Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-19@11:37:32 GMT

حذف، راه‌حل مسائل کشور نیست

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۵۹۱۹۵

احمد مازنی ادامه داد: محاسبه کرده‌اند که ویروس کرونا را اگر بخواهیم به تعداد انسان‌های روی کره زمین حساب کنیم، پنج گرم می‌شود. اما واقعیت این است که هر کدام از آسیب‌های اجتماعی که در کشور وجود دارد به اندازه چند تن ویروس کرونا به ما آسیب می‌زند و حذف، راه‌حل مسائل کشور نیست. ناطقان: ویروس کرونا تاثیر زیادی در عرصه شرایط سیاسی کشور داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد مازنی، نماینده تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم، با اشاره به این موضوع گفت: ویروس کرونا مانند همه پدیده‌ها که عوارضی دارند، منافعی هم دارد. ویروس کرونا در عرصه‌های مختلف آسیب‌هایی جدی به بشر وارد کرده، اما منافعی برای محیط‌زیست داشته است. در عرصه سیاسی داخل کشور اگر ویروس کرونا نبود، شاید بعد از انتخابات مجلس یازدهم- که بسیار محل نزاع بود- کنش‌ها و واکنش‌هایی شکل می‌گرفت و جناح‌های سیاسی و جریان‌های مختلف دچار اختلاف و تنازع بیشتری می‌شدند.

 

مازنی ادامه داد: ویروس کرونا همه انسان‌ها را در همه عرصه‌ها هم در داخل کشور و هم در خارج از کشور درگیر کرده است. آدم‌های ثروتمند و کم‌ثروت، آدم‌های باسواد و کم‌سواد به این بیماری دچار شدند و این ویروس اصلاح‌طلب و اصولگرا هم نمی‌شناسد.

 

این نماینده مجلس توضیح داد: پیش از این، در دفاع از گفت‌وگوی ملی هم گفته‌ام که ما یکسری مسائل مشترک داریم که این مسائل اصلاح‌طلب و اصولگرا نمی‌شناسد. برای مثال آلودگی هوای تهران وقتی می‌خواهد به کسی آسیب بزند نمی‌‌پرسد شما اصلاح‌طلب هستید یا اصولگرا. بیکاری و آسیب‌های اجتماعی هم به همین شکل است.

 
فضای سیاسی کشور در حال حاضر منسجم و توأم با همکاری همه‌جانبه است

 

به عقیده مازنی فضای سیاسی کشور در ایام مواجهه با کرونا فضای منسجم و توأم با همکاری همه‌جانبه است، او در این خصوص توضیح بیشتری داد: برای مثال رئیس‌جمهور رئیس ستاد مقابله با کروناست و در این ستاد فرماندهان نیروهای مسلح، مسئولان ارشد حوزه‌های علمیه، مقامات دولت، مجلس و قوه قضائیه همه با یکدیگر همکاری می‌کنند. در همین راستا زمانی که گفته می‌شود باید با ویروس مبارزه کنیم، همه هم‌صدا هستند. وقتی هم در مورد روش مبارزه با این ویروس صحبت می‌شود همه می‌گویند بهترین روش در خانه نشستن است. این‌طور نیست که بخشی از مسئولان کشور بگویند در خانه بنشینید و برخی دیگر بگویند از خانه بیرون بیایید و تجمع کنید.

 

او ادامه داد: مقام معظم رهبری فرماندهی کار را به رئیس‌جمهور سپرده‌اند و همه تبعیت و همراهی می‌کنند. در حال حاضر برای مقابله با کرونا وحدت هدف، وحدت فرماندهی و وحدت روش اجرا و عمل را در نهادهای مختلف کشور مشاهده می‌کنیم. به نظر می‌رسد مقابله با کرونا می‌تواند تجربه‌ای برای فعالان سیاسی در کشور باشد. فعالان سیاسی فارغ از رقابت‌های سیاسی، می‌توانند در مواردی که مربوط به جان مردم، سلامت مردم، زندگی مردم، رشد و توسعه و اعتلای ایران است در کنار هم باشند. فعالان سیاسی می‌توانند در این موارد با تعامل، گفت‌و‌گو و همدلی مشکلات مردم را حل کنند.

 

به گفته این نماینده مجلس، در شرایط فعلی صدای تفرقه کمتر به گوش می‌رسد.

 
مخالفان دولت با عادی شدن شرایط اقدام علیه قوه مجریه را آغاز می‌کنند

 

مازنی همچنین تاکید کرد: مخالفان دولت بعد از عادی شدن شرایط اقدام علیه قوه مجریه را آغاز می‌کنند. آنچه مسلم است، با شناختی که از احزاب، فعالان و جریانات سیاسی داخل کشور دارم اگر شرایط عادی شود، بار دیگر شاهد اقدامات مخالفان دولت خواهیم بود.

 

او گفت: به عنوان خیرخواهی می‌گویم که برخی از مسائل مانند ویروس کرونا به یک معضل بین‌المللی تبدیل می‌شود و همه با آن درگیرند. اگر آمار متوفی‌های این ویروس را ببینید، از هر 2 جناح هستند. همچنین افرادی از هر 2 جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا به این بیماری مبتلا شدند. بعضی از آسیب‌های ویروس‌ها در شرایط عادی دیده نمی‌شوند، اما خطرناک هستند؛ به عنوان مثال وابستگی جوانان و بسیاری از زنان و مردان به مواد مخدر، بیکاری جوانان، بالا رفتن سن ازدواج جوانان و فقری که در گوشه و کنار کشور جاری است. همچنین ما معضلی در روابط بین‌الملل داریم؛ برای مثال با آمریکا و برخی کشورهای منطقه مشکل داریم. این مشکلات، مشکلات یک جناح نیست بلکه مشکلات کشور است و هر کدام از مشکلاتی که عنوان کردم به تنهایی یک ویروس کرونا هستند.

