Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرمشهر نامی که به 3 خرداد ختم نمی شود، در همه روزها جاری و نمادی از آزادی است، روزی که دوباره نخل های خرمشهر متولد شدند و عطر رطب های تازه کام شهر را شیرین کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، به نخل های بی سرت فکر می کنم که گلوله های ستمگر را تاب آورده و از پا نیفتاده اند، به مردان و زنان دلیرت می اندیشم که دیوار محاصره را در هم شکسته و از هر ذره خاکت خورشیدی برآروده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به تو فکر می کنم و حماسه ات را بر دروازه های استقلال، اشک شوق می ریزم. خرمشهر نامی که به 3 خرداد ختم نمی شود، در همه روزها جاری و نمادی از آزادی است، پرداختن به آن در یک روز جفاست، اول مهر ماه 1359 دوازده لشکر عراقی برای تصرف خرمشهر راهی ایران شدند و پس از مقاومت 31 روزه رزمندگان خرمشهر اشغال شد.   یاد جمله سردار پارسا جانباز و راوی دوران دفاع مقدس در البرز می افتم که می گوید؛ "یک طرف دشمن تا بن دندان مسلح بود چه در زمین و چه روی آسمان و در طرف دیگر نیروهایی که با کمبودها در مقابل آنها ایستادند". دو سال خرمشهر در تصرف ارتش بعث بود عملیات بیت المقدس آغازی بود بر شکست دشمن تا دندان مسلح، اینجا بود که نوای "شنوندگان عزیز توجه فرمائید خونین شهر، شهر خون آزاد شد"به آزادی خواهان رسید.   عملیات بیت المقدس 7 گردان داشت که فرماندهی 4 گردان آن با رزمنده های کرج بود، یکی از آنها یدالله کلهر بود، سردار رشیدی که متولد سال 133 در روستای باباسلمان از توابع کرج بود و در سال 1365 در عملیات کربلای 5 منطقه شلمچه به شهادت رسید.   سردار مهدی شرع پسند که متولد سال1333 در کرج بود و سال 1362 در منطقه چنگوله حد فاصل دهلران و مهران به شهادت رسید، دومین رزمنده البرزی بود که فرماندهی یکی از گردان های عملیات بیت المقدس را بر عهده داشت.   سردار اباذر خدابین متولد 1337 در کرج فرمانده سوم و حمید احدی چهارمین فرمانده عملیات آزادسازی خرمشهر بود که سال 1332 در شهر کرج متولد شده است. سوم خرداد 1361 نخستین گردانی که وارد خونین شهر شد، گردان منتظران قائم به فرماندهی سردار شهید مهدی شرع پسند بود، دلاور مردی که زمانی جانباز و استاد دانشگاه در کرج وی را فرد محوری در جبهه های جنگ و شیرمردی می دانست که با دل فرماندهی می کرد.   کرمی از دیگر رزمندگان کرج که پژوهشگر حفظ آثار استان البرز است نیز می گوید "عمده کارهای عملیاتی را حاج یدالله کلهر انجام می دادند و در عملیات بیت المقدس جانشین آقای فضلی در تیپ المهدی بود". و اما به شکرانه فتح خرمشهر نماز شکر به پا کردند که اولین موذن مسجد جامع خرمشهر پس از آزادی شهید علی گروسی بود که در سال 1341 در ماهدشت کرج متولد شد و سال 1365 در عملیات والفجر 8 منطقه فاو به شهادت رسید.   انجیله ای از همرزمان شهید گروسی می گوید، "در مرحله چهارم عملیات بیت المقدس وارد خرمشهر که شدیم ایشان بالای مناره مسجد جامع خرمشهر رفتند و اولین موذن پس از آزادی این منطقه نام گرفتند". همسر شهید گروسی هم با یادآوری روزهای جنگ می گوید؛ "همزمان با آزادسازی خرمشهر ایشان گفته بودند نذر کردم اگر خرمشهر آزاد شود بالای مسجد جامع اذان بگویم".   و اما حجت الاسلام رمضان جنتی رضوی که متولد 1313 کرج بود و سال 1386در اثر جراحات ناشی از جنگ به شهادت رسید از دیگر رزمنده های کرجی در عملیات بیت المقدس بود اولین پیش نماز فتح خرمشهر در مسجد جامع نام گرفتند.   علی رفیعی فرمانده لشگر 10 سید الشهدا در وصف این شهید می گوید؛ حجت الاسلام رضوی آن زمان جوان 19 ساله ای بود که در بطن مبارزه قرار گرفت، چندین مرحله در زندان ساواک اسیر بود و در نهایت پرچمدار نماز جماعت در مهم ترین عملیات بیت المقدس نام گرفت.   و اما ...   دوباره نخل های خرمشهر متولد شدند و عطر رطب های تازه کام شهر را شیرین کرد، خرمشهر ایستاد و به ما آموخت که در پنجره های شکسته نیز آفتاب طلوع می کند.
 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: عملیات بیت المقدس شهادت رسید مسجد جامع متولد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۹۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشین پرچمدار برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم در سیستان و بلوچستان

 سیدحسینی گفت:  خوشبختانه با توجه به سیاست‌های حمایتی دولت و تعهد ابلاغی سازمان از سوی وزارت جهادکشاورزی و مشارکت کشاورزان ۳۱هزار و ۲۰۰ هکتار حدود ۹۰ درصد از گندمزار‌های سیستان وبلوچستان تحت پوشش کشت قراردادی قرار گرفت.
وی با اشاره به رشد بیش از ۱۰۰ درصدی میزان کشت قراردادی گندم در استان نسبت به تعهد کشت قراردادی به وزارت جهادکشاورزی اظهار داشت:خوشبختانه کشاورزان در سال زراعی جاری استقبال خوبی برای کشت قراردادی داشته اند.
وی ادامه داد: امسال ۱۶ مرکز خرید در سطح استان، کار خرید گندم از گندمکاران را انجام خواهند داد.
 رئیس سازمان جهاد کشاورزی در خصوص قیمت گندم سال زراعی جاری بیان داشت:نرخ پایه خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی و دورروم به ترتیب ۱۷۵ هزارریال و ۱۸۰ هزار ریال تعیین شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • برنامه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای شب‌های قدر
  • پیشین پرچمدار برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم
  • پیشین پرچمدار برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم در سیستان و بلوچستان
  • احیای شب‌های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • احیای شب های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم پرفیض شب های قدر در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
  • «اروند» دریایی که حال و هوایش فرق می‌کند
  • مراسم شب های قدر در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • آندریک؛ یک فوق ستاره برای فوتبال جهان و برزیل متولد شد!
  • یک فوق ستاره در فوتبال جهان متولد می‌شود!