Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-28@13:24:31 GMT

نرخ هر کیلو مرغ ۱۳ هزار تومان شد

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۱۱۹۳

نرخ هر کیلو مرغ ۱۳ هزار تومان شد

باشگاه خبرنگاران: عضو اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با بازگشایی رستوران و تالار‌های پذیرایی پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ متعادل شود.

عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی کشور از افزایش قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۸ هزار و ۷۰۰ تا ۸ هزار و ۸۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ۱۳ هزار تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، نرخ کنونی هر کیلو مرغ زنده نسبت به اواخر هفته گذشته ۳۰۰ تومان و مرغ گرم ۵۰۰ تومان افزایش داشته است.

حجت ادامه داد: با توجه به تعطیلات عید فطر پیش بینی می‌شود که تا پایان هفته قیمت مرغ زنده به ۹ هزار و ۲۰۰ تا ۹ هزار و ۳۰۰ تومان و مرغ گرم به ۱۴ هزار تومان برسد.

به گفته این مقام مسئول، با بازگشایی رستوران و تالار‌های پذیرایی قیمت مرغ به نرخ منطقی خود خواهد رسید.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی از کاهش میزان جوجه ریزی خبر داد و گفت: بنابر آمار در ماه گذشته ۹۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در واحد مرغداری صورت گرفت که این میزان جوجه ریزی نسبت به ماه‌های قبل افت کرده است.

وی ادامه داد: طی ۲ تا ۳ ماه اخیر با شیوع ویروس کرونا بازار مصرف چندانی برای مرغ وجود نداشت که با بازگشایی رستوران و تالار‌های پذیرایی و ازدیاد تقاضا برای خرید، قیمت مرغ به سطح تعادلی متوسط ۱۵ هزار تومان می‌رسد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی مرغ بیان کرد: شرکت پشتیبانی امور دام اعلام کرده که ۲ نوع خرید تضمینی دارد به گونه‌ای که بخشی از مرغ‌های تولیدی با نرخ ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان خریداری می‌شود که تقاضایی در بازار وجود ندارد و مرغ‌های تا سایز ۱۶۰۰ گرم با نرخ ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌شود.

به گفته حجت، با وجود خرید مرغ تا سایز ۱۶۰۰ گرم شرایط برای صادرات فراهم است که این امر می‌تواند به تعدیل قیمت مرغ در بازار داخل کمک کند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه هزینه تمام شده مرغداران ترکیبی از نهاده دولتی و نهاده آزاد است، افزود: در حال حاضر قیمت واقعی هر کیلو مرغ با احتساب ترکیب نهاده‌های دولتی و آزاد ۱۵ هزار تومان و نهاده آزاد ۱۷ هزار تومان است.

به گفته وی، طی ماه‌های اخیر مرغداران در فروش مرغ متحمل زیان هستند، اما با بهبود نسبی قیمت مرغ انگیزه مرغداران برای جوجه ریزی افزایش یافت که امیدواریم تا پایان هفته با بهبود قیمت مرغ، تولیدکنندگان دچار چالش نشود.

حجت با اشاره به اینکه نرخ منطقی مرغ در بازار متفاوت است، بیان کرد: با توجه به قیمت گوناگون نهاده‌های دامی، قیمت واقعی مرغ متفاوت است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان اینکه توزیع نهاده از سوی پشتیبانی امور دام صد درصد مصرف را شامل نمی‌شود، گفت: در حال حاضر ۳۰ تا ۴۰ درصد نهاده با نرخ مصوب پشتیبانی امور دام تامین و مابقی از بازار آزاد خریداری می‌شود.

وی درباره آخرین وضعیت توزیع نهاده دامی بیان کرد: هم اکنون قیمت هر کیلو ذرت در بازار آزاد ۲ هزار و ۵۰۰ تومان و کنجاله سویا ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان است که با استفاده از ظرفیت تشکل‌ها انتظار می‌رود قیمت متعادل شود.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: اگر ارتباطی بین مجموعه واردکنندگان با تشکل‌های مرغداران گوشتی، مرغداران تخم گذار و دامداران صورت گیرد، قیمت نهاده به سطح منطقی می‌رسد.

منبع: فردا

کلیدواژه: قیمت مرغ بازار کیلو مرغ هزار تومان جوجه ریزی قیمت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۱۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از منتفی شدن جمع آوری پل حافظ تا قیمت نجومی شیر الاغ

­به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سرپرست سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران گفته: با بررسی‌های صورت گرفته پل حافظ جمع آوری نخواهد شد. طبق تصمیم گرفته شده این پل مقاوم سازی می‌شود و تا حدود ۴۰ سال دیگر هم در برابر لرزه مقاوم خواهد بود.
خبر دیگر اینکه وزارت میراث فرهنگی اعلام کرد کاخ‌های سعدآباد و گلستان پربازدیدترین مکان‌های تاریخی تهران از ابتدای نوروز بوده اند. وزارت میراث فرهنگی افزوده، مجموعه سعدآباد با ۵۵ هزار و ۳۹ بازدیدکننده، کاخ گلستان با ۳۶ هزار و ۴۶۱ بازدیدکننده و مجموعه کاخ نیاوران با ۲۹ هزار و ۹۷۰ بازدیدکننده رتبه‌های اول تا سوم را کسب کرده‌اند. موزه ملی ایران، موزه آبگینه و سفالینه، موزه فرش، موزه رضا عباسی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
بهادری جهرمی، سخنگوی دولت هم امروز گفته: مبالغ جرایم راهنمایی و رانندگی به‌روزرسانی شده است؛ و قیمت‌های نجومی برای شیر الاغ / هر کیلو ۵۰۰ هزار تومان. با سری به وبگاه‌های فروش اینترنتی با آگهی‌های بسیاری روبرو خواهید شد که شرایط متفاوتی نیز دارند، برای مثال در یکی از آگهی‌ها فروشنده تضمین داده که شیر الاغ در حضور مشتری دوشیده می‌شود و هر کیلو آن با قیمت ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. در آگهی بعدی با تاکید بر فواید مصرف شیر الاغ و تضمین بر اصل بودن آن با قیمت هر کیلو ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • قیمت گوشت قرمز امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت شیر الاغ هم سر به فلک کشید
  • قیمت شیر الاغ هم نجومی شد: هر کیلو ۲ میلیون تومان!
  • میوه با قیمت مناسب در کهگیلویه توزیع می شود
  • قیمت‌های نجومی شیر الاغ / هر کیلو ۵۰۰ هزار تا ۲ میلیون!
  • از منتفی شدن جمع آوری پل حافظ تا قیمت نجومی شیر الاغ
  • قیمت عجیب شیر الاغ/ قیمت هر کیلو تا ۲ میلیون تومان
  • قیمت جدید مرغ اعلام شد/ اعلام جزییات
  • قیمت جدید دام زنده اعلام شد
  • کمبودی در عرضه مرغ ایام نوروز و ماه رمضان نداریم