Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-25@19:34:38 GMT

شناسایی ۲۱۸۰ ابتلای جدید کووید۱۹ در کشور

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۰۴۳۶

شناسایی ۲۱۸۰ ابتلای جدید کووید۱۹ در کشور

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، دکتر کیانوش جهانپور گفت: از دیروز تا امروز (۴ خرداد ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۲۱۸۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، ۳۶۴ مورد بستری و ۱۸۱۶ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

وی افزود: روند بیماریابی در کشور تقویت شده و موارد سرپایی و افراد در تماس با مبتلایان، امروز ۸۳ درصد از بیماران جدید را تشکیل می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته چندین هفته است که موارد جدید سرپایی بیش از ۸۰ درصد موارد جدید را شامل می شوند.

وی در ادامه گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۳۵ هزار و ۷۰۱ نفر رسید و متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند که مجموع جان باختگان این بیماری به ۷۴۱۷ نفر رسید.

جهانپور اظهار کرد: خوشبختانه تا کنون ۱۰۵ هزار و ۸۰۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند و ۲۶۱۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت،‌ادامه داد: تا کنون ۸۰۰ هزار و ۵۱۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت استان خوزستان، همچنان قرمز است، تصریح کرد: در طول ۲۴ ساعت گذشته در ۱۳ استان موارد فوتی صفر و در ۸ استان، فقط یک مورد فوتی گزارش شده است.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: فاصله گذاری هوشمند طرح فاصله گذاری اجتماعی همه باهم علیه کرونا کروناویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۰۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه

رضا تحویلیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه دولت طرح‌های تشویقی خوبی را برای زوج‌ها در جهت فرزندآوری و جوانی جمعیت در نظر گرفته است، اظهار کرد: یکی از این طرح‌ها، زیر پوشش بیمه‌ای قرار دادن کودکان زیر هفت سال سن به صورت رایگان است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری طرح پوشش بیمه‌ای کودکان زیر هفت سال سن به صورت رایگان توسط بیمه سلامت اجرا شده و خدمات و هزینه‌های درمانی ارائه شده به این کودکان در تمام مراکز دولتی رایگان است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: طرح رایگان شدن همه خدمات سرپایی و بستری کودکان تا سن هفت سالگی در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در هیأت دولت تصویب و پایان سال گذشته به بیمه‌های پایه ابلاغ شد.

تحویلیان تاکید کرد: از ابتدای سال جاری بیمه سلامت ۱۰۰ درصد هزینه خدمات سرپایی و بستری برای این کودکان را در مراکز دولتی دانشگاهی پرداخت می‌کند.

کد خبر 6088321

دیگر خبرها

  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • دستاوردهای ایران در کنترل مالاریا باوجود تحریم‌ها
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • شناسایی ۶۱۲ مبتلا به سرخک در ۱۴۰۲/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • زنگ خطر مالاریای وارداتی/ مالاریای بومی نداریم
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است
  • افشای اسرار بیماران چه مجازاتی دارد؟