Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-28@19:58:52 GMT

لیبی | حمله موشکی نیروهای حفتر به فرودگاه طرابلس

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۰۸۳۱

لیبی | حمله موشکی نیروهای حفتر به فرودگاه طرابلس

نیروهای شرق لیبی تحت فرماندهی «خلیفه حفتر» در نخستین روز تعطیلات عید سعید فطر فرودگاه بین‌المللی معیتیقه در طرابلس پایتخت این کشور را هدف حمله قرار دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مرکز اطلاع‌رسانی عملیات «برکان الغضب» وابسته به نیروهای دولت وفاق ملی(غرب لیبی) گزارش دادند که ادعاهای شبه‌نظامیان حفتر درباره آتش‌بس کذب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه این مرکز آمده است که نیروهای حفتر امروز یکشنبه فرودگاه بین‌المللی معیتیقه در طرابلس را هدف حمله موشکی قرار دادند.

نیروهای دولت وفاق ملی همچنین تأکید کردند که حملات نیروهای حفتر در راستای استمرار جنایت‌های این نیروهاست که حرمت ماه رمضان، عید فطر و شادی مردم را حفظ نکردند.

طبق گزارش شبکه الجزیره، نیروهای دولت وفاق ملی همچنین در بیانیه‌ای دیگر از حمله پهپاد اماراتی به محله‌های مسکونی در شهر غریان واقع در جنوب طرابلس خبر دادند.

در این بیانیه آمده است که یک پهپاد اماراتی محله‌های مسکونی و منطقه النجده در شهر غریان واقع در ۱۰۰ کیلومتری جنوب طرابلس را بمباران کرد.

از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» رهبر سابق لیبی در سال ۲۰۱۱ ، این کشور تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه‌نظامیان «ارتش ملی لیبی» را حمایت می‌کند. 

حفتر با حمایت مصر، امارات و عربستان (و همچنین روسیه و چند کشور غربی) از اواخر فروردین ۱۳۹۸ با هدف اشغال پایتخت، عملیات نظامی علیه طرابلس را آغاز کرد اما با مقاومت شدید نیروهای دولت السراج و شبه‌نظامیان متحد با آن مواجه شده و تا به امروز موفق نشده است به داخل شهر نفوذ کند. نیروهای دولت السراج نیز از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا برخوردارند.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: لیبی حفتر طرابلس دولت وفاق ملی نیروهای دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۰۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی حزب‌الله لبنان به مواضع نظامیان صهیونیست

مقاومت اسلامی لبنان پنجشنبه شب اعلام کرد که مواضع نظامیان صهیونیست را در شمال فلسطین اشغالی هدف قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از المیادین، مقاومت اسلامی لبنان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ما محل تجمع نظامیان صهیونیست در مقر جل العلام در شمال فلسطین اشغالی را هدف حمله موشکی قرار دادیم.

مقاومت اسلامی لبنان ساعاتی پیش نیز اعلام کرده بود که با موشک‌های البرکان و کاتیوشا ۲ شهرک گورن و شلومی واقع در شمال فلسطین اشغالی را هدف قرار داده است.

در پی این حمله موشکی رسانه‌های صهیونیستی از آتش‌سوزی گسترده در منطقه الجلیل غربی خبر دادند.

به گزارش ایمنا، حزب‌الله لبنان در چند ماه گذشته در پی جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در نوار غزه و نسل‌کشی فلسطینی‌ها در این منطقه، مواضع نظامی این رژیم را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است؛ موضوعی که سبب هراس صهیونیست‌های شهرک‌نشین در این مناطق شده است.

تاکنون ده‌ها هزار صهیونیست از ترس حملات مقاومت از شهرک‌های نزدیک مرزهای لبنان خارج شده‌اند.

کد خبر 740072

دیگر خبرها

  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به مواضع نظامیان صهیونیست
  • ببینید | حمله موشکی از لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی
  • حمله موشکی از لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی/دیده‌بان حقوق بشر اروپا : نیروهای اسرائیلی بسیاری از منازل را در حالی که ساکنان آنها در داخل آن‌هابودند به آتش کشیده‌اند/ حملات سنگین ارتش رژیم صهیونیستی به مرکز و غرب خان یونس / حمله موشکی گسترد
  • خسارت شدید به کریات شمونه بعد از حمله موشکی حزب‌الله
  • وحشت صهیونیست‌ها از حمله موشکی گسترده حزب‌ الله لبنان
  • وحشت صهیونیست‌ها از حمله موشکی گسترده حزب‌الله لبنان
  • حملات موشکی و پهپادی یمنی‌ها علیه کشتی‌ها وناوهای آمریکا و انگلیس
  • حمله موشکی حزب الله به پایگاه هوایی «میرون» و پادگان «برانیت»
  • حمله موشکی حزب‌الله به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی