Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-03-29@14:27:18 GMT

ضرورت بازگشایی مرزهای زمینی و هوایی ایران و ترکیه

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۰۲۳۶

ساعت 24 -رییس جمهوری در تماس تلفنی با رییس جمهور ترکیه بر بازگشایی هرچه سریعتر مرزهای زمینی و هوایی دو کشور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد و گفت: برای از سرگیری توسعه و تعمیق مناسبات تهران–آنکارا، همکاری و تبادل تجربیات دو کشور در مقابله با ویروس را ضرورت دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، «حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی» و «رجب طیب اردوغان» روز  یکشنبه در این تماس تلفنی، با اشاره به مشکلات اقتصادی حاکم بر جهان براثر شیوع ویروس عالم‌گیر کرونا، ضرورت بازگشایی هر چه سریعتر مرزهای زمینی و هوایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای از سرگیری تبادلات تجاری و کالایی دو کشور را مورد تأکید قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی و اردوغان همچنین در این تماس تلفنی ابراز امیدواری کردند با تشکیل کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی دو کشور در آینده نزدیک و با پایان یافتن بحران کرونا، تحرک تازه و خوبی در روابط اقتصادی دو کشور و همچنین اجرایی و عملیاتی شدن توافقات قبلی صورت گیرد.

رؤسای جمهور ایران و ترکیه در ادامه با اشاره به همکاری‌های خوب دو کشور در مقاطع مختلف، ضرورت همکاری و تبادل دانش، اطلاعات و تجربیات در زمینه مقابله با ویروس کرونا را مورد تأکید قرار دادند.

روحانی با بیان اینکه همکاری‌های ایران و ترکیه در مقاطع مختلف در تاریخ دو کشور به ثبت رسیده است، گفت: در شرایط امروز، بازگشایی مرزهای زمینی و هوایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و از سرگیری تبادلات تجاری و کالایی برای هردو کشور یک ضرورت است.

رجب طیب اردوغان نیز خاطرنشان کرد: بر این باور هستم که همکاری‌ها و تبادل تجربیات دو کشور در زمینه مقابله با ویروس کرونا می‌تواند بسیار مفید باشد.

رئیس جمهور ترکیه همچنین توسعه روابط اقتصادی و تجاری را مورد تأکید قرار داد و افزود: برای بازگشایی مرزهای ترکیه با ایران و از سرگیری تبادلات تجاری، دستورات لازم را صادر خواهد کرد.

ایرنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: ايران و تركيه مرزهای زمینی و هوایی دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۰۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید: به رهاسازی کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق هوا ادامه خواهیم داد

آمریکا و کشور‌های غربی پس از آنکه نتوانستند رژیم صهیونیستی را مجاب به بازگشایی مرز‌های زمینی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه کنند، اکنون در حال رهاسازی کمک‌ها به صورت هوایی هستند؛ موضوعی که انتقادات زیادی را به همراه داشته است. 

به گزارش الجزیره، کاخ سفید امروز (سه شنبه) اعلام کرد آمریکا به رهاسازی کمک‌ها به صورت هوایی در غزه ادامه خواهد داد. 

در بیانیه منتشر شده از سوی کاخ سفید آمده است: علی رغم جان باختن فلسطینیان (براثر غرق شدن، ازدحام جمعیت، و یا سقوط کمک‌ها به روی آنها)، واشنگتن همچنان متعهد به رساندن کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق مسیر هوایی است. 

این بیانیه می‌افزاید: رهاسازی کمک‌های بشردوستانه به صورت هوایی یکی از چندین روشی است که ما به کمک آن به دنبال رساندن کمک‌ها به مردم نیازمند غزه هستیم و آمریکا به انجام آن ادامه خواهد داد. 

ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق آسمان انتقادات زیادی را به همراه داشته است. نخست اینکه این اقدام بسیار خطرناک است. تاکنون بازنشدن چتر کمک‌های بشردوستانه باعث جان باختن دستکم شش فلسطینی شده است. 

همچنین در جدیدترین مورد سقوط این کمک‌های بشردوستانه به آب و تلاش فلسطینیان برای دستیابی به آنها، باعث غرق شدن ۱۲ فلسطینی شد. از آنجا که این کمک‌ها از طریق سازمان‌های بشردوستانه انجام نمی‌شود، ازدحام جمعیت برای تصاحب این کمک‌ها همواره باعث کشته و زخمی شدن افراد می‌شود. 

سازمان‌های بین المللی از جمله آنروا بار‌ها اعلام کرده اند مسیر‌های زمینی بهترین و مطمئن‌ترین راه برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه هستند، اما آمریکا و متحدانش توانایی تحت فشار قرار دادن اسراییل برای بازگشایی مرز‌های زمینی را ندارند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۱۰ فروردین؛ ۲۹ فوتی و ۳ هزار ابتلای جدید
  • حجم تبادل تجاری ایران و ترکمنستان در حال افزایش است/رئیس جمهور به عشق آباد سفر می‌کند
  • بهسازی و بازگشایی مسیر اصلی آبشار یاسوج تا دو روز آینده
  • رشد ۴۰ درصدی مبادلات تجاری ایران و بلاروس در سال ۲۰۲۳
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در نوروز و ضرورت حفظ امنیت کودکان
  • بازگشایی ورودی تکیه دولت به کاخ گلستان
  • کاخ سفید: به رهاسازی کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق هوا ادامه خواهیم داد
  • تهران-آنکارا در مسیر تجارت ۳۰ میلیارد دلاری
  • دستگیری ۱۴۷ نفر در ترکیه به ظن همکاری با داعش