Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-25@06:59:46 GMT

بستری ۱۵۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در تهران

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۵۹۰۷۳

دکتر علیرضا زالی در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره آخرین وضعیت بیماران بستری در تهران گفت: در 24 ساعت گذشته 108 بیمار جدید با تشخیص کرونا در بخش‌های عادی و 51 بیمار در بخش‌های ویژه بیمارستان‌های استان تهران بستری شدند.

وی افزود: نسبت به روز گذشته با کاهش نسبی در میزان بستری‌های جدید روبه‌رو بودیم و تعداد افرادی که در 24 ساعت گذشته از بیمارستان‌های تهران با حال عمومی خوب ترخیص شدند 149 بیمار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زالی با بیان این که نماز عید فطر امسال در تهران به طور متمرکز در مصلی برگزار نخواهد شد گفت: قرار است نماز عید فطر ترجیحاً در شرایطی که امکان برگزاری آن در فضای غیر مسقف و فضای باز وجود دارد با فاصله‌گذاری و رعایت پروتکل‌ها اقامه شود.

زالی استفاده از مهر و جانماز شخصی و وسایل حفاظت فردی و رعایت فاصله از طرفین را از این دستورالعمل‌ها دانست.

وی با اشاره به گروه‌های پرخطر افزود: افراد مسن، به خصوص افراد بالای 65 سال، افراد دچار بیماری‌های زمینه‌ای، قلبی - عروقی، ریوی، تنفسی بهتر است از شرکت در نماز فردا خودداری کنند؛ همچنین افراد مبتلا به دیابت و فشار خون بالا و افرادی که دارای علائمی نظیر تب، تنگی نفس، سرفه، درد عضلانی، کسالت و علائم سرماخوردگی‌اند نیز بهتر است برای اقامه نماز تشریف نبرند.

وی تصریح کرد: کسانی که با افراد مشکوک یا مبتلا به کرونا در تماس نزدیک بوده‌اند نیز بهتر است از رفتن به نماز اجتناب کنند.

زالی خاطرنشان کرد: افراد دارای سابقه شیمی‌درمانی یا مبتلایان به سرطان که تحت درمان هستند و یا مبتلایان به بیماری‌های تضعیف‌کننده سیستم ایمنی بدن و زنان باردار از رفتن به نماز اجتناب کنند.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: علیرضا زالی استان تهران عید فطر فشار خون بالا سرطان درمان سیستم ایمنی بدن زنان زنان سرماخوردگی سیستم ایمنی بدن علیرضا زالی فشار خون بالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۹۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، بازار عینک‌های هوشمند یک دنیای پر تحرک است که همواره در حال تغییر و تحول است. از سال ۲۰۲۲ این بازار با ارزشی فراتر از یک میلیارد دلار ظاهر شده است و به طور پیوسته در حال گسترش است. با نرخ رشد خیره کننده‌ای که تا سال ۲۰۳۰ پیش بینی می‌شود، عینک‌های هوشمند به یکی از جذاب‌ترین و پر رونق‌ترین بازار‌های دنیای فناوری تبدیل شده اند.

این رشد ناشی از افزایش نیاز به دستگاه‌هایی است که به طور همزمان قادر به انجام وظایف پیچیده و ارائه تجربیات کربری منحصر به فرد هستند. با پیشرفت فناوری پوشیدنی، ارتقاء فناوری‌های دیجیتال و به کار گیری فناوری ۵G بازار عینک‌های هوشمند به یک مکانی از تحول و نوآوری تبدیل شده است که همواره برای کشف و کاربرد‌های جدید آماده است.

علیرضا یحیایی، یکی از مجریان این طرح در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم وفناوری آنا گفت: این محصول یک دمو (نسخه نمایشی) و گجت پوشیدنی است و عینک هوشمند دستیار محسوب می‌شود که می‌تواند با قابلیت‌های صوتی در زمان واقعی، به مسیریابی در محیط‌های پیچیده و تشخیص دقیق اشیاء، به کاربران کمک کند.

وی افزود: این محصول برای افراد نابینا، دانشجویان، اساتید دانشگاه، متخصصان، پزشکان و کادر درمانی و حتی افراد عادی کاربرد دارد، اما در حال حاضر گروه هدف ما افراد نابینایان هستند؛ این عینک با استفاده از پردازش تصویر و هوش مصنوعی مسیر را برای نابینایان آنالیز و شناسایی می‌کند و به وسیله اسپیکر‌هایی که درون سیستم تعبیه شده است، اعلام می‌کند فرد به سمت چپ یا راست حرکت کند. جلوی او انسان، ماشین، مانع و چاله‌ای قرار دارد. 

یحیایی تصریح کرد: در حال حاضر خط بریل در کافه ها، رستوران‌ها و در سطح شهر خیلی کم وجود دارد. صفحه تلفن‌های همراه نیز بریل نیست. یکی از قابلیت‌هایی که این محصول دارد، قرائت متون عادی برای افراد نابیناست.

وی تاکید کرد: این محصول ضمن اینکه برای افراد نابینا امکاناتی از قبیل توصیف‌های صوتی، کمک به مسیریابی وتشخیص اشیاء فراهم می‌کند و زندگی روزمره افراد نابینا را بهبود می‌بخشد؛ همچنین برای دانشجویان نیز به منظور ارائه محتوای آموزشی تعاملی، شبیه سازی‌های آزمایشگاه مجازی و محتوای آموزشی جذاب را فراهم کند.

یحیایی گفت: این محصل ابزار‌های بی قیاس برای کمک به پزشکان و کادر درمانی در زمان عمل ها، مشاوره‌ها و تشخیص‌ها را فراهم می‌کند و برای افراد متخصص نیز زمینه‌ای برای دسترسی آسان به اطلاعات، همکاری از راه دور و اجرای فرایند‌های راهنمایی شده به وجود می‌آورد.

این پژوهشگر خاطرنشان کرد: این محصول هم اکنون نمونه مشابه داخلی ندارد و در مرحله ثبت اختراع است.

وی اضافه کرد: ما برای تولید نمونه اولیه این محصول نیاز به ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه داریم. متاسفانه اعمال تحریم‌ها شرایط کار را برای ما سخت‌تر کرده اند. یکی از مشکلات اصلی مان این است که مجبوریم قیمت این دمو را به دلار اعلام کنیم، زیرا قیمت ریال ثبات ندارد و همه قطعات این محصول وارداتی هستند به همین دلیل نوسان‌های بازار روند اجرای کار ما را دچار نوسان کرده است.

به گفته یحیایی، امیدواریم دولت برای رفع این مشکلات با در نظر گرفتن تسهیلات ویژه به دانشجویان، ما را در این زمینه کمک کند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد
  • خانم مبتلا به «سندرم لی» برای نخستین بار در کشور جراحی شد
  • افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال
  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید
  • مضرات خوردن زیاد هندوانه
  • همه چیز درباره انگ اجتماعی
  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • افراد مبتلا به آب‌سیاه نقاشی‌های معروف را چه شکلی می‌بینند؟ (+عکس)
  • این چای برای افراد مبتلا به فشار خون توصیه شده