Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مجید صفایی ظهر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: متأسفانه زمین لرزه ۵ و ۲ دهم ریشتری گچساران خسارت‌هایی را در بناهای تاریخی استان ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه تیم‌های ارزیاب برای بررسی وضعیت بناهای تاریخی در شهرستان‌های تحت تأثیر زلزله اعزام شدند، عنوان کرد: در شهرستان‌های بویراحمد و دنا نیز تاکنون خساراتی گزارش نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صفایی با تاکید بر اینکه نتیجه گزارش ارزیابی کلی کارشناسان اداره کل استان به‌زودی اعلام خواهد شد، عنوان کرد: خسارت به بلاد شاپور شدید بوده است.

کد خبر 4933463

منبع: مهر

کلیدواژه: میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد زمین لرزه گچساران ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شهرکرد گرگان عید سعید فطر شب قدر قزوین شیوع کرونا روز جهانی قدس نماز عید سعید فطر بیرجند روابط عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۵۹۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال بیش از ۵ هزار مسافر نوروزی از تورهای بافت‌گردی شیراز

ایسنا/فارس مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس از استقبال کم‌سابقه مسافران نوروزی از اجرای تورهای بافت گردی در شیراز خبر داد.

محمد ثابت اقلیدی امروز ۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ در حاشیه بازدید از اماکن گردشگری شیراز گفت: از اول تا پنجم فروردین‌ماه امسال بیش از ۵ هزار مسافر نوروزی در تورهای بافت گردی شیراز شرکت کردند.

وی افزود: اجرای این تورها از سوی انجمن دوستداران میراث فرهنگی و گردشگری فارس و با حمایت اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری فارس و سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز برگزار شده و تا پایان تعطیلات نوروز نیز ادامه خواهد داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس افزود: تورهای بافت‌گردی در قالب‌ها و داستان‌های مختلفی از جمله پیاده‌روی در محلات تاریخی و نیز داستان‌های ادبی و فرهنگی شیرازی برگزار می‌شوند و به بازدید از جاذبه‌ها در بافت‌ تاریخی شیراز می‌پردازد.

ثابت اقلیدی با بیان اینکه محله‌های سنگ سیاه، اسحاق بیگ، بالاکف، سر باغ، لب آب، بازار مرغ و...از جمله نقاطی است که مورد بازدید قرار می‌گیرد، گفت: افزایش آگاهی مردم در سال‌های اخیر از اهمیت حفظ و احیای بافت‌های تاریخی و همچنین ثبت ملی بافت تاریخی شیراز از جمله عواملی است که موجب شده اجرای این تورها مورد استقبال مردم قرار گیرد.

وی با تصریح اینکه تورهای بافت‌گردی شیراز توسط ۲۰ راهنمای رسمی و راهبلد باتجربه برگزار می‌شود، افزود: استقبال از تورهای بافت‌گردی تاثیرات مثبت و مختلفی در افزایش تعداد گردشگران، کسب‌وکارهای سنتی در بافت‌های تاریخی و ... دارد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • وجود يکهزار هکتار بافت تاریخی در شهر موزه‌ها
  • لیست اماکن اقامتی و بناهای تاریخی و گردشگری استان یزد
  • نمایشگاه صنایع دستی و محصولات تولیدی محلی در رودسر
  • هیرکان دالانی برای گذر در رمز و راز‌های تاریخ/ گلستان فقط جنگل و دریا نیست
  • ۴۰ هزار گردشگر از آثار تاریخی نوش آباد دیدن کردند
  • تخریب ۲۴ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان قزوین
  • تو‌رهای بافت‌گردی شیراز رونق گرفت
  • خسارت سیلاب در کهگیلویه و بویراحمد ارزیابی می‌شود
  • بیش از ۵ هزار مسافر از تورهای بافت‌گردی شیراز استقبال کردند
  • استقبال بیش از ۵ هزار مسافر نوروزی از تورهای بافت‌گردی شیراز