Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام حسن روحانی امروز (یکشنبه) در تماس تلفنی با استاندار خوزستان در جریان آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ و شیوع ویروس کرونا در این استان و اقدامات انجام شده از سوی ستاد استانی مقابله با کرونا در خوزستان قرار گرفت.

روحانی در این تماس تلفنی که نزدیک به یک ساعت به طول انجامید، بر ضرورت اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم استان از سوی مسئولان و متخصصان بهداشتی و درمانی تاکید کرد و افزود: تببین درست و دقیق موارد مرتبط با اصول بهداشتی و مصادیق فاصله‌گذاری هوشمند در میان مردم، می‌تواند نقش مهمی در مهار رشد تعداد مبتلایان ایفا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با دعوت از مردم استان برای همکاری با مسئولان و همچنین متخصصان بهداشت و درمان در زمینه رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، اظهار داشت: تنها با رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری هوشمند است که می‌توان زنجیره شیوع ویروس کرونا را قطع کرد، در غیراین‌صورت با افزایش تعداد مبتلایان مواجه خواهیم بود که ممکن است به بازگشت برخی محدودیت‌ها در استان منجر شود.

رئیس جمهور در ادامه گفتگو با استاندار خوزستان، از وضعیت این استان در زمینه تولید محصولات کشاورزی با توجه به بارش‌های مناسب در فصل بهار آگاه شد و با ابراز خرسندی از افزایش میزان تولید گندم استان نسبت به سال گذشته، تصریح کرد: کشاورزان و گندمکاران خوزستان با سعی و تلاش خود، نقش مهمی در خودکفایی کشور از نظر تولید گندم ایفا کرده‌اند.

روحانی با اشاره به دریافت گزارش از وزارت نیرو در مورد وضعیت منابع آبی کشور تاکید کرد: به وزارت نیرو دستور داده‌ام که با توجه به شرایط خاص امسال کشور از نظر بارش‌ها، موضوع کشت برنج در استان خوزستان برای سال جاری را با نظر مثبت بررسی و برای تصویب در جلسه جاری دولت ارائه کند.

وی همچنین با بیان اینکه استان خوزستان به عنوان یکی از استان‌های مرزی از اهمیت بالایی برای کشور برخوردار بوده و از ظرفیت‌های بسیار خوبی برای تبادلات تجاری و کالای با کشورهای همسایه برخوردار است، تاکید کرد: مدیریت عالی استان، تقویت تلاش‌ها و رایزنی‌ها با کشورهای همسایه برای توسعه همکاری‌های تجاری و تبادلات مرزی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در دستور کار خود قرار دهد.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز در این تماس تلفنی، گزارش کاملی از وضعیت استان از جمله در زمینه شیوع ویروس کرونا و روند رو به رشد تعداد مبتلایان در این استان به‌دلیل عدم رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، ارائه و اقدامات انجام شده از سوی مدیریت استان برای متوقف کردن روند رشد تعداد مبتلایان را تشریح کرد.

شریعتی وضعیت تولید محصولات کشاورزی از جمله گندم در استان را با توجه به بارش‌های خوب بهاری، بسیار خوب و افزایشی نسبت به سال گذشته عنوان کرد.

کد خبر 4933525

منبع: مهر

کلیدواژه: غلامرضا شریعتی حجت الاسلام حسن روحانی ویروس کرونا مجلس شورای اسلامی رژیم صهیونیستی حجت الاسلام حسن روحانی فلسطین ایالات متحده آمریکا مجلس یازدهم علی لاریجانی روز قدس شورای نگهبان ویروس کرونا جمهوری اسلامی ایران سید عباس موسوی عید سعید فطر حسن روحانی تعداد مبتلایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۰۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناسالم بودن هوای ۲ شهر خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، طبق اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور در روز جاری (۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۲) وضعیت هوا در شهر خرمشهر با شاخص ۱۰۳ و هندیجان ۱۱۳ میکروگرم بر متر مکعب در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

بر اساس این گزارش وضعیت هوای شهرهای آبادان، اندیمشک، اهواز، سوسنگرد، شادگان، شوش، کارون، ماهشهر و مسجدسلیمان به علت نبود آلودگی، قابل قبول اعلام شده است.

همچنین وضعیت هوای ایذه، بهبهان، حمیدیه، دزفول، رامهرمز و شوشتر با شاخص زیر ۵۰ در وضعیت سالم و پاک قرار دارند.

براساس طبقه‌بندی پنجگانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

استان خوزستان ۲۵ ایستگاه پایش کیفی هوا دارد.

کد خبر 6081069

دیگر خبرها

  • ویسی: اوضاع فولاد خراب‌تر شده است
  • کاهش شیوع سالک در سمنان
  • توان موشکی ایران بیش از وضعیت وعده صادق است
  • ثبت آلودگی هوا در ۳ شهر خوزستان
  • هوای سه شهر خوزستان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • ترخیص بهداشتی ۹ میلیون تن نهاده دام وارداتی از بندر امام
  • ناسالم بودن هوای ۲ شهر خوزستان
  • ترخیص بیش از ۹ میلیون تن نهاده دام در بندر امام خمینی
  • مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد
  • سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور