Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک رسانه آمریکایی به تصمیم کره شمالی برای تقویت نیرو‌های هسته‌ای و همچنین ارسال بنزین توسط ایران به ونزوئلا را آزمونی برای سیاست خارجی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا توصیف کرده است.

نشریه نیوزویک نوشته «کیم جونگ اون»، رئیس کره شمالی دستور تقویت بازداری هسته‌ای توسط ارتش این کشور را صادر کرده و نخستین نفت‌کش ایران علی‌رغم مخالفت‌های آمریکا وارد آب‌های سرزمینی ونزوئلا شده تا دولت ترامپ در معرض آزمون‌هایی جدید قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کیم در نخستین اظهارنظر علنی طی سه هفته گذشته سیاست‌های جدیدی را برای تقویت توان هسته‌ای این کشور اعلام کرد. این اتفاق در شرایطی رخ داد که مذاکرات هسته‌ای آغازشده توسط دولت ترامپ با کره شمالی به درب بسته خورده است.

نیوزویک نوشته نگرانی‌های برون‌مرزی ترامپ روز شنبه همزمان با نادیده گرفته شدن هشدار‌های آمریکا توسط ایران و ارسال پنج نفت‌کش حامل بنزین به ونزوئلا تشدید شده است.

رسانه‌های بین‌المللی گزارش داده‌اند نفت‌کش ایران به نام فورچون علی‌رغم هشدار‌های مقام‌های امریکا ساعت ۱۹:۴۰ به وقت محلی وارد منطقه ویژه اقتصادی ونزوئلا شد. ارسال این محموله‌ها نقض تحریم‌های آمریکا علیه دو کشور ایران و ونزوئلا به شمار می‌رود.


منبع: پارسینه

کلیدواژه: ایران ونزوئلا پارسی خبر دونالد ترامپ کره شمالی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۰۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا تأکید کرد که اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا متحده علیه کشورش اشتباه بزرگی است.

مادورو در دیدار با یک هیأت ایرانی با هدف تقویت روابط راهبردی دو کشور در کاراکاس پایتخت ونزوئلا گفت که آمریکا حتی یک کلمه از توافقنامه امضا شده در اکتبر گذشته در قطر را رعایت نکرده است.

وی تأکید کرد که موضع کاراکاس در رد قیمومیت آمریکا استوار و محکم است.

مادورو تصریح کرد که کاراکاس و تهران همواره روابطی مبتنی بر همبستگی، برادری و همکاری بین دو ملت، دو انقلاب و دو کشوری که برای برادری متولد شده‌اند، ایجاد کرده‌اند.

پیش از این، رئیس‌جمهور ونزوئلا گفته بود که آمریکا با اعمال مجدد تحریم‌های نفتی علیه کشورش «به پای خود شلیک کرد».

آمریکا نوامبر گذشته با متهم کردن دولت مادورو به ادامه سیاست خود برای سرکوب مخالفان، تحریم‌ها را علیه بخش‌های نفت و گاز ونزوئلا دوباره اعمال کرد.

ایران و ونزوئلا در ژوئن گذشته ۲۵ توافقنامه دوجانبه در زمینه‌های مختلف از جمله نفت، تجارت، بهداشت و فناوری را با حضور ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران و نیکلاس مادورو همتای ونزوئلا امضا کردند.

ایران در چارچوب سیاست خود با هدف تنوع بخشیدن به روابط خارجی که با تلاش همزمان برای تقویت و احیای روابط با کشورهای منطقه تحت عنوان سیاست همسایگی همراه است، جهت‌گیری خود را به سمت کشورهای آمریکای لاتین تقویت می کند.

کد خبر 6086433

دیگر خبرها

  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • نیوزویک: آمریکا رو به افول است
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • نیاز ایران به تصمیم گیری های استراتژیک و سرنوشت ساز در سیاست خارجی
  • روسیه: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار خواهیم داد
  • چالش‌های سیاست خارجی در ۱۴۰۳؛ ایران با کدام پرونده‌های مهم روبروست؟
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف: ترامپ برای مذاکره از من دعوت کرد
  • ترامپ سخنرانی خود را به دلیل آب و هوای بسیار بد لغو کرد
  • نیوزویک: آمریکا در مسیر زوال است