Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@21:11:00 GMT

ممنوعیت صید ماهی‌ در دریاچه زاینده‌رود

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۰۷۹۹

ممنوعیت صید ماهی‌ در دریاچه زاینده‌رود

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان چادگان ضمن اعلام ممنوعیت صید ماهی از ۶ خرداد ماه گفت: در صورت مشاهده هر گونه تخلف، کلیه ادوات صید جمع‌آوری و متخلفین به منظور اعمال قانون و صدور رای به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

مجتبی حاجتی در گفت‌و‌گو با خبرنگارفارس در چادگان ضمن اعلام ممنوعیت صید ماهی از ۶ خرداد ماه، اظهار کرد: از عموم شهروندان محترم درخواست می‌شود به منظور حفظ ذخایر آبزیان و جلوگیری از تخریب محیط زیست و منابع طبیعی، از هر گونه فعالیت صید و صیادی(قلاب ، دام و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..) خودداری نمایند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به شماره تلفن ۰۳۱۵۷۷۲۳۱۹۹ اطلاع دهند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان چادگان با اشاره به تقارن ایام پیش‌رو با فصل تکثیر و تخم‌ریزی ماهیان در دریاچه سد زاینده‌رود، گفت: در صورت مشاهده هر گونه تخلف، کلیه ادوات صید جمع‌آوری و متخلفین به منظور اعمال قانون و صدور رای به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/63055/آ 10

منبع: فارس

کلیدواژه: محیط زیست ماهی زاینده رود ممنوعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۰۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنای افزایش مساحت زمین‌های کشاورزی در فارس را نداریم

ایسنا/فارس استاندار فارس با اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست و کشاورزی در کنار هم گفت: بنای افزایش مساحت زمین‌های کشاورزی در فارس را نخواهیم داشت.

محمدهادی ایمانیه امروز، ۲۶ فروردین در هفدهمین جلسه ستاد احیا تالاب‌های استان فارس با تاکید بر اینکه کشاورزی و محیط زیست هر دو برای استان از اهمیتی بالایی برخوردار هستند، بیان کرد: بنای افزایش مساحت زمین‌های کشاورزی در فارس را نخواهیم داشت و برنامه‌ها منحصراً بر اساس افزایش بهره‌وری با امکانات موجود است.

وی در ادامه گفت: طرح پژوهشی انجام شده توسط اساتید دانشگاه شیراز برای احیای دریاچه‌های بختگان و طشک در معرض دید عموم قرار گیرد تا از نقطه نظرات کارشناسان و صاحب نظران در تکمیل آن نیز استفاده شود و پس از تصویب این سند همه دستگاه‌ها مکلف به تامین اعتبار برای انجام وظایف مرتبط به خود هستند.

استاندار فارس تصریح کرد: متولی حفظ محیط زیست منحصراً این سازمان نیست بلکه همه دستگاه‌ها، نهادها، سازمان‌ها و حتی مردم در حفاظت از محیط‌زیست نقش اساسی و حیاتی دارند.

وی تأکید کرد: خشک شدن دریاچه‌ها و تالاب‌ها اثرات مخرب و جبران‌ناپذیری را در پی دارد پس نباید اجازه داد اوضاع غیرقابل کنترل شود.

ایمانیه بر ضرورت ایجاد سامانه‌ای هوشمند در این زمینه تاکید کرد و افزود: ایجاد سامانه‌ای که وظایف مرتبط با هر دستگاه و میزان تحقق آن را به صورت مداوم و مستمر پیگیری و رصد کند یک اقدام اثرگذار در احیای تالاب‌ها و دریاچه‌هاست؛ در این زمینه از هوش مصنوعی هم می‌توان استفاده کرد.

وی، پر کردن چاه‌های کشاورزی غیر مجاز و همچنین کنتوردار شدن چاه‌های کشاورزی در حوزه آبریز دریاچه‌های بختگان و طشک را در اولویت اقدامات دانست و تصریح کرد: اصلاح الگوی کشت، اصلاح اشتغال، عدم توسعه زمین‌های کشاورزی، پلمب چاه‌های غیر مجاز، نصب کنتورهای هوشمند، لایروبی آبراه‌ها و کاهش تبخیر هر کدام نقشی در احیای تالاب‌ها دارد که باید سهم هر کدام به صورت مشخص ارائه شود و برنامه‌ها برای رسیدن به آن‌ها نیز اجرایی شود.

استاندار فارس در ادامه سخنان خود ضمن تبریک به ملت شریف ایران به سبب افتخارآفرینی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در پاسخ قاطع و هوشمندانه به جنایات متعدد رژیم غاصب صهیونیستی گفت: نگاه خداوند متعال و دعای شهدا و خانواده ایشان به کمک دلاورمردان جمهوری اسلامی ایران آمد تا بار دیگر کام ملت ایران عزیز را شیرین کنند. البته که دشمنان همواره سعی می‌کنند شیرینی این نمایش قدرت و اظهار اراده ایران اسلامی را به کام مردم تلخ کنند که به لطف خداوند متعال موفق نخواهند شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشف محموله غیر مجاز ماهی‌های تالابی در شادگان
  • ممنوعیت عرضه و فروش ماهیان رودخانه‌ای دزفول تا پایان فصل زاد و ولد
  • بهره‌مندی از هوش مصنوعی برای احیای تالاب‌های فارس
  • بهره‌مندی از هوش مصنوعی در جهت احیای تالاب‌ها و دریاچه‌ها
  • دسته ۲۰ راسی قوچ و میش ارمنی در بوکان مشاهده شد
  • مشاهده گله قوچ و میش ارمنی در بوکان
  • بنای افزایش مساحت زمین‌های کشاورزی در فارس را نداریم
  • تداوم فرونشست در اصفهان / احیای زاینده رود مانند دریاچه ارومیه مد نظر قرار گیرد
  • اولین گوساله گوزن زرد ایرانی سال جدید در پارک ملی دریاچه ارومیه متولد شد
  • مشاهده دو قلاده پلنگ در منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال