Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@12:28:26 GMT

افزایش ۵۰‌نفری تعداد مبتلایان کرونادر خراسان شمالی

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۵۹۱۸۴

افزایش ۵۰‌نفری تعداد مبتلایان کرونادر خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی سیداحمد هاشمی با تبریک فرارسیدن عید سعید فطر گفت: مردم در این تعطیلات به هیچ عنوان سفر نروند زیرا این اقدام باعث خواهد شد تعداد مبتلایان در استان رشد بیشتری پیدا کند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با تاکید بر اینکه مردم استان همچنان باید از تجمعات و ترددهای غیرضروری خودداری کنند خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان نباید تصور کرد شرایط عادی است لذا اگر تا هفته آتی وضعیت به همین شکل ادامه یابد محدودیت‌های شدیدتری در استان اعمال خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمی با تاکید بر اینکه در خانه ماندن بهترین راه کار مبارزه با کرونا است گفت: افزایش تعداد نمونه‌گیری‌های سرپایی در چند روز اخیر، بی‌تفاوتی نسبت به رعایت مسائل بهداشتی و رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی از دلایل افزایش آمار مبتلایان است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام شده، تا ظهر چهارم خرداد، ۱۹۵۴ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که شامل ۸۸۹ نفر بستری و ۱۰۶۵ نفر سرپایی می‌باشند و تعداد آمار فوتی‌ها نیز بدون افزایش همان ۱۲۱ نفر باقی ماند.

سید احمد هاشمی در توضیح آمار مبتلایان قطعی این بیماری به تفکیک شهرستان‌ها نیز اظهار داشت: در شهرستان‌های بجنورد ۱۰۲۶ نفر، شیروان ۲۲۶ نفر، فاروج ۱۲۴ نفر، مانه و سملقان ۱۹۰ نفر، جاجرم ۵۶ نفر، گرمه ۳۴ نفر، راز و جرگلان ۱۲۱ نفر و اسفراین ۱۷۷ نفر بطور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده‌اند.

وی با تقدیر از زحمات کارکنان بهداشتی و درمانی استان خاطرنشان کرد: با کوشش‌های شبانه‌روزی انجام پذیرفته تاکنون ۷۱۶ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی در سطح استان مرخص شده‌اند.

وی افزود: آزمایش ۲۵۹۳ نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش شده است و هم اکنون ۱۵۴ بیمار مشکوک به ابتلاء به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

کد خبر 4933444

منبع: مهر

کلیدواژه: سید احمد هاشمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ویروس کرونا ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شهرکرد گرگان عید سعید فطر شب قدر قزوین شیوع کرونا روز جهانی قدس نماز عید سعید فطر بیرجند روابط عمومی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۹۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۱ مال‌خر توسط پلیس آگاهی خراسان شمالی بازداشت شد

سرهنگ مقصود رستگار در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت در سطح شهرستان بجنورد بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان شمالی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان شمالی ۲۱ سارق و مالخر شناسایی و در چند عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند، افزود: در این رابطه ۸۵ فقره سرقت نیز کشف شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه سرقت از اماکن خصوصی، دولتی، منزل و مغازه، خودرو و موتورسیکلت و … از جمله این سرقت‌ها بود، یادآور شد: متهمان بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

کد خبر 6085119

دیگر خبرها

  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • شدت بارش‌ها همچنان ادامه دارند
  • افزایش دو و نیم برابری کمک خیران برای آزادی زندانیان
  • لغو همه اردو‌های دانش آموزی خراسان شمالی، ۴ و ۵ اردیبهشت ماه
  • (تصاویر) زندگی روستایی در خراسان شمالی
  • ۲۱ مال‌خر توسط پلیس آگاهی خراسان شمالی بازداشت شد
  • ۸۰ خاور زباله از یک منزل کشف شد
  • افزایش مبتلایان به سرطان در بلخ
  • نقش مهم اشتغالزایی در ماندگاری ساکنان مناطق مرزی خراسان رضوی