Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@07:59:50 GMT

عملیات غافلگیرکننده حشد شعبی برای نابود داعش

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۰۹۳۳

عملیات غافلگیرکننده حشد شعبی برای نابود داعش

به گزارش جماران؛ نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق امروز یکشنبه عملیاتی را برای پیگرد هسته‌های داعش در چهار منطقه استان الانبار اجرا کردند.

به نقل از سایت اطلاع رسانی الحشد الشعبی، این عملیات در مناطق الخور، السده، المسکار و تلول الطیارات اجرا شد و در جریان آن امنیت مناطق غربی استان الانبار در برابر حملات داعش تامین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان نیز نیروهای الحشد الشعبی و نیروهای امنیتی عراق عملیات تفتیش و بازرسی گسترده ای را در صحرای الانبار اجرا کردند.

یک یگان از تیپ عامریه الصمود در الحشد الشعبی با مشارکت یگان واکنش سریع عملیات الانبار عملیات تفتیش و بازرسی را در دره القذف و جهف در صحرای الانبار اجرا کردند.

نیروهای الحشد و نیروهای امنیتی در این عملیات به اهداف تعیین شده خود رسیدند و پست های امنیتی برای جلوگیری از نفوذ عناصر داعش و ضربه زدن به امنیت استان الانبار ایجاد کردند.

گشت زنی نیروهای الحشد برای خنثی سازی طرح های داعش

یگانهایی از تیپ 21 الحشد الشعبی عراق امروز گشت زنی در جاده تکریت به کرکوک را برای خنثی سازی طرح های گروه داعش و جلوگیری از حمله به غیرنظامیان اجرا کردند.

این عملیات گشت زنی در طول جاده تکریت تا ورودی مرزهای اداری استان کرکوک برای حفاظت از جان شهروندان و دارایی های آنها در برابر حملات داعش اجرا شد.

نیروهای الحشد و نیروهای امنیتی به گشت زنی های روزانه خود برای حفاظت از شهروندان عراقی و محصولات کشاورزی آنها در برابر حملات داعش ادامه خواهد یافت.

همچنین یک یگان از تیپ 35 و فرماندهی عملیات های الحشد و ارتش و نیروهای ویژه با پشتیبانی گردن چهارم ضد زرهی الحشد و هوانیروز ارتش عراق صبح امروز عملیات خود را در شمال غربی تکریت برای از بین بردن هسته های داعش آغاز کردند.

در این عملیات مناطق مورد نظر پاکسازی و مقادیری مواد منفجره و تجهیزات لجستیکی کشف و منهدم شد.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا داعش حشد شعبی حشد شعبی عراق سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی نیروهای الحشد الحشد الشعبی اجرا کردند گشت زنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۰۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک داستان غافلگیرکننده؛ فلفل چگونه جهان را تسخیر کرد؟!

زی‌سان: چیزی که اکنون بخشی از هویت یک ملت تلقی می‌شود، تنها در قرن شانزدهم به چین آورده شد و یکی از اولین دستور العمل‌های شناخته شده برای چاشنی فلفلی (Chili Crisp) یا فلفل سرخ شده در یک کتاب آشپزی چینی ۲۳۴ ساله ظاهر شد. سرآشپز‌ها هوس پخت آن را دارند. رستوران‌ها آن را در دستور العمل‌های جدید جسورانه گنجانده اند.

این است و غذای محبوب کنونی دنیاست. چاشنی چینی که تحت عنوان Chili Crisp یا فلفل سرخ شده شناخته میشود شامل فلفل تند، روغن و مواد دیگری مانند سیر، پیاز، دانه فلفل و حتی دانه‌های تخمیر شده است، به دلیل تطبیق‌پذیری و اعتیادآور بودنش شناخته شده است. اما این معجون ضروری چگونه آغاز شد؟ در اینجا چگونگی به دنیا آمدن چیپس فلفلی و چرایی محبوبیت آن را می‌آوریم. 


یک مقدمه تند

«برایان دات»، استاد تاریخ در کالج ویتمن و نویسنده کتاب «فلفل سرخ شده در چین: بیوگرافی فرهنگی»، می‌گوید فلفل قرمز همیشه در چین نبوده است. گیاه فلفل دلمه‌ای که منشا آن آمریکای مرکزی و جنوبی است تا حدود قرن شانزدهم در چین ناشناخته بود، زمانی که رونق تجارت، فلفل قرمز را به سرزمین اصلی چین آورد.

اولین گزارش مکتوب ظهور فلفل در چین به سال ۱۵۹۱ برمی گرد. «گائو لیان»، نمایشنامه‌نویسی که در نزدیکی شانگهای کنونی زندگی می‌کرد، «آنقدر‌ها هم به عنوان یک چاشنی یا یک دارو در مورد آن هیجان‌زده نبود»، دات درباره روایت خود می‌گوید. در عوض از آن به عنوان گیاه تزئینی استفاده کرد.

