Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@05:50:32 GMT

شناسایی 54 مورد جدید ابتلا به کرونا در فارس

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۵۹۱۸۹

شناسایی 54 مورد جدید ابتلا به کرونا در فارس

معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز با اشاره به شناسایی 54 مورد جدید ابتلا به کرونا در استان فارس، گفت: با شناسایی موارد جدید در 24 ساعت گذشته، آمار مبتلایان در استان فارس به پنج هزار و 492 مورد افزایش یافته است.

به گزارش جماران، عبدالرسول همتی در جمع خبرنگاران گفت: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون، بیش از ۷۹ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به بررسی یک هزار و ۲۳۰ نمونه در آزمایشگاه‌های تشخیصی کروناویروس در استان طی ۲۴ ساعت گذشته، گفت: از این تعداد، ۵۴ مورد مثبت اعلام شده است.

دکتر همتی افزود: از ۵۴ مورد جدید در استان، شیراز ۴۱ مورد؛ لامرد ۲ مورد؛ استهبان، کازرون، کوه چنار، ممسنی، زرقان و قیر وکارزین هر کدام یک مورد را شامل می‌شود و مابقی موارد مربوط به دیگر دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان اختصاص دارد.

به گفته این مقام مسئول، با شناسایی موارد جدید در ۲۴ ساعت گذشته، آمار مبتلایان در استان فارس به پنج هزار و ۴۹۲ مورد افزایش یافته است.

معاون بهداشت دانشگاه بیان کرد: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی به دلیل ابتلاء به کروناویروس در استان گزارش نشده و مجموع جانباختگان بر اثر بیماری کووید ۱۹ در استان، ۱۰۶ نفر است.

دکتر همتی مجموع بهبودیافتگان از بیمارستان‌ها و ایزوله خانگی در استان را نیز چهار هزار و ۷۲۱ نفر اعلام کرد.

او استفاده از ماسک و دستکش و رعایت فاصله در روابط اجتماعی را راهکاری مؤثر در پیشگیری از ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ عنوان کرد و گفت: برای جلوگیری از گسترش کروناویروس در جامعه، همکاری و همیاری مردم شرط اول موفقیت به شمار می‌رود.

معاون بهداشت دانشگاه با اشاره به فعالیت شبانه روزی کارشناسان بهداشتی دانشگاه در راستای حفظ سلامت مردم اظهار کرد: کارشناسان بهداشتی در روزهای تعطیل نیز در حال بازدید و نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی هستند و مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف‌های بهداشتی، می‌توانند با شماره ۱۹۰ و ۱۸۱۹ تماس بگیرند.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا استان فارس کرونا آمار کرونا در فارس کرونا در فارس سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی استان فارس ساعت گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۹۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز تصویربرداری پزشکی غرب فارس در کازرون

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: مرکز تصویربرداری MRI بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) کازرون در زمینی به مساحت ۳۵۰ مترمربع ساخته شده است و شامل بخش های ام‌آر‌آی، سی‌تی‌اسکن و سونوگرافی است.

سید وحید حسینی افزود: هفت میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی، سیستم سرمایش، برق کشی کل ساختمان و خرید کامل تجهیزات این مرکز از سوی سعید قناعتی نیکوکار عرصه سلامت شهرستان به نیابت از مادر خود، مرحوم بانو صدیقه باقری نژاد اهدا شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: همچنین حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و وزارت بهداشت برای خرید دستگاه تامین شده است.

حسینی در ادامه افزود: در صورت تامین ساختمان دارای استاندارد‌های علوم پزشکی، آماده استقرار دانشکده پزشکی در شهرستان کازرون هستیم.

دیگر خبرها

  • شناسایی و پلمپ یک واحد طب سنتی غیرمجاز در سرایان
  • شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • افتتاح مرکز تصویربرداری پزشکی غرب فارس در کازرون
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • ‌شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد
  • سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور
  • کوچ پرندگان به تالاب کمجان
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • طراحی و راه اندازی سامانه مهارت افزایی هدفمند و نوآورانه به منظور شناسایی مهارت‌های بازار کار