Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان دستور آزادی ۲ هزار زندانی گروه طالبان را صادر کرده و این افراد به زودی آزادی خواهند شد.

همزمان با عید فطر در افغانستان، صدیق صدیقی، سخنگوی دولت افغانستان اعلام کرده که رئیس‌جمهور کشور در راستای اثبات حسن ظن خود برای اعمال آتش‌بس با گروه طالبان، فرمان آزادی ۲ هزار زندانی این گروه را صادر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس توافق بین آمریکا و طالبان قرار شده که نظامیان آمریکایی به صورت تدریجی حضور خود در این کشور را کاهش دهند و در عوض طالبان هم از میزان تحرکات منفی خود در سطح کشور بکاهد.

این توافق طی هفته‌های اخیر متوقف شده بود، سران افغانستانی معتقدند که این گام می‌تواند مجددا بندهای توافق را فعال کند. در چارچوب توافق زندانیان طالبانی آزاد می‌شوند و از سویی دیگر طالبان هم باید نیروهای امنیتی زندانی را آزاد کند.

بسیاری از منتقدان دولت آمریکا توافق با طالبان را برای امنیت ملی افغانستان مضر می‌دانند و آن را شکستی دیگر برای واشنگتن در منطقه ذکر می‌کنند. طی هفته گذشته اشرف غنی و عبدالله عبدالله سرانجام پس از کشمکش‌های فراوان بر سر تقسیم قدرت در افغانستان توافق کردند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طالبان افغانستان دولت افغانستان توافق افغانستان و طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۰۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی زندانی غیرعمد با کمک مالی دانش‌آموزان اردبیلی

کریم‌الله محبوبی اُناری گفت: دانش‌آموزان با واریز ۴۰ میلیون ریال به حساب ستاد مردمی دیه در پویش دانش‌آموزی مدارس استان برای آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد شرکت کردند و باقیمانده بدهی این زندانی نیز توسط نیکوکاران استان فراهم و امروز زندانی مذکور آزاد شد.

مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان اردبیل افزود: تا فرا رسیدن دهه کرامت امسال، هفت زندانی جرایم غیرعمد دیگر با کمک دانش‌آموزان دبیرستان پسرانه غیر دولتی علامه دهخدا از زندان‌های استان اردبیل آزاد خواهند شد.

به گفته او، در حال حاضر ۲۰۰ زندانی جرایم غیرعمد واجد شرایط کمک ستاد مردمی دیه در زندان‌های استان هستند و امیدواریم با کمک مردم نیکوکار استان زمینه آزادی آنها نیز فراهم شود.

محبوی افزود: شماره حساب‌های ۵۰۱۲۱۲۱۲۷۰ و شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۹۴۳۲۳۷۴۷۷ نزد بانک ملت و شماره حساب ۰۱۰۴۶۰۲۰۱۱۰۰۹ و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۷۴۲۹۳ نزد بانک ملی آماده دریافت کمک‌های شهروندان نیکوکار و سخاوتمند است.

مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان اردبیل تصریح کرد: ۳۴۷ زندانی جرایم غیرعمد و مالی در سال ۱۴۰۲ با کمک این ستاد و خیرین، مشاوره مددکاران و همت روسای زندان‌ها، اندرزگاه‌ها و کارکنان اجرای احکام دادگستری‌ها آزاد شده‌اند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • سفیر طالبان در پکن: مناسبات افغانستان با چین بسیار مهم است
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • آزادی یک زندانی به همت مدیر نیکوکار یزدی
  • مناسبات با چین از اهمیت بالایی برخوردار است
  • آزادی زندانی غیرعمد با کمک مالی دانش‌آموزان اردبیلی
  • آزادی یک زندانی به همت دانش‌آموزان اردبیلی
  • کمک مؤسسه خیریه محبان ام البنین کبیر یزد به آزادی یک زندانی
  • حقانی: دنیا باید بپذیرد که افغانستان کشور مستقل است
  • حمله کابل| داعش: شیعیان و طالبان را هدف قرار دادیم
  • می‌خواهیم بر اساس احترام متقابل با دنیا تعامل کنیم