 

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم ادامه داد: محاسبه کرده‌اند که ویروس کرونا را اگر بخواهیم به تعداد انسان‌های روی کره زمین حساب کنیم، پنج گرم می‌شود. اما واقعیت این است که هر کدام از آسیب‌های اجتماعی که در کشور وجود دارد به اندازه چند تن ویروس کرونا به ما آسیب می‌زند؛ مثلاً بیکاری، فقر و مهاجرت‌های بی‌رویه به ما آسیب زده است. با یک اتفاق می‌بینیم که حاشیه‌نشین‌ها تبدیل می‌شوند به ابزاری که هم برای خودشان مشکل ایجاد می‌کنند هم برای مردم شهرشان و هم برای حاکمیت. مشکل حاشیه‌نشینی را حاکمیت باید حل کند. برای حل مشکلات هم راهی جز این نداریم که شرایط را عادی قلمداد نکنیم.

 
به جای مچ‌گیری دست هم را بگیریم

 

مازنی تاکید کرد: باید ایمان بیاوریم که به کمک و یاری هم نیاز داریم. باید با هم همکاری کنیم و بدانیم حذف راه‌حل مسائل کشور نیست.

 

او در پایان گفت: دولت در مقام عمل و اجرا بیشترین زحمت را برای مقابله با کرونا می‌کشد. نیروهای مسلح هم کمک می‌کنند. در این شرایط بهتر است به جای مچ‌گیری دست هم را بگیریم و به جای نقدهای غیرمنصفانه همکاری کنیم و نقد منصفانه نسبت به همدیگر داشته باشیم. اگر عاقل باشیم، هم کرونا را شکست می‌دهیم و هم بعد از این بحران می‌توانیم کروناهای دیگر را شکست بدهیم. اما اگر عقلانیت را کنار بگذاریم و وسوسه‌های شیطانی بر ما حاکم باشد، نه می‌توانیم کرونا را شکست دهیم و نه می‌توانیم سایر مشکلات را حل کنیم.

 

 
چکیده گفت‌وگو با احمد مازنی

 
-فضای سیاسی کشور در حال حاضر منسجم و توأم با همکاری همه‌جانبه است
 
-مخالفان دولت با عادی شدن شرایط اقدام علیه قوه مجریه را آغاز می‌کنند
 
-حذف، راه‌حل مسائل کشور نیست
برچسب ها: احمد مازنی ، حذف ، راه حل ، ویروس کرونا

منبع: ناطقان

کلیدواژه: احمد مازنی حذف راه حل ویروس کرونا راه حل مسائل کشور نیست مقابله با کرونا مخالفان دولت ویروس کرونا احمد مازنی سیاسی کشور اصلاح طلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۹۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۴ لرستان گفت: ارتش هشت شهید مدافع حرم، ۲۰ شهید در دوران کرونا و بیش از ۵۰۰ شهید ترور را تقدیم کشور کرده‌ است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، امیر مراد خوش‌کنار، ظهر امروز، در مراسم گرامیداشت روز ارتش در قرارگاه عملیاتی لشکر 84 لرستان، بیان کرد: عملیات غرورآفرین وعدۀ صادق مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان به‌ویژه استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی بود و این عملیات هیمنۀ پوشالی دشمنان را فروریخت.

او با بیان اینکه پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی یک اتفاق نبود، اضافه کرد: انقلاب اسلامی نهال ثمرنشسته‌ای از خون شهیدان و حق‌طلبانی است که با رژیم ستم‌شاهی مبارزه کردند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 84 لرستان با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب ارمغان فداکاری و خلوص امت اسلامی بود، عنوان کرد: انقلاب اسلامی پیوندی وحدت‌آفرین و دشمن‌شکن را ایجاد کرد که نیروهای نظامی با مردم نقش مهمی در پیروزی آن ایفا کردند.

امیر خوش‌کنار بیان کرد: امام(ره) ارتش را در پیروزی انقلاب اسلامی سهیم و سرافراز کرد و ارتش نیز به ندای ملکوتی امام لبیک گفت و در کنار ملت نقش بسزایی در پیروزی انقلاب داشت.

او با بیان اینکه نقش ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی با موشکافی و ژرف‌نگرشی نمایان می‌شود، یادآور شد: ارتش 48هزار شهید در دوران دفاع مقدس، هشت شهید مدافع حرم، 20 شهید در دوران کرونا و بیش از 500 شهید ترور را تقدیم کشور کرده‌است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 84 لرستان با بیان اینکه نیروهای ارتش برای امنیت این مرزوبوم تمام‌قد در مناطق عملیاتی حضور دارند، خاطرنشان کرد: ارتش با تمام وجود در زمینه‌‌های سیل، زلزله و کرونا برای آرامش مردم مجاهدت می‌کند.

انتهای پیام/ 645

دیگر خبرها

  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • واکنش واعظی به ادعای مقام دولت رئیسی علیه روحانی
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است
  • خودم را محدود به هیچ عرصه‌ای نمی‌کنم!/ علاقه‌مند به مسائل سیاسی روز هستم
  • اردن دست‌ساز استعمار انگلیس است
  • نظر علی مطهری درباره بهشت زوری
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • دولت‌ها مسئولیت سعادت افراد جامعه را بر عهده دارند