در حالی که چینی‌های نخبه از وجود فلفل تند در باغ‌های تزئینی خود لذت می‌بردند، توده‌ها شروع به خوردن و لذت بردن از گیاهان تند کردند. در سال ۱۷۶۵، مورخان محلی اشاره کردند که فلفل قرمز برای طعم دادن به سس ها، سرکه، روغن‌های مرزه و سبزیجات نگهداری شده در هونان استفاده می‌شد. حتی در اولین کتاب آشپزی چینی که شامل فلفل تند است، دستوری برای چاشنی خاطره‌انگیز فلفل سرخ شده یا chili crisp وجود دارد.

این کتاب در حدود سال ۱۷۹۰ نوشته شده، دستور پخت این چاشنی کوتاه و تند است: «با روغن کنجد شروع کنید. فلفل تند‌ها را در روغن کنجد بریزید و کاملا سرخ کنید. فلفل‌ها را بردارید و روغن را برای استفاده بعدی حفظ کنید».

یک نماد ملی

برخلاف سایر ادویه ها، فلفل‌های تند به عنوان کالای کشاورزی و مبادله نمی‌شدند. دات می‌گوید در عوض، آنها از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شدند و در دسته‌های کوچک کشت می‌شدند و در نهایت به دست کشاورزان ماهری می‌افتادند که در طول زمان فلفل‌های تند حتی بهتری پرورش می‌دادند. این فلفل‌ها – و چاشنی تهیه شده از سرخ کردن آن‌ها در روغن – در سرتاسر چین به مواد ضروری تبدیل شدند، در نهایت به تمامی سطوح جامعه گسترش پیدا کردند و آنقدر فراگیر شدند که بخشی از هویت ملت تلقی شدند.

فلفل‌ها حتی در سیاست چین نقش داشتند: مائو تسه تونگ، بنیانگذار جمهوری خلق چین در سال ۱۹۴۹، اهل هونان بود و از غذا‌های تند لذت می‌برد. دات می‌گوید: «او فلفل‌های تند را دوست داشت. مائو آنهایی را که نمی‌توانستند گرما را تحمل کنند در حلقه درونی‌اش مسخره می‌کرد و نشان می‌داد که ناتوانی آنها در تحمل فلفل تند به این معنی است که آنها ترسو هستند». دات می‌گوید که بررسی ارتباط فلفل قرمز با قدرت نظامی و مردانگی تا به امروز ادامه دارد».

«فلفل سرخ شده» در دوره کنونی

تا قرن بیستم، فلفل تند سرخ شده در روغن یکی از مواد اصلی در خانه‌ها و رستوران‌ها بود. اما اگرچه این چاشنی به ایالات متحده آورده شد و در رستوران‌های چینی نیز سرو شد، اما تا سال ۱۹۹۷ طول کشید تا فلفل فلفل سرخ شده تولید و در مقیاس تجاری به فروش برسد. در آن سال، «تائو هوبی» رستوران دار، شروع به فروش چیپس فلفلی تند از استان گوئیژو چین کرد.

این چاشنی به یک حس بین المللی تبدیل شد و ثروت او اکنون به لطف این سس نشاط‌آور و بیش از ده‌ها تنوع خلاقانه ۱.۰۵ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. یک فلفل «لائو گان» حاوی گوشت گاو نیز هست، اما به دلیل قوانین کشاورزی که گوشت وارداتی چینی را ممنوع می‌کند، در ایالات متحده موجود نیست.

با گذشت زمان، فلفل سرخ شده طرفدارانی پیدا کرد و حتی جنجال برانگیخت. در ماه مارس، سرآشپز سلبریتی کره‌ای – آمریکایی به نام «دیوید چانگ» صاحب برند «موموفوکو» تلاش کرد تا دیگر تولیدکنندگان را از استفاده از نام «کرانچ فلفلی» در محصولات خود منع کند، که همین امر منجر به بحث در مورد املای کلمه «chili» و اصالت محصول شد.

برای دات، همه اینها کاربرد غذایی است که طعم شدید آن احساسات شدید را برمی انگیزد. او می‌گوید: «شما می‌توانید از طریق غذا چیز‌های زیادی در مورد یک فرهنگ بیاموزید. از دارو گرفته تا موموفوکو، به نظر می‌رسد این چاشنی جنجال را به این زودی متوقف نمی‌کند».

سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • یک داستان غافلگیرکننده؛ فلفل چگونه جهان را تسخیر کرد؟!
  • جدیدترین موضع گیری السودانی درباره روابط با ایران و آمریکا
  • نقشه آمریکا برای ایجاد یک تشکیلات تروریستی جدید در عراق و سوریه
  • «هماهنگی میدان و دیپلماسی» و «دقت بالا در اجرا» از جلوه‌های افتخارآمیز عملیات مقتدرانه نیروهای مسلح کشورمان بود
  • «هماهنگی میدان و دیپلماسی» و «دقت بالا در اجرا» از جلوه‌های افتخارآمیز عملیات نیروهای مسلح بود
  • عملیات «وعده صادق» پاسخ بازدارنده بود
  • عباسی: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی یک نوع عملیات جدید را در دنیا رقم زد
  • اجتماع دانشگاهیان صنعتی امیرکبیر در حمایت از عملیات وعده صادق
  • الحشد الشعبی عراق در وضعیت آماده باش قرار دارد
  • سوگیری انستیتوی آمریکایی علیه یک شخصیت مقاومتی در عراق