد تمام گروه فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی با موضوع «ابتکارات ابن سینا در فلسفه در مقایسه با ارسطو» و دکتر «قاسم پورحسن» دانشیار گروه فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی در خصوص «اهمیت و جایگاه ابن سینا» در شکل‌گیری مکتب فلسفی متقدم اصفهان سخنرانی می‌کنند.


وی با بیان اینکه برپایی این سمینار نقطه قوت شهر اصفهان در حوزه مباحث علمی خواهد بود، گفت: علاقه‌مندان به فلسفه می‌توانند روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ با حضور در خانه حکمت واقع در چهارراه دهش، ابتدای خیابان شیخ مفید شرقی از این سمینار بهره‌مند شوند.

دیگر خبرها

  • (تصاویر) رئیسی در کراچی دکتر شد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • سمینار «ابن سینا» در هفته فرهنگی اصفهان
  • مهمترین عامل مرگ و میر افراد بالای ۵۰ سال
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • مردمی سازی سلامت و سلامت خانواده شعار هفته سلامت
  • سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان منصوب شد
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران؛ از سربلندی در آزمون کرونا تا امداد به سیل‌زدگان