Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@19:04:19 GMT

دستور روحانی به رئیس بانک مرکزی: تورم را کنترل کنید

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۰۶۲۲

دستور روحانی به رئیس بانک مرکزی: تورم را کنترل کنید

به گزارش جماران؛ حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز یکشنبه در گفت و گو با رئیس کل بانک مرکزی ضمن دریافت گزارش آخرین وضعیت روند تامین ارز واردات کالاهای اساسی و ضروری کشور، بر تلاش مضاعف بانک مرکزی و سایر دستگاه های اجرایی برای کنترل تورم تاکید کرد.

رئیس بانک مرکزی نیز در این گفت و گو با اشاره به احیاء تدریجی صادرات به کشورهای همسایه که به خاطر شیوع کرونا افت کرده بود، از رشد میزان عرضه ارز درسامانه نیما و واردات درمقابل صادرات خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"عبدالناصر همتی" همچنین گزارشی از روند پیگیری دسترسی به منابع ارزی درخارج کشورارائه کرد و چارچوب هدف گذاری تورمی در سیاستگذاری نوین پولی بانک مرکزی را به اطلاع رئیس جمهور رساند.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا بانک مرکزی تورم حسن روحانی عبدالناصر همتی سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۰۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ درصد سازه‌های آبخیزداری استان مرکزی آبگیری شد

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا عظیمی اظهار کرد: با توجه به میزان بارش‌ها از ابتدای اسفندماه تاکنون در سراسر استان، حدود ۴۰ میلیون متر مکعب از روان‌آب‌های سطحی و سیلاب در پشت سازه‌های آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، کنترل و ذخیره سازی شد.

وی با اشاره به بازدید مستمر از وضعیت سازه‌ها ادامه داد: بارش‌های اخیر هیچ گونه خسارتی به سازه‌های آبخیزداری استان مرکزی از جمله بندهای خاکی، سنگ و ملاتی و سدهای این استان وارد نکرده است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی، مساحت حوضه‌های آبخیز استان را حدود دو میلیون و ۹۱۲ هزار هکتار عنوان کرد و گفت: عملیات آبخیزداری در ۷۷۳ هزار هکتار از اراضی استان اجرا شده و عملیات اجرایی ساخت سازه‌های آبخیزداری در ۲۲ هزار هکتار از اراضی استان در حال اجرا است.

عظیمی با اشاره به اینکه به واسطه بارشهای اخیر ۵۰ درصد سازه‌های آبخیزداری استان مرکزی آبگیری شد، ادامه داد: اجرای عملیات آبخیزداری نقش مهمی در کنترل سیلاب داشته و موجب افزایش نفوذپذیری آب در سفره‌های زیرزمینی می‌شود.

وی بیان کرد: انجام عملیات آبخیزداری علاوه بر افزایش آب چشمه‌ها، قنوات و چاه‌ها، نقش مهمی در کاهش شوری آب‌های زیرزمینی و کاهش فرسایش خاک دارد.

عظیمی، حجم کنترل روان آب‌ها توسط پروژه‌های آبخیزداری را ۹۳ میلیون مترمکعب عنوان کرد و افزود: کنترل روان آب‌های سطحی و رسوبات خاک توسط ۱۲۸۰۰ پروژه آبخیزداری در استان صورت می‌پذیرد.

کد خبر 6062800

دیگر خبرها

  • دو پیش بینی حساس از آینده بازار خودرو در ۱۴۰۳؛ قیمت‌ها پایین می‌آید؟
  • ۲ پیش بینی حساس از آینده بازار خودرو در ۱۴۰۳
  • تورم انگلیس ماندگار است؟
  • تخصیص بیشترین ارز برای واردات خودرو و قطعات
  • رشد صادرات ایران به چین در ۱۰ سال گذشته
  • ۵۰ درصد سازه‌های آبخیزداری استان مرکزی آبگیری شد
  • بانک مرکزی اروپا: منتظر موج تورمی مواد غذایی باشید!
  • عامل تورم در سال ۱۴۰۲ چگونه مهار شد؟
  • دوره‌ تیره و تار بانک مرکزی آمریکا
  • ابلاغ قانون پرداخت تسهیلات ازدواج به شبکه بانکی/ تخلفات وام ازدواج را گزارش دهید